BMW F-Reeks Topic deel III

Er zit ook een bevestiging op voor een BMW gps ( volgens dealer de navigator 5)
Zijn er eigenlijk ook andere merken die op deze houder passen en nog verkrijgbaar zijn?
Ik had het wel handig gevonden als ik deze zou kunnen gebruiken.
 
Nice bike

volgens mij pasen enkel de garmin toestellen van bmw hierop, als je tenminste de toetsen wil gebruiken. deze noemen ze de navigator serie van bmw.
Er is echter totaal geen reden om niet je eigen toestel, Garmin of TomTom, te gebruiken op een eigen navisteun
 
Een vraag over navigatie: Tomtom of Garmin:

Nu vertoont verdikkeme al de 3e actieve houder voor mijn TT 450 kuren. Probleem is dat tijdens het rijden de voeding onstabiel is. Steeds de mededeling dat ie naar de slaapstand wil en daarna begint de houder weer te laden. En soms ook niet.
Zo goed als zeker komt het door de trillingen van de GT. Ik heb pas een SW Motechhouder (die zou de trillingen moeten absorberen) op het stuur gemonteerd en dat geeft geen verbetering.
Vraag: hebben meer rijders met een ST of GT problemen met een weigerachtige verbinding tussen de houder en de Tomtom? Of rijden de meesten met een Garmin en zou het opladen met dit merk stabieler zijn?

Dank alvast iedereen voor jullie ervaringen,

Rob
Ik had hetzelfde probleem opgelost door extra usb stopcontact te monteren en met kort draadje de TT voeden. Wel aansluiting op TT goed afkitten. Sinsdien jaren probleemloos.
 
Goedemorgen !
Vanaf morgen kan ik me de trotse eigenaar noemen van een F800r (Roy Pfeiffer)!
Nu heb ik een vraag voor de meer ervaren gebruikers van deze motor. Ik heb (nog geen) topkoffer of iets dergelijks en het viel me op dat onder het zadel nagenoeg geen ruimte is. Waar bergen jullie een (schijf)slotje op tijdens het rijden?
Er zit wel een alarm op de fiets maar ik vind een schijfslot erbij toch wel de minste bescherming...

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!
 
Goedemorgen !
Vanaf morgen kan ik me de trotse eigenaar noemen van een F800r (Roy Pfeiffer)!
Gefeliciteerd zou ik zeggen.
Nu heb ik een vraag voor de meer ervaren gebruikers van deze motor. Ik heb (nog geen) topkoffer of iets dergelijks en het viel me op dat onder het zadel nagenoeg geen ruimte is. Waar bergen jullie een (schijf)slotje op tijdens het rijden?
Ik heb een Abus Sledg, die past in de linker uitstulping waar aan de ander kant van de motor de benzinedop zit.
Verders is er inderdaad niet zo gierend veel plek onder het zadel.
 
  • Leuk
Waarderingen: ERBO
Ik had twee jaar een in foam gewikkeld oxford scoot onder het zadel net voor het achterlicht liggen.
Als ik jou was zou ik het daar NIET opbergen omdat dat paneel met een plastiek splijtnagel omhoog gehouden wordt en die slijt door de trillingen en het gewicht van dat slot uit waardoor dat hele paneel hangt te rammelen. 😤
Ik heb die splijtnagel dan vervangen door een boutje om het rammelende paneel terug vast te krijgen maar ik ben er zeker van dat ook die na verloop van tijd terug door het plastiek zal scheuren.
M.a.w. geen idee waar je onder het zadel een schijfremslot kwijtraakt zonder dat er na een tijd iets kapot zal gaan. 😞
 
  • Leuk
Waarderingen: ERBO
Ik heb op Ali een zadelltasje gekocht. Hier zit mijn schijfremslot, EHBO kid en banden rep set in. Hoef ik niet altijd met mijn topkoffer rond te rijden en heb ik toch de essentiële zaken bij me.
 
  • Leuk
Waarderingen: ERBO
Hallo allemaal,
Als ex-Triumph rijder, ben ik nu aan het kijken naar een F800ST. M'n eerste Triumph (Speedfour) was net te klein voor mijn lange stelten en de opvolger (Sprint 1050 ST) was net wat te log in het manoeuvreren. De F800ST zit volgens mij er precies tussen in dus lijkt een perfecte opvolger.

Nu heb ik gisteren bij 1 gekeken, maar die liet een storing in het display zien van het stadslicht. Volgens verkoper zou vervangen van de ECU de enige (door dealer genoemde) oplossing zijn. Dat is een dure grap, dus ik was benieuwd of het een vaker voorkomend punt is, of dat er misschien alternatieve oplossingen voor zijn?

En verder natuurlijk benieuwd of er specifieke zwakke punten zijn bij dit model?
Gaat om een ST uit begin 2009 met nu net 58k op de klok.

Alvast dank!
 
