BMW F-Reeks Topic deel III

Net helaas de motor laten vallen met het op de bok zetten. Mijn voet stond er blijkbaar niet goed op, schiet ervan af en de motor valt om. Ik kon hem gelukkig redelijk zacht laten vallen, maar dat gewicht.....

Anyway, de valbeugels hebben hun werk gedaan zeg maar. Maar moet ik ergens specifiek op letten bij een motor die op zijn kant heeft gelegen, buiten de zichtbare schade dan?

Eh, domme pech zoiets.
Net zoals ik een keer de jiffy niet goed had uitgeklapt....
Zet je m neer,... Is er niks :o

Overeind zetten, starten en rijden.

Afgezien van krasje hier en daar is er niks gebeurd.
 
Ja, op internet wel ja. Maar dan moet je ze er zelf opleggen. Dealer pakt percent op de banden plus werkuren. Dus ben je met een setje deftige banden snel richting 500 euro. Dat is perfect normaal bij den BMW dealer.
Je kan ook naar de bandencentrale gaan met je wielen onder de arm
De dealer koopt ook bij bandencentrales, dus die winstneming schakel je uit door zelf naar daar te gaan.
Een goede bandencentrale heeft meer dan genoeg kennis en ervaring in huis om correct advies te geven en perfecte plaatsing te verzekeren.
 
Ja, op internet wel ja. Maar dan moet je ze er zelf opleggen. Dealer pakt percent op de banden plus werkuren. Dus ben je met een setje deftige banden snel richting 500 euro. Dat is perfect normaal bij den BMW dealer.

Ik heb de garage vol BMW's maar nooit de behoefte gehad om bij de BMW dealer z'n glazen showroom te sponsoren.
En als ik hier dan lees dat 400 tot 500 euro voor een setje banden normaal is dan ga ik zelf met heel veel plezier met een setje bandenlepels aan de gang.
 
Je kan ook naar de bandencentrale gaan met je wielen onder de arm
De dealer koopt ook bij bandencentrales, dus die winstneming schakel je uit door zelf naar daar te gaan.
Een goede bandencentrale heeft meer dan genoeg kennis en ervaring in huis om correct advies te geven en perfecte plaatsing te verzekeren.


Dealers kopen bij de importeur... :')
 
Ik heb de garage vol BMW's maar nooit de behoefte gehad om bij de BMW dealer z'n glazen showroom te sponsoren.
En als ik hier dan lees dat 400 tot 500 euro voor een setje banden normaal is dan ga ik zelf met heel veel plezier met een setje bandenlepels aan de gang.
Nou ja dat doe ik dus ook. Wil alleen maar zeggen dat de prijzen die vermeld werden perfect normaal zijn. Het hangt er allemaal van af wat je wil natuurlijk.

Ik wissel olie en filter zelf voor ongeveer 13 euro. Bij de dealer is dat minimum het tienvoudige. Maar dan drink je wel een tasje koffie terwijl je naar motoren kijkt en heb je nog steeds garantie...

Voor mijn dagelijkse motor die ik afschrikt voor de belastingen ga ik naar de dealer. Dat is dus de f700gs. Alle andere doe ik alles lekker zelf.
 
Hallo iedereen,

Ik ben, sinds eerste paasdag, de eigenaar van een gele F800S uit 2006. Gekocht met 14999km op de teller en heb er ondertussen al weer een paar 100 km opgezet.
ODnR9Cr.jpg

Hij heeft een boordcomputer, ABS, en heated grips.

Hiervoor heb ik een Suzuki GSX750 ES uit 1986 gehad (eerste motor) en een VFR750 uit 1994. In november 2018 ben ik op de snelweg gevallen met de VFR en had sinds toen niet meer gereden.

