Bmw connectedRide cradle + app

Mies83

Rookie
3 mei 2021
25
8
Ik ben benieuwd naar ervaringen met de bmw connectedride cradle en de bmw connected app. Ik heb een GSA uit 2018 (nog zonder tft) en ben aan het oriënteren om eventueel over te stappen vanaf een Zumo XT.

Mogelijke redenen daarvoor:
- snelheid smartphone
- makkelijker bestemmingen invoeren (op naam ipv adres)
- stuurwielbediening (zoomen op kaart)
- misschien betere audio dan met Garmin?

Mogelijke nadelen?:
- trillingen smartphone schadelijk?
- wireless charger levert waarschijnlijk niet genoeg vermogen om accu vol te houden

Ik heb bij de dealer de cradle even bekeken, maar ben vooral benieuwd naar ervaringen van bezitters met de navigatie mogelijkheden van de app.
 
Laatst bewerkt:
Sinds vandaag in het bezit, naast de navigator vi. Eerste ervaringen niet slecht. Erg snel, duidelijke aanwijzingen, prima beeld. Draadloos opladen bij gebruik is goed, in het verleden wilde het nog wel eens gebeuren dat het batterijverbruik groter was dan de oplaadcapaciteit. Gebruik wonderwiel beperkter dan bij de nav vi. Muziek en gesproken aanwijzingen werken goed naast elkaar.
 
Over de Connected App en dergelijke bestaat deze draad:

En over de Navigator VI hebben we deze draad:
 
Dank Wouter, alleen gaat het hier specifiek om de ConnectedRide Cradle.

Tweede dag ervaring met de Cradle. (Draadloos) opladen gaat prima, na afloop was mijn telefoon 100%. Trillingen kan ik niet zien. Mijn iPhone 11 blijft goed zitten; zou echt stevig.

Meer app gerelateerd. Route gedownload via motorroutes.net, werkte goed. Bochtig ook, stuk van dik 20km in de omgeving van waar ik woon, heb weggetjes gezien die ik nog nooit had gezien.
 
Net een cradle gekocht bij MR 3n alles gemonteerd, wil de app koppelen aan de cradle via bluetooth en kom erachter dat ik een koppelkoers moet bevestigen op het tft scherm van de motor. Ik heb een GSA uit 2018 en daar zit geen tft op. Stuurbediening reageert ook nergens op.

Lijkt er dus op dat dit helemaal niet gaat werken zonder een tdt scherm. Ik had niet verwacht dag er een tdt nodig zou zijn om een bluetooth koppeling te leggen tussen de cradle en de telefoon.

Iemand hier ideeën over?
 
Kun je me vertellen hoe je het hebt gedaan? Bij mij vraagt hij ook om op de ‘menu’ knop te drukken die ik dus niet heb op mijn GS. De rest werkt allemaal prima vooralsnog.
 
Kun je me vertellen hoe je het hebt gedaan? Bij mij vraagt hij ook om op de ‘menu’ knop te drukken die ik dus niet heb op mijn GS. De rest werkt allemaal prima vooralsnog
De instructies waren duidelijk, maar je moet dus even opletten dat je niet voor het menu-tje kiest om te koppelen met de motor. De instructies waren vrij kort, wiel vooruit, wiel achteruit en een keer naar rechts en dat was het.

Een knop 'menu' heb ik ook niet. (Gsa 2017/6-2018)
 
De instructies waren duidelijk, maar je moet dus even opletten dat je niet voor het menu-tje kiest om te koppelen met de motor. De instructies waren vrij kort, wiel vooruit, wiel achteruit en een keer naar rechts en dat was het.

Een knop 'menu' heb ik ook niet. (Gsa 2017/6-2018)
Het spijt me verschrikkelijk voor de lompe vragen, maar welke instructies? In de handleiding van het apparaat kan ik ze niet vinden en wiel vooruit, wiel achteruit en een keer naar rechts werkt niet… Hij blijft vragen om die Menu knop en verder niets.

Zou mijn GS niet compatibel zijn? De Navigator 6 werkt er prima mee, inclusief alle info van de motor. (R1200GS LC uit 2015)
 
Op recentere modellen dan die van ons is de knop direct naast het wonderwheel de menuknop. Bij mij staat er info en trip op die knop.
 
Op recentere modellen dan die van ons is de knop direct naast het wonderwheel de menuknop. Bij mij staat er info en trip op die knop.
Okee, maar heb je die knop dan gebruikt? Je had het over instructies, waar heb je die gevonden?
 
