BMW F-Reeks Topic deel III

Is er niet elke maand wel een mooie dag om een rondje te rijden? Dan heb je die hele lader niet nodig. Het wordt steeds warmer in de winter.
 
Ik heb de optimate altijd aangesloten staan en die wordt niet afgesloten door de motor.
Geloof ik graag, het zijn fijne dingen.
Ik heb al jaren een kudde Optimates in gebruik (allemaal model 3 en een Li-versie). Via MP voor een appel en een ei gekocht en een berg SAE verlengsnoeren die de hele garage doorgaan. Gewoon altijd aansluiten als je de sleutel eruit trekt, moeilijker is het niet.
 
Hartstikke bedankt allemaal voor de goede tips! Ga het inderdaad dan (@RoyalClub ) eens in paar weken een dag of twee aan zetten. De huidige acculader (met dan klemmen) want weer iets nieuws kopen komt misschien later wel een keer.
Ik had natuurlijk ook in het handboek van de motor zelf gekeken maar precies hoe ik het moest aanpakken stond er niet in. Dat vind ik weer gek. Maar ja, dankzij jullie is het duidelijk nu :-)
 
Wat doen jullie voor olie in de F700/800GS?

Tot nu toe heeft de dealer er altijd BMW Advantec Pro 15W50 ingedaan, het wordt tijd om de beurtjes zelf te gaan doen.
Ik blijf wel bij 15W50, maar wil overgaan op Shell Ultra Advance of Motul 7100 (beide volsyntheet).
 
Kroon oil EXPULSA RR 15W-50
Tikkie dikker dan de meestal voorgeschreven 10w40, maar ook toegestaan volgens de manual

dat was wat mijn onderdelen leverancier heeft staan
Als daar een ander merk had gestaan, had ik dat meegenomen
Zolang het motorfiets olie is in de juiste viscositeit doe ik niet moeilijk
 
snaar.jpg
Amazon.nl

Deze onlangs aangeschaft.
Bij dealer een vermogen, en na wat zoeken op Amazon dezelfde gevonden.
Word alleen nu voor 178,00 verkocht en heb hem voor 148,00 aangeschaft. Viel me al op bij Amazon dat je prijs in de gaten moet houden en pas moet kopen als hij laag staat.
Doordat ik de onderhouds historie van me F800ST niet weet en de verkopende partij vertelde dat deze niet was vervangen !
Kwa kilometers zou ik er nog lang mee kunnen doen, maar kwa leeftijd lijkt het me wijsheid om deze toch maar preventief te vervangen.
Zit netjes een stikkertje bij van Conti waar je vervangdatum / KM stand op kunt zetten en dus ergens onder zadel dan plakt als geheugensteun of voor een volgende eigenaar....
 
De auto onderdelen sites hebben meestal de CT1158 ook beschikbaar aan veel vriendelijkere prijzen dan de bmw dealer
 
@BtiMW weet jij toevallig of die poelies voor en achter ook een standaard product zijn en dat die buiten BMW om ook te verkrijgen zijn voor minder ?!?
En dan geen Ali E sites want dat is voor mij een NO GO !
Velen gevallen lijken ze er op maar zijn totaal niet maat vast....
 
@BtiMW weet jij toevallig of die poelies voor en achter ook een standaard product zijn en dat die buiten BMW om ook te verkrijgen zijn voor minder ?!?
En dan geen Ali E sites want dat is voor mij een NO GO !
Velen gevallen lijken ze er op maar zijn totaal niet maat vast....
Geen idee
Poelies heb ik in ieder geval op 100.000 km nog niet hoeven te vervangen
Ze waren in ieder geval niet aan vervanging toe
In de beginjaren van de S en ST gebeurde het wel eens dat er een steentje tussen geraakte en de riemschijven en riem beschadigd raakten. Met aangepaste kappen was dit probleem uit de wereld.
 
Poelies heb ik in ieder geval op 100.000 km nog niet hoeven te vervangen
Bedankt voor je antwoord, en die 100K daar zit ik nog bij lange niet aan....
De vorige eigenaar (ren) hadden er net 24K mee gereden, dus als tegenwoordig mooi weer rijder heb ik nog wat kilometers te maken voor ik aan die 100K zit.
Als ik dan al niet wat anders alweer heb....😄
 
JA ben er zeker zeer content mee , alleen moet ik nog de CC op stuur inbouwen en van die foam sleef over de hendels schuiven.
Want de trilling in stuur vallen me wel tegen, krijg slapende hand erdoor en ja links kun je even lossen tijdens rijden maar rechts is dat beetje moeilijk met 100Km/u
 
Grip puppies helpen inderdaad, heb ze zelf ook
En een soort van rudimentaire cruise controle, ik gebruik een dikke o-ring die de gashandle klemt met het stuurgewricht.
Werkt goed genoeg om je rechterhand te ontlasten

En een andere snelheid aanhouden kan ook een verschil maken, de irritante trillingen verschijnen bij bepaalde toerentallen
 
Wunderlich CC heb ik aangeschaft, en worden netjes met inbus bouten geleverd (div maten) maar allen te lang.
Dus maar één en ander van werk meegenomen , maar toen ik ze wilde gaan plaatsen is het alleen maar gaan regenen / sneeuwen / stormen en koud geworden.
Dus maar even afwachten tot de weer goden met ons zijn en dan samen met de puppies monteren
 
Afijn de weergoden waren weer eens met ons met 25graden afgelopen zaterdag.
Dus de vrijdag na de buien toch maar even de puppies gemonteerd en tsja met beetje zeepsop is dit redelijk snel gedaan.
Moest ze wel een centimeter inkorten.
En hierna de Wunderlich CC gemonteerd en de zaterdag er voor eerst even mee op pad geweest.
Het was even wennen, dat je je gas weer terug moet draaien maar heb je hem op 80 of 100Km dan blijft hij netjes op deze snelheid ingesteld.
Had idee dat hij door trillingen in stuur toch langzaam zou terug zakken maar dat valt me reuze mee.
Puppies doen ook hun werk goed en de trillingen die ik eerst in de handvatten had die worden lekker afgevlakt en er blijven uiteraard nog wel wat trillingen in stuur maar deze zijn acceptabel.
Stuurverwarming blijft het ook evengoed doen alleen duurt het iets langer voor je de warmte in de handschoen voelt maar dat tijdsverschil is echt minutenwerk

Dus ja een aanrader deze foam handvaten
 
Terug
Bovenaan Onderaan