Het werd dus weer de hoogste tijd om een motor te kopen en had mijn oog al een hele tijd op de F800S (al voor ik de VFR kocht maar was toen nog buiten mijn budget).
wFKus2n.jpg

37Ayzt6.jpg

gN6gi59.jpg


De eerste mod is al gedaan:

Grip puppies! Die standaard grips waren toch wel erg dun en hard. Had continu het gevoel dat ik een stuk staal in mijn handen had.

De grip puppies waren zo gemonteerd en voelen een stuk beter. Moet nog wel wat wennen aan de grotere diameter maar tot dusver ben ik tevreden.
WcaSglD.jpg

OPHKa60.jpg


Daarnaast heb ik ook de accu vervangen, deze was na 3 ritjes namelijk helemaal plat... Ik hoop dat het alleen de accu was maar dat zal ik wel ervaren...

Verder heb ik nog een tankpad, accelerator plug, en MIVV Oval Carbon onderweg.
 
Enjoy your bike

Grip puppies heb ik ook, absoluut een verbetering
Vind de standaard handvaten namelijk veel te klein van diameter
Handen voelen veel meer ontspannen met
 
Hallo iedereen,

Ik ben, sinds eerste paasdag, de eigenaar van een gele F800S uit 2006. Gekocht met 14999km op de teller en heb er ondertussen al weer een paar 100 km opgezet.

Hij heeft een boordcomputer, ABS, en heated grips.

Hiervoor heb ik een Suzuki GSX750 ES uit 1986 gehad (eerste motor) en een VFR750 uit 1994. In november 2018 ben ik op de snelweg gevallen met de VFR en had sinds toen niet meer gereden.

Het werd dus weer de hoogste tijd om een motor te kopen en had mijn oog al een hele tijd op de F800S (al voor ik de VFR kocht maar was toen nog buiten mijn budget).




De eerste mod is al gedaan:

Grip puppies! Die standaard grips waren toch wel erg dun en hard. Had continu het gevoel dat ik een stuk staal in mijn handen had.

De grip puppies waren zo gemonteerd en voelen een stuk beter. Moet nog wel wat wennen aan de grotere diameter maar tot dusver ben ik tevreden.


Daarnaast heb ik ook de accu vervangen, deze was na 3 ritjes namelijk helemaal plat... Ik hoop dat het alleen de accu was maar dat zal ik wel ervaren...

Verder heb ik nog een tankpad, accelerator plug, en MIVV Oval Carbon onderweg.
Blijf het toch de mooiste kleur vinden:}

Accu zo snel plat was bij mij in het verleden wel opgelost onder garantie - deed men niet moeilijk over dat ie 3 maanden na aanschaf de geest gaf.
Die grip puppies zijn echt zo lelijk :X, zijn ze echt dan zo goed? Geen extra gedoe met heated grips over te zetten? Ik heb namelijk ook regelmatig kramp in 1 handpalm. Heb zelf compressie-handschoenen er voor besteld voor onder de motorhandschoenen. Maar misschien kan het makkelijker..
 
Thnx! Moet bekennen dat ik die van jou ook wel erg tof vind! Die wiel striping maakt hem wel af!

Heb de kosten van de accu gedeeld dus viel mee. Nu doet hij het perfect gelukkig, de accu was netjes vol toen ik terug kwam, iets wat met de oude accu niet zo was.

De grip puppies... ja vind ze zelf ook wel redelijk lelijk maar werkt prima! Het zijn gewoon een soort van schuim rubberen "sokken" die je over je grips heen schuift (met wat zeep water). Zit prima en als je rijd ziet toch niemand het. De diameter is goed, had ze zelf liever net 2 mm kleiner gehad in dia maar dit voelt een stuk zachter / relaxter dan die harde standaard grips.

Je voelt de warmte van de handvat verwarming er nog prima doorheen :)

Ben benieuwd of men hier nog aanraders heeft voor een bepaald model van die tank grip pads. Ik heb het gevoel dat ik continu heen en weer glijd met mijn knieën. Vind ze niet echt mooi of zo maar als het daardoor (nog) beter rijdt dan is het het overwegen waard...
 