Hallo allemaal,
Als ex-Triumph rijder, ben ik nu aan het kijken naar een F800ST. M'n eerste Triumph (Speedfour) was net te klein voor mijn lange stelten en de opvolger (Sprint 1050 ST) was net wat te log in het manoeuvreren. De F800ST zit volgens mij er precies tussen in dus lijkt een perfecte opvolger.

Nu heb ik gisteren bij 1 gekeken, maar die liet een storing in het display zien van het stadslicht. Volgens verkoper zou vervangen van de ECU de enige (door dealer genoemde) oplossing zijn. Dat is een dure grap, dus ik was benieuwd of het een vaker voorkomend punt is, of dat er misschien alternatieve oplossingen voor zijn?

En verder natuurlijk benieuwd of er specifieke zwakke punten zijn bij dit model?
Gaat om een ST uit begin 2009 met nu net 58k op de klok.

Alvast dank!
In het display kun je volgens mij alleen een lichtstoring voor meerdere, voor- of achterlicht zien (lamps, lampf of lampr) in combinatie met een geel waarschuwingsdriehoekje. (hieronder uit de K13s handleiding, maar wat dit onderdeel betreft zijn ze allen gelijk geloof ik...)
1621673493426.png


Dus vanwaar de conclusie dat de ECU stuk is/ vervangen moet worden? Is de motor uitgelezen? Daaruit kan dat mogelijk wel worden vastgesteld.
Verder is een zwak punt dat de vroege modellen (en dat is deze) soms mechanisch geluid hebben in het blok als gevolg van kantelende zuigers. Kunnen ze heel oud mee worden, maar kan ook opeens fataal voor het blok zijn...... Is onafhankelijk van km stand, maar mijn gevoel zegt wel dat als de kilometers toenemen het risico ook toeneemt (als gevolg van slijtage). En ik heb wel eens begrepen dat de dynamo een zwak punt is, en ook een dure reparatie.
 
Hallo allemaal,
Als ex-Triumph rijder, ben ik nu aan het kijken naar een F800ST. M'n eerste Triumph (Speedfour) was net te klein voor mijn lange stelten en de opvolger (Sprint 1050 ST) was net wat te log in het manoeuvreren. De F800ST zit volgens mij er precies tussen in dus lijkt een perfecte opvolger.

Nu heb ik gisteren bij 1 gekeken, maar die liet een storing in het display zien van het stadslicht. Volgens verkoper zou vervangen van de ECU de enige (door dealer genoemde) oplossing zijn. Dat is een dure grap, dus ik was benieuwd of het een vaker voorkomend punt is, of dat er misschien alternatieve oplossingen voor zijn?

En verder natuurlijk benieuwd of er specifieke zwakke punten zijn bij dit model?
Gaat om een ST uit begin 2009 met nu net 58k op de klok.

Alvast dank!

Lekker bij een andere motor gaan kijken is de juiste oplossing. Niet andermans ellende kopen omdat het dan 500euro scheelt ofzo..
 
Dus vanwaar de conclusie dat de ECU stuk is/ vervangen moet worden? Is de motor uitgelezen? Daaruit kan dat mogelijk wel worden vastgesteld.
Verder is een zwak punt dat de vroege modellen (en dat is deze) soms mechanisch geluid hebben in het blok als gevolg van kantelende zuigers.

Bij factuur van laatste onderhoud (2017 / 1500km terug) stond het vermeld als adviespunt met als kanttekening "spanning stadslicht niet constant" ofzo. Met kostenplaatje van €700. Dat heeft de eigenaar dus niet gedaan en heeft gewoon doorgereden.
Die zuigers had ik ook al wel iets over gelezen. Koud vond ik het blok bovenin wel behoorlijk tikken, maar dat herken ik ook wel een beetje van de injectoren bij m'n Triumphs. Kon zo geen overmatig ander geluid herkennen.. Overigens, het model is toch al sinds 2006 ofzo op de markt? Voor mij klinkt 2009 dan niet meer als een "vroeg" exemplaar, of is er tussentijds een grote update/facelift geweest?
 
Bij factuur van laatste onderhoud (2017 / 1500km terug) stond het vermeld als adviespunt met als kanttekening "spanning stadslicht niet constant" ofzo. Met kostenplaatje van €700. Dat heeft de eigenaar dus niet gedaan en heeft gewoon doorgereden.
Die zuigers had ik ook al wel iets over gelezen. Koud vond ik het blok bovenin wel behoorlijk tikken, maar dat herken ik ook wel een beetje van de injectoren bij m'n Triumphs. Kon zo geen overmatig ander geluid herkennen.. Overigens, het model is toch al sinds 2006 ofzo op de markt? Voor mij klinkt 2009 dan niet meer als een "vroeg" exemplaar, of is er tussentijds een grote update/facelift geweest?
In 2009 was het probleem met kantelende zuigers wel opgelost (als hij niet voor 2008 uit de fabriek gerold is). Bij het 2009 model zijn de zwakke punten wel opgelost. 700 euro is wel veel geld. Dit onderdeel is ook wel 2e hands te koop. Ik weet alleen niet of je dat zo kan inpluggen.
 
