BMW F-Reeks Topic deel III

Doe je er steeds een nieuw lampje in? Of haal je het oude lampje eruit en zet je een nieuwe erin? Als je het eerste doet, kan je ook proberen de oude los te halen en opnieuw erin te zetten.

Ik heb het gehad met een knipperlampje. Toen heb ik het armatuur goed schoongemaakt en dat hielp. Misschien kan je het ook een beetje opschuren zodat eventuele corrossie weg is (ik hoop dat ik geen onzin praat ;-), maar bij mij hielp het.
 
De eerste keer dat het gebeurde was onder het rijden. Dus ik ben omgekeerd en weer naar huis gereden. Vlak voor ik thuis aankwam was de fout weer weg. De tweede keer bleef de fout en ging niet meer weg, ook niet na het contact uit- en aan te hebben gezet.
Dus het lampje vervangen, en toen was de fout weg. Ook deed het remlicht het weer.
Ik heb het eerste lampje weggegooid, dus kan het niet meer nameten. Het huidige lampje zal ik nameten!

Ik ga het nog eens goed nakijken, en indien nodig de contactjes aanknijpen en opschuren.
Het probleem is alleen dat om het achterlicht te demonteren, de hele achterkant uit elkaar moet.
Zadel+zadelslot, kofferplaat, zijkappen achter, spatbord, etc.

Het zou makkelijker zijn geweest als het frame bouten had, en het achterlicht moertjes had aan de binnenkant.
Of als de stekker in de achterlichtmodule zat.

Maar ja, je kunt niet alles hebben _O-
 
Je kunt toch van buitenaf de kap er af schroeven?
En dan bij de contactjes?
Als dat de oplossing is, hoef je niet aan de achterkant de aansluiting van de kabels te bewerken.
Eigenlijk nog nooit gehoord dat daar het probleem zit.
Wel de contactjes in de fitting.
 
vanaf de achterkant kan alleen het glaasje eraf, maar de rest van de unit zit vastgemaakt met boutjes die in het kunstof gegoten zitten, en van achteren bij het frame naar binnen steken. Zie ook deze foto.

000000529200-4-big.jpg
 
Ik heb gisteren de GT gekocht en de R aan de garage overgelaten.
Als ik dan toch niet normaal op reis kan deze zomer steek ik het reisbudget maar in een nieuwe fiets:]
Nu is het enkel nog wachten op het kentekenbewijs.
 
Ik heb gisteren de GT gekocht en de R aan de garage overgelaten.
Als ik dan toch niet normaal op reis kan deze zomer steek ik het reisbudget maar in een nieuwe fiets:]
Nu is het enkel nog wachten op het kentekenbewijs.
Veel plezier met de GT
kon je geen vriendjes worden met de R?
 
Hallo allemaal, ik ben van plan morgen te gaan proefrijden op een F800ST en heb wat vragen en benieuwd of jullie me kunnen helpen aan wat aanvullende tips waar ik naar moet kijken. Het is een ST uit 2012 met iets van 25000 km op de teller.

-Zijn er terugroepacties geweest
- wat zijn de zwakkere plekken buiten balhoofdlagers en slijtage belt
-wat is de standaard uitrusting mbt bagage moeljikheden. Deze heeft een topdrager voor topkoffer en lijkt een dragerbeugelsysteem te hebben voor zijkoffers
-waar moet ik op letten bij rijgedrag? Ben nl geen 2 cilinder als deze gewend ( heb 13 jaar een RSV Mille gereden, maar die is 7 jaar geleden verkocht )
-wat zijn de echt unieke bijzondere verschillende met andere motormerken?
zou fijn zijn als jullie me kunnen helpen!
 
kon je geen vriendjes worden met de R?
Ik rij heel graag met de R maar ik wil wat meer beschutting voor de wind, hiervoor had ik een givi ruitje op de R gemonteerd wat dan
weer resulteerde in massive turbulentie rond mijn hoofd.
Tijdens de proefrit met de GT geen last van turbuletie gehad en op lage snelheden is de gas minder bokkig dan bij de R.
Was aan het twijfelen tussen een Honda NC en de GT, het is dus de GT geworden, 90 paardjes zijn leuker dan 50.
 
Hallo allemaal, ik ben van plan morgen te gaan proefrijden op een F800ST en heb wat vragen en benieuwd of jullie me kunnen helpen aan wat aanvullende tips waar ik naar moet kijken. Het is een ST uit 2012 met iets van 25000 km op de teller.

