ferry34
MF veteraan
BMW komt binnenkort toch met een electrische motorscoot(niet deze) ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
BMW komt binnenkort toch met een electrische motorscoot(niet deze) ?
nee, ze hebben het electrische conceptmodel omgetovert tot benzinemotor en deze brengen ze op de markt, zonder cameraspiegels en andere features...
De meeste mensen rijden bijna nooit zo ver op één dag, die zouden prima met een elektrische auto of -motor uit de voeten kunnen. Kijk eens wat je overhoudt....
Bij sommige Li-Ion batterijen wordt geschermd met 12 minuten om ze weer voor 80% vol te krijgen.
Bij de vorige motor hoopte ik al dat het mijn laatste benzine scooter zou zijn; het wordt echt tijd vind ik.
tja, niet voor niets wordt nu gesteld, dat in 2020 nog steeds 80/85% van de nieuw verkochte auto's gewoon een verbrandingsmotor heeft.Hoe graag ik het ook zou willen want het hele concept spreekt me erg aan, voorlopig lijkt de verbrandingsmotor concurrentieloos.
Onlangs was er op de Duitse TV een documentaire over elektrische auto's; die was behoorlijk kritisch over het Duitse voornemen om wereldleider te worden op dit gebied, er is immers nog maar bitter weinig van te merken.....Bijna nooit. Het wrange is dat je die keren dat je het wel wilt de scooter moet laten staan als de (overgebleven) actieradius niet voldoende is....
Helaas, nog wel....Die accu's zijn onevenredig duur. De op ijzer-fosfaat gebaseerde accu's zijn helemaal niet te betalen. Voor e-snor -en bromscooters betaal je soms een 100% meerprijs wat in mijn ogen zo'n product zeer onaantrekkelijk maakt....
Onlangs was er op de Duitse TV een documentaire over elektrische auto's; die was behoorlijk kritisch over het Duitse voornemen om wereldleider te worden op dit gebied, er is immers nog maar bitter weinig van te merken.
Helaas heb ik het programma nog niet kunnen terugvinden op het net.
Één programmapunt ging over een pionier, een "early adopter" van elektrische auto's.
Die man is elektrotechnisch ingenieur en rijdt al heel wat jaren met meerdere tot elektrisch omgebouwde Franse auto's.
Hij weerlegde tal van dit soort aannames; het mooiste vond ik dat ie voor de langere afstand nog een benzine Volkswagenbus had maar die was al 6 jaar niet meer gebruikt...
Blijkbaar kun je met een beetje plannen gewoon alles prima doen met een elektrische auto.
Wat wellicht ook meespeelt; als je elektrisch rijdt ga je daar aan wennen, dan wil je niet meer terug.Helaas, nog wel.
Dat is dan ook hét grote probleem want technisch is er al heel veel mogelijk; de prijs is vooralsnog het grootste struikelblok....
Ik denk zelf dat het momenteel meer onwil is dan onmogelijkheid; zeker als je ziet hoe de politiek nu weer een mooi voornemen de grond in boort....
De Shell heeft z'n macht laten gelden.
Ik heb hem meteen gecontroleerd en bij mij doet ie het wel......de link werkt bij mij niet, kan dat kloppen?..
Dat Hummer versus Prius verhaal is de grootst mogelijke kolder.....En dan nog de vraag hoe milieuvriendelijk de accu's zijn nadat de scooter afgeschreven is... Zo zou een Hummer milieuvriendelijker zijn over z'n gehele levensloop dan een Prius omdat die accu's zo belastend zijn....
Het heeft wat moeite gekost omdat ik de titel niet meer wist...
De documentaire is te bekijken via YouTube, hij heet Die leise Revolution en bestaat uit drie delen.
Vandaar de subtiele 'zou' in mijn bewering, ondanks dat het leuk klinkt betwijfelde ik het verhaal al sterk. Ga je link even doornemen, thnxIk heb hem meteen gecontroleerd en bij mij doet ie het wel...Dat Hummer versus Prius verhaal is de grootst mogelijke kolder.
Hier de mening van iemand die de moeite genomen heeft het hele verhaal door te nemen: Weblog Martin Kroon.
Erg verfrissende kijk op de rol van de overheid en met name de duitse autoindustrie.
VW is totaal niet geïnteresseerd in een door de TU delft ontwikkelde elektrische auto op basis van een Lupo. Een teken aan de wand lijkt me.