Via de wizard onder "Connectivity hub".
Dan krijg je als je een device toevoegd een simpele instructie waarbij je wat knoppen moet drukken en wat moet draaien. Ik had het in minder dan 5 seconden gedaan, dus of ik op die trip/info / menu rocker gedrukt heb weet ik niet eens helemaal zeker.
 
Via de wizard onder "Connectivity hub".
Dan krijg je als je een device toevoegd een simpele instructie waarbij je wat knoppen moet drukken en wat moet draaien. Ik had het in minder dan 5 seconden gedaan, dus of ik op die trip/info / menu rocker gedrukt heb weet ik niet eens helemaal zeker.
Super, dank je voor reacties, ik ga het morgen nog eens proberen.
 
Android, maar dat zal niet veel uitmaken lijkt me. Gek, ik zou eens op een mooie dag bij een dealer langsrijden, die helpen je er denk ik zo doorheen.
 
Even een stomme vraag misschien,
maar wat is het voordeel van deze cradle t.o.v een normale telefoon houder die op die plek past?
ik heb er 1 nog met bedraad laden, omdat mijn telefoon destijds geen draadloze laadmogelijkheid had:
i-zxHPN4P-X2.jpg


Ik gok de interactie met het wonderwieltje?

Stroom pakt mijn cradle ook van de originele aansluitingen van de navigatie voorbereiding.
 
Even een stomme vraag misschien,
maar wat is het voordeel van deze cradle t.o.v een normale telefoon houder die op die plek past?
ik heb er 1 nog met bedraad laden, omdat mijn telefoon destijds geen draadloze laadmogelijkheid had:
i-zxHPN4P-X2.jpg


Ik gok de interactie met het wonderwieltje?

Stroom pakt mijn cradle ook van de originele aansluitingen van de navigatie voorbereiding.
Inductieladen doet de cradle ook.
 
Zie hiervoor even de topics die bmw-wouter heeft gepost. Er is wel degelijk meerwaarde boven een andere cradle. Ik heb mijn Zumo xt ervoor weg gedaan.

O.a. mobiel op je stuur, dus ook voor cardo en Spotify, draadloos laden, stuurwiel bediening, stuurwielbediening, maar bovenal toch de stuurwielbediening.

Op een mooie route even met 2 kleine bewegingen in de pols zowel detailbeeld als overzicht over de route krijgen is goud.
 
Dat kan de andere versie van de cradle die ik heb ook, alleen heb ik die destijds niet aangeschaft (maar kan ik altijd nog doen :) )
Ik dacht: als deze BMW cradle een hoop functies toevoegt is het misschien de moeite, anders (gezien het prijsverschil) niet ;)
De doorslag voor mij een connectie ride cradle te laten monteren was toch het inductie laden + extra usb om de helm te laden. Ik navigeer toch met de telefoon. Gelijk komt mijn telefoon in een iets andere positie op het stuur te zitten waardoor mijn komplete dashboard wel zichtbaar is.

Mijn fiets mag dan wel geen TFT en Bleutooth connetivity hebben, daar is volgens BMW te budget voor (was overigens wel mooi geweest als er iets aan connectivity op zou zitten), maar het prijsverschil met een navigator/zumo met de rest en de cradle met de rest helpt ook mee voor mij.
 
Android, maar dat zal niet veel uitmaken lijkt me. Gek, ik zou eens op een mooie dag bij een dealer langsrijden, die helpen je er denk ik zo doorheen.
BMW is nog niet heel erg geinformeerd hierover blijkbaar, bij dealer weten ze er in elk geval geen raad mee. Is het voor jou mogelijk om die wizard terug te zoeken en zodoende de toetsencombinatie boven water te halen? Dan zou ik heel erg geholpen zijn!
 
BMW is nog niet heel erg geinformeerd hierover blijkbaar, bij dealer weten ze er in elk geval geen raad mee. Is het voor jou mogelijk om die wizard terug te zoeken en zodoende de toetsencombinatie boven water te halen? Dan zou ik heel erg geholpen zijn!
Zoek anders even op BMW connectie ride cradle, taucht das. Aan het eind zie je de wizard. Moet je wel Duits kunnen.

Edit:

Deze.

 
Zoek anders even op BMW connectie ride cradle, taucht das. Aan het eind zie je de wizard. Moet je wel Duits kunnen.

Edit:

Deze.

Gek dst de dealer je niet kon helpen. Ik heb echt een half uur lang een demo gekregen bij MR in Barendrecht. Toppers daar!

Maar de instructies zijn idd exact zoals in dit filmpje, vanaf 6:40 ongeveer. Bedankt @BrommerMetWielen
 
Terug
Bovenaan Onderaan