-Zijn er terugroepacties geweest
- wat zijn de zwakkere plekken buiten balhoofdlagers en slijtage belt
-wat is de standaard uitrusting mbt bagage moeljikheden. Deze heeft een topdrager voor topkoffer en lijkt een dragerbeugelsysteem te hebben voor zijkoffers
-waar moet ik op letten bij rijgedrag? Ben nl geen 2 cilinder als deze gewend ( heb 13 jaar een RSV Mille gereden, maar die is 7 jaar geleden verkocht )
-wat zijn de echt unieke bijzondere verschillende met andere motormerken?
zou fijn zijn als jullie me kunnen helpen!
De 2012 is het laatste productiejaar denk ik voor de ST, dus de kinderziektes en terugroepacties zijn er wel uit.
standaard is er niets voorzien wat bagage betreft, dus de beugels voor de sportkoffers en topcase zijn mooi meegenomen.
Een 2 cilinder vertraagt bij gas los, veel remmen is bij rustige rijstijl niet nodig. Een powerbeest is het niet echt, maar voldoende in alle situaties.

de unieke bijzonderheden? Het is gewoon een eigenzinnig motorfietsje. Zelfs in het bmw gamma valt’ie uit de toon. Styling vind je ook niet bij andere merken. Ik vind mijne gewoon een schatje en een heerlijke Toerfiets.
 
De 2012 is het laatste productiejaar denk ik voor de ST, dus de kinderziektes en terugroepacties zijn er wel uit.
standaard is er niets voorzien wat bagage betreft, dus de beugels voor de sportkoffers en topcase zijn mooi meegenomen.
Een 2 cilinder vertraagt bij gas los, veel remmen is bij rustige rijstijl niet nodig. Een powerbeest is het niet echt, maar voldoende in alle situaties.

de unieke bijzonderheden? Het is gewoon een eigenzinnig motorfietsje. Zelfs in het bmw gamma valt’ie uit de toon. Styling vind je ook niet bij andere merken. Ik vind mijne gewoon een schatje en een heerlijke Toerfiets.
Bedankt! Had al gevonden dat na 2012 de ST soort van vervangen is door de GT. Worden wel stevige prijzen voor gevraagd.
Is het niet dat die achterdrager er al standaard bij een ST zit voor topkoffer?
Is de F800 ook wel geschikt voor een beginnend motorrijdster? ( Ik wil hem gaan gebruiken als soort van "deel motor)
 
Hallo allemaal, ik ben van plan morgen te gaan proefrijden op een F800ST en heb wat vragen en benieuwd of jullie me kunnen helpen aan wat aanvullende tips waar ik naar moet kijken. Het is een ST uit 2012 met iets van 25000 km op de teller.

-Zijn er terugroepacties geweest
- wat zijn de zwakkere plekken buiten balhoofdlagers en slijtage belt
-wat is de standaard uitrusting mbt bagage moeljikheden. Deze heeft een topdrager voor topkoffer en lijkt een dragerbeugelsysteem te hebben voor zijkoffers
-waar moet ik op letten bij rijgedrag? Ben nl geen 2 cilinder als deze gewend ( heb 13 jaar een RSV Mille gereden, maar die is 7 jaar geleden verkocht )
-wat zijn de echt unieke bijzondere verschillende met andere motormerken?
zou fijn zijn als jullie me kunnen helpen!
Met dit bouwjaar en km stand mag je weining problemen verwachten.
Idd checken of alle terugroep acties en onderhoud zijn uitgevoerd.
Terugroep acties kunnen altijd gratis worden uitgevoerd, al zal de dealer wel tegenstribbelen. Het is nl een veiligheids kwestie.
Verder is de toestand van de aandrijfriem een aandachtspunt.
Het blok loopt een beetje rauw (zeker als hij koud is, en helemaal in vergelijking met bv Honda), maar dat zegt weinig.

de mijne uit 2007 heeft 108.000 km gelopen, en (hoewel ik wat achterstallig onderhoud moest wegwerken) ik vind het een betrouwbare motor.
 
vanaf de achterkant kan alleen het glaasje eraf, maar de rest van de unit zit vastgemaakt met boutjes die in het kunstof gegoten zitten, en van achteren bij het frame naar binnen steken. Zie ook deze foto.

