BMW F-Reeks Topic deel III

koplamp.. zooo vaak gehad. nu preventief vervangen bij elke beurt.
Wel Nadrukkelijk om Vragen!! en Navragen.. staat nl niet op de checklist..

En als je het vergeet te vragen, klapt ie bij ongeveer 15000 gereden kms (halverwege twee beurten dus)
heb altijd garage opgezocht, wil geen gedonder met gebroken plastic.

heb nu al 2 "oude" lampjes in de tanktas, want die krijg ik netjes mee...
Ik heb een tijdje geleden mijn lamp vervangen door een led, plug and play. Gekocht bij motorport á 45 eu. De lichtopbrengst valt zwaar tegen bij donker/nat weer, vooral op binnenwegen zonder witte strepen. Halogeen (xtreme vision) doet het beter, maar zodra de dagen wat langer licht worden gaat de led er in
 
Dan heb je een oude generatie LED lamp. De huidige LED lampen hebben net zoveel lichtopbrengst als een xenon lamp, maar vaak een lichtbeeld gelijk aan een halogeenlamp. Enige nadeel is dat er een los kastje aanzit zoals bij een xenonlamp, echter is dat kastje net zo groot als een aansteker en dus meestal gewoon in de koplamp naast de lamp zelf te plakken.
 
Ik had eerst een dure Philips lamp gekocht die na 3000 km dood was. Daarna nieuwe Philips lamp, na 3000 km terug knets. Daarna lampje van 35 cent in de action gekocht en die zit er nu 30.000km in :-)
 
Ik had eerst een dure Philips lamp gekocht die na 3000 km dood was. Daarna nieuwe Philips lamp, na 3000 km terug knets. Daarna lampje van 35 cent in de action gekocht en die zit er nu 30.000km in :-)
lampje niet bij het glas vastgehouden toevallig?
 
Dan heb je een oude generatie LED lamp. De huidige LED lampen hebben net zoveel lichtopbrengst als een xenon lamp, maar vaak een lichtbeeld gelijk aan een halogeenlamp. Enige nadeel is dat er een los kastje aanzit zoals bij een xenonlamp, echter is dat kastje net zo groot als een aansteker en dus meestal gewoon in de koplamp naast de lamp zelf te plakken.
Kan je bepaalde LED lampen adviseren @tommy?
Ik heb wel interesse in LED omschakeling maar zou niet weten welke goed zijn en welke prul
 
Ik had eerst een dure Philips lamp gekocht die na 3000 km dood was. Daarna nieuwe Philips lamp, na 3000 km terug knets. Daarna lampje van 35 cent in de action gekocht en die zit er nu 30.000km in :-)
Dit.
Ik rij in al m'n voertuigen met Action lampjes en hoef nooit meer iets te vervangen.
Alleen de koplamp van de K100 is een 100watt rally lamp die er al 8 jaar in zit. Dat is dus al dik 100.000 kilometer.
 
Welke maat plugaansluiting hebben wij op onze tank van de F700GS?
( is voor aanschaf USB oplader )
 
voorzichtig naar een zaak rijden die dat wel heeft en weet hoe de spanning gecontroleerd moet worden? :+
 
ik moet me even afmelden.
Keesje, de F800GT was met 171K km blijkbaar helemaal op.
reparatie van van alles en nogwat was 3000 euri, en dus tijd voor iets anders.
het was een fantastisch fietsje, meerdere malen heel europa door geweest.
niet helemaal tevreden over de afwerking en de quality van BMW,
maar dat is mijn schuld, had maar direct een echte motor moeten kopen, toch. ?

Waarschijnlijk probeer ik het nog 1 maal met een beier,
maar dan als leaser, zodat al die onverwachte kosten (garage-winst?) lekker voor de lease zijn...

Wordt vervolgd.

F800_kmstand.jpeg


ik ga vooral de stickers missen.
20190617_144409.jpg
 
ik moet me even afmelden.
Keesje, de F800GT was met 171K km blijkbaar helemaal op.
reparatie van van alles en nogwat was 3000 euri, en dus tijd voor iets anders.
het was een fantastisch fietsje, meerdere malen heel europa door geweest.
niet helemaal tevreden over de afwerking en de quality van BMW,
maar dat is mijn schuld, had maar direct een echte motor moeten kopen, toch. ?

Waarschijnlijk probeer ik het nog 1 maal met een beier,
maar dan als leaser, zodat al die onverwachte kosten (garage-winst?) lekker voor de lease zijn...

Wordt vervolgd.

Bekijk bijlage 1466973

ik ga vooral de stickers missen.
Bekijk bijlage 1466972
Reparatie aan het blok? :)
 
pdv_moto, je hebt nu 2x ervaring en weet wat het kost om een F800 tot 170K te rijden. Nu kan je goed vergelijken of leasen voor jou interessanter is.

Ik ben wel benieuwd wat de lease maatschappij doet als je motor in oost-europa stuk gaat. Mag je hem daar dan gewoon naar een garage brengen of moet hij terug naar je vaste garage in Nederland? Waar ik ook benieuwd naar ben is hoe ze omgaan met je verbruik van aandrijfriemen. Hebben ze een clausule over normaal gebruik? Dan zouden ze dat kunnen gebruiken om na een tijdje de riemen niet meer te vergoeden (bij normaal gebruik gaan ze 40k mee).
 
@jelle30
Tja.. kosten.

Van de 2 efjes die ik in eigendom had was de km prijs ~ 25 cent/km, en de brandstof ergens rond 8c/km.
Leaseprijs is ook in die richting, voor een (fully loaded) boxer.
zo'n boxer rijdt trouwens weer een klasse lekkerder... is wel gaaf.

Mijn hoge kosten voor efjes waren vnl door veel onverwacht onderhoud, slijtage, breuk.
En tel daar bij op de "kosten" van tijdsverlies door pech-onderweg.
Zelfs als Touring je van een vervangende auto voorziet kost het je uuuuren gedoe. Zonde.

De F-ST/GT was een lekkere motor, voor wat ik er mee wil doen (lang rijden, belt, lichtgewicht, neutraal gedrag).
Maar niet betrouwbaar !


Als met al ben ik dus nog niet onder de indruk van de BMW kwaliteit.
BMW maakt lekker rijdende motoren, en heeft een leuk reputatie....
Maar Statistieken (o.a. de ADAC!) en verschillende wegenwachters maken duidelijk : Jappen zijn betrouwbaarder.

bv hiero.


nog even over lease+onderhoud: mijn belgische garage bleef volhouden dat least niet kon omdat ik te veel kms draaide (kon maar tot 80K km?).
ik vermoed dat daar ook wat onwil bij zat omdat ze met een "eigenaar" meer geld kunnen verdienen dan met een "leaser".
Nu dus een NL lease motor, en bij een garage waar ik meer vertrouwen in heb, en "een boxer" die wellicht wat beter tegen mijn lifestyle bestand is.
En nu mag de lease zich door de garage laten uitwringen (en daar zal ik dan wel weer onder komen te lijden, wet van behoud van ellende...)
 
Terug
Bovenaan Onderaan