Bmw connectedRide cradle + app

Mofra in Rijen zegt een oplossing te hebben gevonden en alles werkend te hebben gekregen. A.s dinsdag ga ik kijken of het allemaal lukt!
 
Ik weet niet hoe hij het gedaan heeft maar Joost van Mofra in Rijen heeft het werkend gekregen. Alles werkt perfect en ik hoef nooit meer terug naar die trage oude GPS systemen!
 
Heb sinds een paar weken dus officieel de connected ride cradle erop zitten. Mijn ervaring tot nu toe samen met de generieke houder van MKC is dat het heel erg meevalt met trillingen en kapot gaande optische stabilisatie. Zowel met een SE (2020) en nu met een 13.

Deze foto’s zijn vandaag gemaakt met de 13.

E978EAA6-BF85-4246-9979-7CCDD51D8328.jpeg
DC154F42-3745-41BF-AC36-A377023187EE.jpeg
2D07AF67-DEF9-4AFD-9C30-BD2784570632.jpeg
A441489B-76E4-4731-9195-8223CAA58ABA.jpeg
 
Rij inmiddels ook een week rond met de Connected Cradle + iPhone 13 mini. Geen problemen tot nu toe en erg tevreden er over.
 
Overwoog er vorige maand eentje, voor m'n vakantie. Toen waren ze 219,00. Ben nu 2 weken terug en zijn ze opeens overal 250,00. Dit topic even flink doorpluizen of het dat waard is. Nu een Nav5, in feite Garmin. En ja, traag. En adressen met de hand invoeren met pas vrij laat herkenning van straat, of stad. Tik je bijvoorbeeld Antwerp in en gebeurt nog niks. Pas bij de e van Antwerpen, wordt het systeem wakker en snapt dat ik waarschijnlijk Antwerpen bedoel.
 
Ik ben ook redelijk tevreden. Ik gebruik de cradle met een Galaxy S22 Ultra. Die heeft een heel helder scherm, zo mogelijk het meest heldere smartphone scherm van dit moment, maar toch als de zon erop staat is het zicht beperkt. De Zumo XT was nog een stuk helderder, dus dat valt wel op.

Ik heb online een 3d-printbaar sunvisor gevonden, misschien dat ik die ergens probeer te laten printen om de zon van het scherm te houden. Montage verloopt wel wat amateuristisch, ik geloof dat daar wat tape oid bij komt kijken. Wellicht is er ergens iets beters te vinden of is er hier ol het forum iemand die dat kan ontwerpen..

Verder is de stuurwielbediening fantastisch, hoe vaak je onderweg wel niet even in of uitzoomt als je het eenmaal hebt.. erg fijn. Wat ik aan de app erg mis is de mogelijkheid om een track op de kaart te laten zien terwijl je over een route navigeert. Dat was op de XT wel mogelijk en dat maakt het heel makkelijk om te zien wanneer je route van de oorspronkelijke track afwijkt.

Verder werkt het allemaal erg snel door de betere hardware van een smartphone dan een fysiek device.

Ik zie mijzelf niet snel meer terug gaan naar een fysiek apparaat.
 
Ik ben ook redelijk tevreden. Ik gebruik de cradle met een Galaxy S22 Ultra. Die heeft een heel helder scherm, zo mogelijk het meest heldere smartphone scherm van dit moment, maar toch als de zon erop staat is het zicht beperkt. De Zumo XT was nog een stuk helderder, dus dat valt wel op.

Ik heb online een 3d-printbaar sunvisor gevonden, misschien dat ik die ergens probeer te laten printen om de zon van het scherm te houden. Montage verloopt wel wat amateuristisch, ik geloof dat daar wat tape oid bij komt kijken. Wellicht is er ergens iets beters te vinden of is er hier ol het forum iemand die dat kan ontwerpen..

Verder is de stuurwielbediening fantastisch, hoe vaak je onderweg wel niet even in of uitzoomt als je het eenmaal hebt.. erg fijn. Wat ik aan de app erg mis is de mogelijkheid om een track op de kaart te laten zien terwijl je over een route navigeert. Dat was op de XT wel mogelijk en dat maakt het heel makkelijk om te zien wanneer je route van de oorspronkelijke track afwijkt.

Verder werkt het allemaal erg snel door de betere hardware van een smartphone dan een fysiek device.

Ik zie mijzelf niet snel meer terug gaan naar een fysiek apparaat.
@Mies83, ik kwam toevallig op deze forum terecht en lees dat jij ook de BMW ConnectRide Cradle met de Galaxy S22 Ultra gebruik. Hoe is jouw ervaring met het draadloos laden? In mijn situatie zie ik dat deze regelmatig wordt onderbroken met als resultaat dat de batterij van de telefoon leegraakt.
 