Bekijk bijlage 1622859
Probleem gevonden!
Ik dacht dat ik het stekkertje er goed overheen schoof, want ik voelde weerstand.
Echter; het lipje op de lamp zat tussen de stekker en de rubber afdichting... 8)7
 
Bedankt! Had al gevonden dat na 2012 de ST soort van vervangen is door de GT. Worden wel stevige prijzen voor gevraagd.
Is het niet dat die achterdrager er al standaard bij een ST zit voor topkoffer?
Is de F800 ook wel geschikt voor een beginnend motorrijdster? ( Ik wil hem gaan gebruiken als soort van "deel motor)
De F800 is volgens mij uitstekend geschikt voor een beginnend motorrijder. Ik heb dat 10 geleden zelf gedaan daarop en heb ’m nog steeds. Wel verschillende upgrades uitgevoerd onderstel technisch, en nu wil ik haar niet kwijt terwijl ik stiekem al eens naar een R1200RS kijk. Dit zou een blijvertje zijn voor me
 
De F800 is volgens mij uitstekend geschikt voor een beginnend motorrijder. Ik heb dat 10 geleden zelf gedaan daarop en heb ’m nog steeds. Wel verschillende upgrades uitgevoerd onderstel technisch, en nu wil ik haar niet kwijt terwijl ik stiekem al eens naar een R1200RS kijk. Dit zou een blijvertje zijn voor me
Met dit bouwjaar en km stand mag je weining problemen verwachten.
Idd checken of alle terugroep acties en onderhoud zijn uitgevoerd.
Terugroep acties kunnen altijd gratis worden uitgevoerd, al zal de dealer wel tegenstribbelen. Het is nl een veiligheids kwestie.
Verder is de toestand van de aandrijfriem een aandachtspunt.
Het blok loopt een beetje rauw (zeker als hij koud is, en helemaal in vergelijking met bv Honda), maar dat zegt weinig.

de mijne uit 2007 heeft 108.000 km gelopen, en (hoewel ik wat achterstallig onderhoud moest wegwerken) ik vind het een betrouwbare motor.
Bedankt voor jullie reacties!
 
Een vraag over navigatie: Tomtom of Garmin:

Nu vertoont verdikkeme al de 3e actieve houder voor mijn TT 450 kuren. Probleem is dat tijdens het rijden de voeding onstabiel is. Steeds de mededeling dat ie naar de slaapstand wil en daarna begint de houder weer te laden. En soms ook niet.
Zo goed als zeker komt het door de trillingen van de GT. Ik heb pas een SW Motechhouder (die zou de trillingen moeten absorberen) op het stuur gemonteerd en dat geeft geen verbetering.
Vraag: hebben meer rijders met een ST of GT problemen met een weigerachtige verbinding tussen de houder en de Tomtom? Of rijden de meesten met een Garmin en zou het opladen met dit merk stabieler zijn?

Dank alvast iedereen voor jullie ervaringen,

Rob
 
Gewoon voor A naar B navigatie gebruik ik de app van:
op de telefoon.
Telefoon in binnenzak en via de helm influisteren wat ik moet doen.


Maar eh, als wisselen van houder niet helpt,
denk je niet dat het dan misschien aan de aansluiting in de TT ligt, ipv de houder?
Als die aansluiting door eerdere trillingen niet goed meer is,
helpt geen enkele nieuwe houder natuurlijk.
 
Een vraag over navigatie: Tomtom of Garmin:

Nu vertoont verdikkeme al de 3e actieve houder voor mijn TT 450 kuren. Probleem is dat tijdens het rijden de voeding onstabiel is. Steeds de mededeling dat ie naar de slaapstand wil en daarna begint de houder weer te laden. En soms ook niet.
Zo goed als zeker komt het door de trillingen van de GT. Ik heb pas een SW Motechhouder (die zou de trillingen moeten absorberen) op het stuur gemonteerd en dat geeft geen verbetering.
Vraag: hebben meer rijders met een ST of GT problemen met een weigerachtige verbinding tussen de houder en de Tomtom? Of rijden de meesten met een Garmin en zou het opladen met dit merk stabieler zijn?

Dank alvast iedereen voor jullie ervaringen,

Rob
TomTom 550 met de originele houder op een ram ball, geplaatst op 1 van de stuurklembouten. Geen issues whatsoever
 
Terug
Bovenaan Onderaan