In 2009 was het probleem met kantelende zuigers wel opgelost (als hij niet voor 2008 uit de fabriek gerold is). Bij het 2009 model zijn de zwakke punten wel opgelost. 700 euro is wel veel geld. Dit onderdeel is ook wel 2e hands te koop. Ik weet alleen niet of je dat zo kan inpluggen.
Dat kan alleen als de opties op de motor waar het brein vanaf komt gelijk is aan de motor waar het brein weer op moet, en ook dan twijfel ik of je het brein dan zomaar kan programmeren
 
Volgens Tommy is dat niet onmogelijk maar erg ingewikkeld.

het kantelen van de zuigers is opgelost met de zwarte motorblokken. dus als je een zwart blok hebt, zit je safe.
wat is de foutmelding exact die weergegeven wordt? Er worden Hier weer aannames gedaan en daar op verder gefantaseerd
 
Volgens Tommy is dat niet onmogelijk maar erg ingewikkeld.

het kantelen van de zuigers is opgelost met de zwarte motorblokken. dus als je een zwart blok hebt, zit je safe.
wat is de foutmelding exact die weergegeven wordt? Er worden Hier weer aannames gedaan en daar op verder gefantaseerd

Een exacte foutcode heb ik niet, maar het is zoals hierboven al genoemd werd de melding in het scherm "LAMPF".
Maar goed, ik heb de verkopers al laten weten er vanaf te zien. Een normaal servicebeurtje schrik ik niet zo van, maar zo'n storing vind ik toch altijd wel een dingetje, hoe onschuldig het ook lijkt.

Ga ik rustig verder kijken of er ergens een leuk en betaalbaar exemplaar opduikt. Met al het thuiswerken heb ik nu toch geen haast...

Thnx voor het meedenken in ieder geval!
 
Ter overname aangeboden:
Nieuw in de verpakking, ongebruikte:

ERMAX kuipruit / Windscherm , Sport Touring voor BMW F 750 GS 2018-2021
Nieuw, in de verpakking, ongebruikt, krasvrij.

Dark smoked, zwart.

Nieuwprijs € 115,-- / Doe een leuk bod !
 

Bijlagen

  • ruit 1.jpg
    ruit 1.jpg
    353 KB · Weergaven: 6
  • ruit 2.jpg
    ruit 2.jpg
    339,3 KB · Weergaven: 9
  • ruit 3.jpg
    ruit 3.jpg
    175,7 KB · Weergaven: 8
  • ruit 4.jpg
    ruit 4.jpg
    305,8 KB · Weergaven: 7
  • ruit 5.jpg
    ruit 5.jpg
    229,2 KB · Weergaven: 7
Hallo allemaal, binnenkort ben ik de eigenaar van een BMW800GT uit 2015.
De proefrit was fantastisch.

Uiteraard is de motorloop niet te vergelijken met de 4-cilinder 750cc van de Suzuki GSXF die ik nu heb maar het geluid en het karakter passen goed bij me, maar wat me wel opviel was dat het schakelen een beetje "klunky" ging. De Suzuki schakelde wat dat betreft bijna onmerkbaar en boterzacht op en af. Is dat iets wat jullie herkennen?
 
Hallo allemaal, binnenkort ben ik de eigenaar van een BMW800GT uit 2015.
De proefrit was fantastisch.

Uiteraard is de motorloop niet te vergelijken met de 4-cilinder 750cc van de Suzuki GSXF die ik nu heb maar het geluid en het karakter passen goed bij me, maar wat me wel opviel was dat het schakelen een beetje "klunky" ging. De Suzuki schakelde wat dat betreft bijna onmerkbaar en boterzacht op en af. Is dat iets wat jullie herkennen?
Yep, 'cluncky' is echt 'bmw-ish'
 
Bmw versnellingsbakken komen uit WO2 Russische T34 tanks, en zijn sindsdien amper geëvolueerd

:+

je leert er mee rijden.
niet vergeten duidelijke schakelbewegingen te maken, anders durf je wel eens een false neutral tegen te komen. Op de ST althans, misschien zijn ze op de GT’s iets beter.
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
KLUNK.. inderdaad.
Ook Berta, R1250RT heeft dat.

Heb op ST en GT ook vrij veel false-neutrals gehad.
Was meestal tussen 5 en 6, altijd wat schrikken,
en meestal een indicatie dat het tijd was om een hotel te gaan zoeken..
zo rond 1600 na een goede dag rijden.
de RT heeft me voorzover ik weet in bijna 64000 km nog geen false-neutral geleverd.
Wel nog af en toe flinke KLUNKs, hoe voorzichtig ik ook ben.
Het went.
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
Goed om al die bevestigingen te lezen😄.
Als alles rond is zal ik de F en mijzelf nog even nader introduceren👍
 
Daar kijken we naar uit.
het zijn fijne motorfietsen, beetje miskend door het grote publiek. Maar ik rij er al 85K met een smile en mijn vriendin op rond
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
Terug
Bovenaan Onderaan