Zo'n stompgrip bedoel je? De mijne heeft wel transparant plastic over de zijkanten van de tank, maar dat lijkt meer te maken te hebben met bescherming. Ik heb nog nooit issues gehad met grip op de tank, maar ik ben door de jaren heen alleen maar rustiger/voorzichtiger gaan rijden dus zoveel valt het ook niet op.
 
Zo'n stompgrip bedoel je? De mijne heeft wel transparant plastic over de zijkanten van de tank, maar dat lijkt meer te maken te hebben met bescherming. Ik heb nog nooit issues gehad met grip op de tank, maar ik ben door de jaren heen alleen maar rustiger/voorzichtiger gaan rijden dus zoveel valt het ook niet op.

Zo heet dat dus! haha kon het niet vinden. Zoiets bedoel ik ja.

Moet zeggen dat ik ook geen Rossie of Marquez ben en me over het algemeen netjes aan de snelheidslimiet houd, maar toch bij bepaalde bochten heb ik soms het idee dat ik wat grip mis. Misschien ook omdat ik eigenlijk altijd mijn denim jeans draag en mijn leren pak meestal laat liggen...
 
Sorry voor de dubbel post!

ik vroeg me telkens af waarom mijn zadel niet het inhametje heeft aan de voorkanten. Nu ben ik er achter gekomen dat ik het lage zadel heb!

Had totaal geen idee dat dit een optie was...

Is er iemand die meer baat heeft bij het lage zadel en deze zou willen ruilen tegen een normaal zadel?

Ik heb tevens de tankpad binnen gekregen en gemonteerd ;)
ywBsq07.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Kiwi
Hallo Allemaal,

Ben sinds vorig jaar oktober in het bezit van een F800r chris pfeiffer editie.
IMG_20200412_141030117.jpg
Ben er erg gek mee, alleen mijn benzinemeter doet het volgens mij niet! Als ik 170 km heb gereden staat deze nog steeds op vol! Kent iemand dit probleem hier op het forum?
 
als het goed is zie je ook een driehoekje wat omhoog wijst, zolang de tank voor meer dan de helft gevuld is.
 
Dit weekend niet gereden... maar zal woensdagavond nog ff zien dat ik de tank verder leeg rij. Ben toch benieuwd of de meter gaat zakken!! 8-) Royalclub je hoort nog hoe het afloopt:}
 
Mooie R! Veel plezier er mee :)

Ik zie bij mij op de boordcomputer idd ook "171 km >" staan en hij gaat pas aftellen als hij daar onder komt. Daarnaast zie ik wel de streepjes nog voor de tankmeter zelf.
 
Afgelopen woensdagavond gereden. Bij de 230/235 Km was het eerste blok weg. Geeft nu aan dat ik nog ongeveer 160 km kan rijden! *D Ben verbijsterd hoe zuinig de motor dan is!!:]
 
Goedemorgen allen,

Heeft iemand een idee welke termijn / kilometers BMW voorschrijft voor het onderhoud aan de voorvork? Ik kan dit nergens vinden.

Ik overweeg om bij hyperpro langs te gaan voor progressieve veren, maar ben nog wat huiverig voor het verschil in rijbeleving in de bochten.
 
Gaat er alleen nog maar beter van worden!

Oh, reminds me, zou best kunnen dat ik nog een set veren heb liggen!
(Wilbers, geen Hyperpro)
 
Bedankt voor je reactie. Heb je misschien een idee wat een normale termijn is om de voorvorkolie en keerringen te vervangen?
 
Bedankt voor je reactie. Heb je misschien een idee wat een normale termijn is om de voorvorkolie en keerringen te vervangen?

De ringen als ze lekken.
De olie? Geen idee eigenlijk.
Moet je even in het boekje kijken :)


Edit:
Opgezocht:
Volgens het boekje elke 30K :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan