Je kan ook een andere motoraansturing gebruiken.
Het is trouwens motormanagement, geen CDI.
Dus hebben we het over een ECU. Of in de termen van BMW; DME (digitale motorsteuergerat) of BMS(-K) (BMW Motormanagement System).
Maar indien je de originele ECU wil gebruiken, is het noodzakelijk dat je daarbij de sleutel gebruikt die hierbij hoort. Contactslot kan je weglaten, dat is alleen een doorverbinding van 2 draden. Wel heb je natuurlijk de ringantenne nodig die over het contactslot geen geschoven zit om de sleutel voor het starten te lezen.
Als alternatief voor de ringantenne kan je ook iets als
dit gebruiken en dit kastje netjes wegwerken. Dan moet je alleen een knopje maken om contact-aan te simuleren.
Hou er rekening mee dat het dashboard werkt met datacommunicatie (alles gaat over 2 draden), en je dus, wil je dashboardinfo hebben, je een aftermarket dashboard moet gebruiken die voorzien is van een data-interface, of het originele dashboard.
Dus, nodig:
ECU
Sleutel (Dus nee, geen sloten)
Optioneel: Dashboard.