BMW F-Reeks Topic deel III

Hier sluit ik me wel bij aan... Hoe leuk de 700GS is, het is toch een stapje terug als ik van mijn 1250GS kom.
Maar dat wil niet zeggen dat het niet leuk is. Ik heb de 700GS dan ook nog steeds in de garage staan :-)
Ben ik het ook mee eens, maar de F700GS is wel een hele mooie licht wendbare motorfiets met veel rijplezier.
 
Hallo iedereen! Ik kom even inbreken voor wat informatie. Heeft iemand van jullie wel eens vorkpoten van een '06 F800ST opnieuw laten verchromen?
Aan binnenkant op de bodem van de binnenpoot zit een hard kunststof stoot rubber welke in een stalen korfje zit die wel los kan draaien maar er niet zonder geweld uit kan. Ik vermoed dat de dop aan de onderzijde er wel afgeslagen kan worden maar ik zie eigenlijk nergens of ik die spullen nieuw kan bestellen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe hebben jullie dit opgelost?

Alvast bedankt!
Gr
 

Bijlagen

  • IMG20211026170218.jpg
    IMG20211026170218.jpg
    94,7 KB · Weergaven: 14
Als je de onderste ring wil verwijderen, moet je de omgefelste rand verwijderen op een draaibank.
ik heb nieuwe poten gekocht op eBay, gokje genomen met een Poolse verkoper en dat is prima verlopen.
800 zlotti betaald voor een set, 175€
 
Als je de onderste ring wil verwijderen, moet je de omgefelste rand verwijderen op een draaibank.
ik heb nieuwe poten gekocht op eBay, gokje genomen met een Poolse verkoper en dat is prima verlopen.
800 zlotti betaald voor een set, 175€
Hallo iedereen! Ik kom even inbreken voor wat informatie. Heeft iemand van jullie wel eens vorkpoten van een '06 F800ST opnieuw laten verchromen?
Aan binnenkant op de bodem van de binnenpoot zit een hard kunststof stoot rubber welke in een stalen korfje zit die wel los kan draaien maar er niet zonder geweld uit kan. Ik vermoed dat de dop aan de onderzijde er wel afgeslagen kan worden maar ik zie eigenlijk nergens of ik die spullen nieuw kan bestellen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe hebben jullie dit opgelost?

Alvast bedankt!
Gr
Ik heb complete voorvork van een gt 2014. Voorzien van hyperpro veren. Binnenpoten 2 jaar geleden vervangen voor imitatie. Als dit past, voor redelijk bod zijn ze voor jou.
 
Als je de onderste ring wil verwijderen, moet je de omgefelste rand verwijderen op een draaibank.
ik heb nieuwe poten gekocht op eBay, gokje genomen met een Poolse verkoper en dat is prima verlopen.
800 zlotti betaald voor een set, 175€
Ik was al bang dat het destructief zou zijn.
Je weet niet hoe versleten de chroomlaag is van een tweede handsbinnenpootje... Vind ik altijd een beetje spannend. Verchromen is eigenlijk gewoon de beste en goedkoopste optie.
 
Ik heb complete voorvork van een gt 2014. Voorzien van hyperpro veren. Binnenpoten 2 jaar geleden vervangen voor imitatie. Als dit past, voor redelijk bod zijn ze voor jou.
Bedankt voor het aanbod! Ik hou het idee nog even achter de hand. Ik ga toch eerst kijken of de huidige poten te redden zijn.
 
Ik was al bang dat het destructief zou zijn.
Je weet niet hoe versleten de chroomlaag is van een tweede handsbinnenpootje... Vind ik altijd een beetje spannend. Verchromen is eigenlijk gewoon de beste en goedkoopste optie.
Setje imitatie pootjes en klaar
 
Ik heb 175€ betaald voor een set, verzonden.
wat kost chromeren dan?
 
Ik heb 175€ betaald voor een set, verzonden.
wat kost chromeren dan?
Die 175 is de goedkoopste binnenpoot die ik kan vinden en dan heb je er nog maar 1.
Feit is wel dat als je een motor langer wilt houden dan is verchromen de beste optie. Zo'n nieuwe hardverchroom laag is veel dikker en sterker dan de het fabriekslaagje wat er oorspronkelijk op zit.
Verchromen kost ruim 100 per poot. Nadeel is dat je wel wat langer stilstand hebt omdat het een langdurig proces is.
 
Die 175 is de goedkoopste binnenpoot die ik kan vinden en dan heb je er nog maar 1.
Feit is wel dat als je een motor langer wilt houden dan is verchromen de beste optie. Zo'n nieuwe hardverchroom laag is veel dikker en sterker dan de het fabriekslaagje wat er oorspronkelijk op zit.
Verchromen kost ruim 100 per poot. Nadeel is dat je wel wat langer stilstand hebt omdat het een langdurig proces is.
Hoe lang wil je de motor houden en wat is het probleem met de huidige chroomlaag? Is die al helemaal verroest of zitten er roestpitten op waardoor je poten steeds lekraken?
 
Dag,

Uiteindelijk besloten om mijn mooie slanke F800GT (bouwjaar 2018, 37.000 km) in te ruilen voor een F750GS.
Op mijn racefiets nooit last van lage rugpijn, maar op de GT lijkt het niet te verhelpen, vandaar. Jammer.

Hier de spullen die straks via Marktplaats in de verkoop gaan. Laat even weten of je interesse hebt. Als je alles tegelijkertijd koopt maak ik er een mooie prijs voor. Alles is niet van nieuw te onderscheiden:
- twee originele binnentassen
- originele tanktas
- reparatie cd. Geschikt voor alle 800 modellen. Grandioos. Netjes gekocht en de cd blijft 'updatable'. Op de verpakking staat de inlogcode
- Puig hugger. Werkt goed om de demper en achterzijde schoner te houden.