@Mies83, ik kwam toevallig op deze forum terecht en lees dat jij ook de BMW ConnectRide Cradle met de Galaxy S22 Ultra gebruik. Hoe is jouw ervaring met het draadloos laden? In mijn situatie zie ik dat deze regelmatig wordt onderbroken met als resultaat dat de batterij van de telefoon leegraakt.
Ik merk dat het vermogen van de draadloze lader niet voldoende is om de batterij op peil te houden. Ik gebruik bixby routines om automatisch wat energiebesparende maatregelen te nemen. Ik heb niet de indruk dat het laden ook onderbroken worst tijdens het rijden.
 
Ik merk dat het vermogen van de draadloze lader niet voldoende is om de batterij op peil te houden. Ik gebruik bixby routines om automatisch wat energiebesparende maatregelen te nemen. Ik heb niet de indruk dat het laden ook onderbroken worst tijdens het rijden.
Ook ik maak gebruik van Bixby routines, die de energiebesparende maatregelen neemt. Alleen zie ik regelmatig tijdens het rijden dat het opladen wordt gestopt en kort daarna weer begint te laden. Ik zie ook het lampje van de cradle van groen naar oranje oplichten (knipperen).
 
Dank je wel! Bij dat 2 tellen die knop indrukken gebeurt er bij dus niets.
Ik heb dus exact dit probleem. De cradle denkt dat het een nieuwer model is waarbij je een menuknop hebt. Die heb ik er niet op zitten, dus hij blijft daar steken. Weet iemand hier al de oplossing voor?
 
Zijn er hier mensen met de cradle die met een iPhone 14 pro ervaring hebben welke case er wel omheen past?
 
Vraagje over de cradle, ik overweeg mijn ZUMO XT hier ook mee te vervangen. Ik ben vooral benieuwd welke gegevens over een NIET TFT motor (2016 XR) beschikbaar zijn in de app. Denk benzine verbruik, kilometerstanden etc. Kan iemand met de cradle zonder TFT scherm mij hier iets meer van laten zien / over vertellen?
 
Zijn er hier mensen met de cradle die met een iPhone 14 pro ervaring hebben welke case er wel omheen past?
Hi. Ik heb inderdaad ook een iPhone 14 pro en merk dan met case deze niet goed past. te dik ivm camera's.
Ik heb het bovenste bevestiging lipje met de föhn verwarmd en iets naar voren gebogen.
Nu past deze perfect. De case is een standaard slim case zonder magsafe magneet.
Deze wordt dan dikker en geeft een oranje led tijdens laden in de cradle.
 
Ook ik maak gebruik van Bixby routines, die de energiebesparende maatregelen neemt. Alleen zie ik regelmatig tijdens het rijden dat het opladen wordt gestopt en kort daarna weer begint te laden. Ik zie ook het lampje van de cradle van groen naar oranje oplichten (knipperen).
Geen case gebruiken met magsafe. Dan heb je het probleem niet.
 
Ivm de zon oo het scherm ben ik toch nog even aan het kijken naar oplossingen. Iemand toevallig al ZO'Nvizier laten printen?

Of heeft iemand iets anders gevonden?
 
Ik heb een iphone 13 max pro, deze past door de camera’s niet goed in de cradle en laad daardoor ook niet op, iemand een idee?
Daarnaast kom ik doordat ik het multi weel niet heb, niet verder in mijn bmw connect app, iemand een idee?
 
Ik vond deze uitleg:

Attention, iPhone: Pro Max models may not charge by induction with this support, following Apple updates. The ConnectedRide Cradle remains usable, but will not be able to charge your phone. The problem was particularly encountered with the iPhones 12 Pro Max and 13 Pro Max.

BMW ConnectedRide Cradle (Smartphone holder)
 
Voor de nerds hier: Het is mij gelukt om de telefoon (Samsung S22 zonder root) zo te automatiseren dat deze bij het verbinden met de motor direct aan springt, het scherm unlockt, Flitsmeister op de achtergrond opent, de helderheid van het scherm naar 100% zet en de BMW Connected app opent.

Zodra de bluetooth verbinding weer wegvalt, wordt Flitsmeister afgesloten, wordt de helderheid weer op auto gezet, gaat het scherm naar het home-screen en lockt de telefoon zichzelf.

Dit alles is gedaan met Tasker en AutoInput (beide betaalde apps, maar eenmalig).

Via Tasker maak je een profiel dat reageert op de bluetooth verbinding. Daarmee start je de volgende tasks:
  1. Turn on
  2. AutoInput Gestures: Swipe van onderop het scherm naar het midden (bijvoorbeeld: 600,2400 naar 600,1200 op de Samsung S22)
  3. wait 200 ms
  4. AutoInput Gestures: Multiple op Finger 1 (daarin codeer je je patroon als je dat gebruikt door apart een lijstje van X-coordinaten en Y-coordinaten van de hoekpunten van je patroon op te geven, gescheiden door een komma), alternatief is om een pincode in te toetsen). Starttime 0, duration 350 ms.
  5. Launch App: Flitsmeister
  6. Auto Brightness: off
  7. Display Brightness 255
  8. Wait 1 second
  9. Launch App: Connected (zo heet de BMW app officieel).
Bij het verliezen van de verbinding heb je een tweede task:
  1. Auto Brightness: on
  2. Kill App: Flitsmeister (use Root off)
  3. AutoInput Global Action: Action: Home
  4. Turn Off (Dim On, Lock On)
Nu hoef je niet steeds meer zelf te unlocken, al dan niet met je handschoenen aan, maar zodra je de telefoon in de houder doet de motor de bluetooth verbinding maakt ben je klaar om te gaan.