Het mooiste stukje (misschien wel het ergste stukje) was de verbruikstest tussen een 30 jaar oude golf tdi en een hyper moderne blue motion golf waarbij de oudste 4 liter op 100km verbruikte en de bluemotion bijna 5 liter. Ouch...
Op zich niet zo gek natuurlijk dit verhaal, er word steeds meer gewicht aan de nieuwere auto's toegevoegd in het kader van de veiligheid zoals daar zijn abs-systeem, airbags en meer van dat spul...
Op zich niet zo gek natuurlijk dit verhaal, er word steeds meer gewicht aan de nieuwere auto's toegevoegd in het kader van de veiligheid zoals daar zijn abs-systeem, airbags en meer van dat spul...
Dat wordt ons toch allemaal aangepraat, dat dat nodig zou zijn. Je mag blij zijn dat je op veel plaatsen gewoon met het verkeer mag "meeschuiven". Nu heb ik het niet, maar ik zou niet weten wat ik tegenwoordig nog met een auto met 200 pk zou moeten. Sta je mooi voor lul in de file(hetzelfde overigens voor een hele dure auto).Tegenwoordig liggen de eisen van de consument met betrekking tot de prestaties van auto's ook een tikkie hoger. 0-100 in meer dan 10 seconden is een ééuwigheid tegenwoordig.
Juist, mijn oude 2006 Golf 5 1,9TDI woog 1290kg leeg. Wat woog een Golf 1 diesel destijds...?
Overigens denk ik dat de Golf 1 diesel nog niet van een turbo voorzien was. Dat zal dus geen TDI motor zijn geweest. Tegenwoordig liggen de eisen van de consument met betrekking tot de prestaties van auto's ook een tikkie hoger. 0-100 in meer dan 10 seconden is een ééuwigheid tegenwoordig.
Erg verfrissende kijk op de rol van de overheid en met name de duitse autoindustrie.
VW is totaal niet geïnteresseerd in een door de TU delft ontwikkelde elektrische auto op basis van een Lupo. Een teken aan de wand lijkt me.
Het mooiste stukje (misschien wel het ergste stukje) was de verbruikstest tussen een 30 jaar oude golf tdi en een hyper moderne blue motion golf waarbij de oudste 4 liter op 100km verbruikte en de bluemotion bijna 5 liter. Ouch...
Dat wordt ons toch allemaal aangepraat, dat dat nodig zou zijn. Je mag blij zijn dat je op veel plaatsen gewoon met het verkeer mag "meeschuiven". Nu heb ik het niet, maar ik zou niet weten wat ik tegenwoordig nog met een auto met 200 pk zou moeten. Sta je mooi voor lul in de file(hetzelfde overigens voor een hele dure auto).
Zelfs een Bmw importeur zei ooit in een intervieuw: iedereen weet dat je met een volkswagen kever ook overal komt. We verkopen gewoon een stuk illusie.
Op de achtergrond spelen te grote belangen mee, van de olie industrie. Een corrupt zooitje is het.
Volgens mij was het een Golf II en het was een Turbo. Als het geen Turbo was geweest was het nog dramatischer geweest.
Gemakshalve vergeet je dan maar even dat die golf uit 1982 een schoenendoos was kwa aerodynamica en dat er alles aan gedaan is om die bluemotion zo weinig mogelijk weerstand te geven. (dunne banden, verlaagd enz...)
Na 30 jaar tot de conclusie komen dat je auto serieus meer is gaan verbruiken zou bij mij als fabrikant pijn doen.
Maar goed zoals gezegd ieder zijn eigen mening .
Een Golf II en de huidige Golf zijn ook qua formaat totaal niet met elkaar te vergelijken. Zet dan de huidige Polo of Lupo tegenover die oude Golf.
hehehe, ongelooflijk. 30 jaar innovatie en dan een hoger verbruik. Zwaarder of niet, groter of niet. VW moest zicht schamen. Dat mensen dit ook nog verdedigen...
VW moest zicht schamen. ...
Wel... Ik heb er één gehad.....Ik meen dat we 30 jarig terug nog bij de Golf 1 waren. Of een Golf 2 diesel met of zonder turbo geleverd is dat weet niet, dus dat moet ik in het midden laten....
Valt wel mee toch ? Een elektrische BMW mag toch een discussie losmaken over de evolutie van onze voertuigen, of het gebrek daaraan......Dat gezegd hebbende: we gaan érg offtopic (ik voorop)....