Groeten, Rob
 
Dag,

Uiteindelijk besloten om mijn mooie slanke F800GT (bouwjaar 2018, 37.000 km) in te ruilen voor een F750GS.
Op mijn racefiets nooit last van lage rugpijn, maar op de GT lijkt het niet te verhelpen, vandaar. Jammer.

Hier de spullen die straks via Marktplaats in de verkoop gaan. Laat even weten of je interesse hebt. Als je alles tegelijkertijd koopt maak ik er een mooie prijs voor. Alles is niet van nieuw te onderscheiden:
- twee originele binnentassen
- originele tanktas
- reparatie cd. Geschikt voor alle 800 modellen. Grandioos. Netjes gekocht en de cd blijft 'updatable'. Op de verpakking staat de inlogcode
- Puig hugger. Werkt goed om de demper en achterzijde schoner te houden.

Groeten, Rob
Balen Rob.

Had je nog stuurverhogers geprobeerd eigenlijk? Ik heb mijn 800GT onlangs voorzien van stuurverhogers (30mm) en vind het een hele verbetering.
Zeker i.c.m. een hoger scherm inclusief spoilertje waardoor ik compleet uit de wind zit nu.
Maar zoals altijd is dat voor iedereen weer anders natuurlijk.

Hopelijk gaat de F750GS je minder pijn bezorgen!
Niet vergeten om weer kettingspray in huis te halen;)
 
Hoe lang wil je de motor houden en wat is het probleem met de huidige chroomlaag? Is die al helemaal verroest of zitten er roestpitten op waardoor je poten steeds lekraken?
Hoe lang je een motor wilt houden was niet echt een relevant argument van mijn kant. Prijs/kwaliteit technisch is verchromen gewoon de meest voordelige keus. Kwalitatief beter dan OEM en goedkoper dan (in nederland verkrijgbare) imitatie poten.
Ik ben all-round monteur van beroep en ben er dol op om dingen te repareren en beter te maken en vorkpoten maak ik op deze manier beter.

Mijn chroomlaag was idd helemaal op. Daar kon geen keerring meer tegen op.

Overigens liggen de poten bij de verchromer inclusief kunststof eindstoppen. Het proces doet helemaal niks met kunststof
 
Dag,

Uiteindelijk besloten om mijn mooie slanke F800GT (bouwjaar 2018, 37.000 km) in te ruilen voor een F750GS.
Op mijn racefiets nooit last van lage rugpijn, maar op de GT lijkt het niet te verhelpen, vandaar. Jammer.

Hier de spullen die straks via Marktplaats in de verkoop gaan. Laat even weten of je interesse hebt. Als je alles tegelijkertijd koopt maak ik er een mooie prijs voor. Alles is niet van nieuw te onderscheiden:
- twee originele binnentassen
- originele tanktas
- reparatie cd. Geschikt voor alle 800 modellen. Grandioos. Netjes gekocht en de cd blijft 'updatable'. Op de verpakking staat de inlogcode
- Puig hugger. Werkt goed om de demper en achterzijde schoner te houden.

Groeten, Rob
toevallig een donkerblauwe F750GS exclusive, waarvan het kenteken met 30 begint?
 
goedenavond, even een volgje hier ook.
ik heb afgelopen zomer mijn f650 twin verkocht na er heerlijk 30k op gereden te hebben. ik had gehoopt dat de nieuwe eigenaresse (heropstapper) net zo veel plezier als ik met de f650 zou hebben, maar helaas heeft ze na 300km🧐 besloten om mijn trouwe vriend toch weer op mp te zetten😢.
hopelijk krijg ik binnen een aantal weken mijn vlamnieuwe f750 geleverd😇🙏🏻
 
Goedemorgen allen,

een tijd geleden heb ik een BMW F800GS gekocht, nu heb ik inmiddels na vele kilometers door dat als je een aantal dagen weg gaat met de motor het handig is als je iets meer spullen mee kan nemen dan wat enkel in een rugtas past. Nu is mijn motor voorzien van de kofferdragers(?) op de foto, weet iemand wat voor koffers hier op passen?

Kofferdragers.jpg
 
Super, dank je wel! Heb je toevallig ook enig idee of hier andere koffers op passen?
De sportkoffers en de tourkoffers passen denk ik ook beide. Ik heb zelf de sportkoffers op de 800GT. Die zijn variabel in grootte en in gesloten vorm redelijk compact.
Screenshot_20211104-111825.jpg
 
Nee echt alleen die vario koffers. Voor de prijs van zon set variokoffers, zou ik zelf een complete set heavy duties kopen. Die heb ik mijn eigen f800gs en ben daar dik tevreden over.

Zie wel dat ik precies gelijk met *RW* mijn reactie plaatste, over de sport koffers durf ik het niet 100% zeker te zeggen maar heb nog nooit ee f800gs met die koffers gezien.
 

Bijlagen

  • 20210719_114538.jpg
    20210719_114538.jpg
    424,9 KB · Weergaven: 13
Ik zit een beetje te kijken en de prijs is inderdaad wel een dingetje. Ook tweedehands zijn ze aardig aan de prijs.
Mag ik vragen wat jij voor die heavy duties heb betaald incl. ophanging?
 
Ik zie dat mijn setje (48l) incl rek 498 euro is ex verzending. Dat is rechtstreeks vanuit Roemenie. Je kunt ze ook via een site uit Nederland laten komen maar dan is het iets duurder.

Sw motech en givi etc zullen misschien beter zijn maar voor hoe vaak (weinig dus) ik ze gebruik zijn ze qua prijs kwaliteit dik in orde! En goed waterdicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan