BMW Concept E

Het verschil in gewicht van "toen" (eerste golfjes) en nu is ongeveer 500 kilo schoon aan de haak dus ik vind het niet echt gek dat ze nu nog net zo veel verbruiken als toen ondanks aerodynamica en betere motoren...
 
even terugkomen op de eisen om over te stappen op een electrisch model: zoals ik al eerder zeg, als ik gewoon kan meekomen op de snelweg (en dat hoeft geen 0 tot 100 in minder dan 10 seconden te zijn) en een "acceptabele" actieradius, als in laten we zeggen 150km, dan zijn we er toch? ik vind het persoonlijk zonde van de tijd/energie (see what i did there? :+ ) om modellen te maken die niet volledig inzetbaar zijn. zo zie ik het nut van de bmw concept eigenlijk niet, wel een maxiscoot, maar geen maxiprestaties...
 
Nog enkele afbeeldingen van het Net geplukt.

bmw_c_evolution_4.jpg


bmw_c_evolution_5.jpg


YouTube - Testrit in omgeving London

ScooterExpress ook van de partij geweest?
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit nu de prijzen nog.
Jammer van dat oude contactslotje daar hadden ze iets leuks van kunnen maken.
 
Mooi ontwerp. Maar ergens mis ik toch het getrouwe motorgeluid.


Ik eigenlijk niet ;)

Stel je voor dat het lawaai in je helm voor een groot gedeelte afneemt, dan zou dat toch wel lekker zijn.
Als dan ook nog s je onderhoudskosten veel lager zouden worden (geen bewegende delen van een motorblok)
en stel je voor dat je bij een stoplicht iedereen eruit trekt.....

Als die 100 km 300 wordt en het opladen 20 minuten, dat kan die je huidige motor kunnen vervangen


Hm, lang filmpje met hele mooie beelden. Dat ding is toch wel erg fraai hoor

 
Laatst bewerkt:
Ziet er inderdaad goed uit maar zal hij er ook zo uitzien als hij op de markt komt ???

Ze hadden ons ook een andere bmw motorscooter (concept) voorgeschoteld en het is veel minder geworden. (persoonlijke opinie)
 
Laatst bewerkt:
Ziet er inderdaad goed uit maar zal hij er ook zo uitzien als hij op de markt komt ???

Ze hadden ons ook een andere bmw motorscooter (concept) voorgeschoteld en het is veel minder geworden. (persoonlijke opinie)

Mee eens, het scherpe randje wat een prototype scooter leuk maakt is vaak niet zo scherp meer bij het productiemodel.

Maar you never know..
 
Toch vind ik de huidige mooier, meer gebalanceerd. Die laatste is fraai, maar ook een beetje over the top.
De voorzijde (de kop zal ik maar zeggen) is veels te groot.

De eerste is ook mooi, maar de achterkant is onbruikbaar voor dagelijks gebruik. Geen knipperlichten, voetsteunen.
 
Voor elk wat wils natuurlijk.....maar zou zeker mijn tmax 530 niet willen inruilen voor de huidige Bmw scooters , ook al zijn ze zeker oerdegelijk.

Elk merk heeft zijn specifiek publiek en blijkbaar hoor ik daar niet bij.
 
Laatst bewerkt:
Je moet toegeven dat de BMW scooter nu al een enorm goede rijkwaliteiten blijken te hebben.
Als ik nu een scooter zou kopen, dan zou de keuze gaan tussen de tmax en de BMW GT.

Dat is toch erg knap van BMW. Ik ga er binnenkort een proefrit op maken en zal een verslag doen.
De zithouding vond ik al meteen veel beter dan op mn Aprilia SR 300 en als ik zie op youtube hoe makkelijk de BMW 160 rijdt....indrukwekkend.

De elektrische bmw is een geweldig initiatief. Het lijkt mij heerlijk om zoevend over de wegen te gaan :Y
In 2014 komt die op de markt en ik ga zeker proefrijden
 
Laatst bewerkt:
De batterij weegt 80 kg
Verder las ik:
BMW claim the battery will last 10 years with the same charing and output characteristics and their record distance has been 160 miles on a full charge, alas covered at 25mph.

Bedoelen ze nou 160 mijl met 25km/h?
Dat is dus 250km. :)
10 jaar met de batterij is niet slecht.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn 2008 Tmax laten vallen.
(stapte in een kuiltje, verdraaide mijn knie en voila...daar lag hij.)
Veel pijn (maar dat geneest wel) en volgens eerste taxatie 1723 euro schade.
En hij viel niet eens erg hard !!!

Maar nu het dilemma:

1 - oplappen (dus links zowat alle kuipdelen vervangen) en lekker doorrijden op de Tmax
(die toch wel erg lekker stuurt en nog steeds een heel mooie machine is)

2 - met schade inruilen.
- op een nieuwe Tmax ? (niets mis mee, maar een beetje van hetzelfde)
- op een BMW C600 Sport ? (ook duur... en ook goed, )

Maar liever nog zou ik elektrisch gaan.

- verbruik van zo'n E is een lachertje

- onderhoudskosten idem
(Mijn Tmax moet zijn 20.000 beurt krijgen en daar wordt je niet blij van.)

- vooruitstrevend. (ben nogal een gadget freak en wil wel zoiets nieuws)




Kom op BMW...waar blijf je met je concept E. !!! :] :] :]
 
Laatst bewerkt:
En al eens op de site van EasyParts gekeken wat de kunststof kappen kosten? Voor die prijs heb je wel een massa kunststof onderdelen hoor...

Spoedig herstel voor jou en je Tmax
 
Maar liever nog zou ik elektrisch gaan.

Er zijn nu ook al redelijke elektrische scooters te koop. Heb je al eens op een Vectrix VX1 gereden? Regel een proefrit.
Dan krijg je in ieder geval een gevoel hoe elektrisch rijden is. Als je afknapt dan weet je meteen dat je je Tmax gewoon moet oplappen en in 2015 weer proberen op de E-BMW.
 
Terug
Bovenaan Onderaan