Tasker en Autoinput kun je via de playstore installeren. De full version van AutoInput moet je aanschaffen via een derde app (AutoApps). Het lijkt eerst alsof je een abonnement moet kopen, maar dat is niet correct. Het is een eenmalige aanschaf. Het abonnement is alleen als je alle Tasker plugins van deze developer wilt aanschaffen. Beide apps hebben best veel rechten nodig, maar dat wijst zichzelf en er is een hele community die deze apps gebruikt.
 
Voor de nerds hier: Het is mij gelukt om de telefoon (Samsung S22 zonder root) zo te automatiseren dat deze bij het verbinden met de motor direct aan springt, het scherm unlockt, Flitsmeister op de achtergrond opent, de helderheid van het scherm naar 100% zet en de BMW Connected app opent.

Zodra de bluetooth verbinding weer wegvalt, wordt Flitsmeister afgesloten, wordt de helderheid weer op auto gezet, gaat het scherm naar het home-screen en lockt de telefoon zichzelf.

Dit alles is gedaan met Tasker en AutoInput (beide betaalde apps, maar eenmalig).

Via Tasker maak je een profiel dat reageert op de bluetooth verbinding. Daarmee start je de volgende tasks:
  1. Turn on
  2. AutoInput Gestures: Swipe van onderop het scherm naar het midden (bijvoorbeeld: 600,2400 naar 600,1200 op de Samsung S22)
  3. wait 200 ms
  4. AutoInput Gestures: Multiple op Finger 1 (daarin codeer je je patroon als je dat gebruikt door apart een lijstje van X-coordinaten en Y-coordinaten van de hoekpunten van je patroon op te geven, gescheiden door een komma), alternatief is om een pincode in te toetsen). Starttime 0, duration 350 ms.
  5. Launch App: Flitsmeister
  6. Auto Brightness: off
  7. Display Brightness 255
  8. Wait 1 second
  9. Launch App: Connected (zo heet de BMW app officieel).
Bij het verliezen van de verbinding heb je een tweede task:
  1. Auto Brightness: on
  2. Kill App: Flitsmeister (use Root off)
  3. AutoInput Global Action: Action: Home
  4. Turn Off (Dim On, Lock On)
Nu hoef je niet steeds meer zelf te unlocken, al dan niet met je handschoenen aan, maar zodra je de telefoon in de houder doet de motor de bluetooth verbinding maakt ben je klaar om te gaan.

Tasker en Autoinput kun je via de playstore installeren. De full version van AutoInput moet je aanschaffen via een derde app (AutoApps). Het lijkt eerst alsof je een abonnement moet kopen, maar dat is niet correct. Het is een eenmalige aanschaf. Het abonnement is alleen als je alle Tasker plugins van deze developer wilt aanschaffen. Beide apps hebben best veel rechten nodig, maar dat wijst zichzelf en er is een hele community die deze apps gebruikt.

Update:

Omdat auto-input best wat accu verbruikt als die de hele tijd als accessibility service aan staat, heb ik het script zo aangepast dat die accessibility service aangezet wordt op het moment dat het nodig is. Dat levert dus een iets ander lijstje taken op:


  1. Accessibility Services: Start com.jaomgcd.autoinput...ServiceAccessibilityV2
  2. Turn on (blocktime 500)
  3. AutoInput Gestures: Swipe van onderop het scherm naar het midden (bijvoorbeeld: 600,2400 naar 600,1200 op de Samsung S22)
  4. wait 250 ms
  5. AutoInput Gestures: Multiple op Finger 1 (daarin codeer je je patroon als je dat gebruikt door apart een lijstje van X-coordinaten en Y-coordinaten van de hoekpunten van je patroon op te geven, gescheiden door een komma), alternatief is om een pincode in te toetsen). Starttime 0, duration 350 ms.
  6. Accessibility Services: Stop com.jaomgcd.autoinput...ServiceAccessibilityV2
  7. Auto Brightness: off
  8. Display Brightness 255
  9. Wait 1 second
  10. Launch App: Connected (zo heet de BMW app officieel).
 
Klopt het dat dit niet draadloos oplaad? Had zelf verwacht dat via dat 18 polige contact er ook geladen zou worden.
Aan de cradle kant zit ook nog wel een losse stekker, is die dan dus nodig?
 

Bijlagen

  • 20240121_144353.jpg
    20240121_144353.jpg
    292,6 KB · Weergaven: 0
  • 20240121_144414.jpg
    20240121_144414.jpg
    245,6 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan