BMW F-Reeks Topic deel III

En juist vanwege het 'vario' principe zou ik geen ander setje willen, maar dat is uiteraard erg afhankelijk van gebruik.
 
Gisteren een nieuw stationair regelaar gekocht. Bij de BMW dealer konden ze geen afwijkingen vinden met de computer. Het was dus een gokje want hij koste €155. Nou de motor rijd beter dan ooit. Het toerental valt niet meer terug onder de 1500rpm bij schakelen. Bij een stoplicht regelt hij goed terug naar ca 1250rpm. Met de oude regelaar viel het stationair toerental regelmatig terug naar 1000rpm of zelf minder waardoor het blok uitviel. 30km/hr rijden gaat nu veel rustiger ipv hortend en stotend.
Bedank voor de reacties
 
Heeft iemand stuureind spiegels gemonteerd, en hoe bevalt dat. Doordat ik stuur verhogers heb geplaatst zit ik met de orginele spiegels tegen mijn handen aan te kijken.
 
kijk eens waar de aftermarket je mee bedient:
 
Het gaat over een f800st, sorry dat heb er niet bijgezet maar daar zitten de spiegels op de kuip. Ik heb nog naar GT spiegels op het stuur gekeken maar kan vanwege een hogere toerruit die niet kwijt. Ik zoek een derde spiegel aan het stuureind om achter mij rijdende voertuigen te zien.
Gr Joop
 
Je kunt ook de spiegels met afstandbusjes en langere bouten verder van de kuip afzetten.
(Zijn ook kant en klare setjes voor trouwens)
Dan kun je de spiegels zo afstellen dat je net om jezelf heen kijkt .
 
Of zoiets?
Screenshot_20211113-084449.jpg
 
Op mijn ST heb ik deze mirror extenders geplaatst.
Zo komen de spiegels meer naar buiten en kijk je niet meer op je schouders.

6DE45504-1B04-4C20-A000-B33D6120C487.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: jxp
Via marktplaats een aantal opnieuw gespoten paneeltjes gekocht en laatst op mijn motor gezet. Van wit naar rood. Ik vind het een mooie verbetering. Nu heb ik er een afdekplaat bij voor de bijrijder. Hoe zet ik deze vast op de motor. Op de foto vind ik het er mooi uitzie, maar nu ligt deze er los op. En dat zal toch op een of andere manier vast moeten kunnen. Ik zie jullie reactie. Grt Peter
 

Bijlagen

  • AA70F924-046D-427B-A077-13A4FF5575AC.jpeg
    AA70F924-046D-427B-A077-13A4FF5575AC.jpeg
    364,3 KB · Weergaven: 22
  • 9F604D28-45B4-4DC6-B2D7-12923B85303B.jpeg
    9F604D28-45B4-4DC6-B2D7-12923B85303B.jpeg
    358,6 KB · Weergaven: 20
  • 93A656C0-966A-427C-BD29-9135F4B5F93E.jpeg
    93A656C0-966A-427C-BD29-9135F4B5F93E.jpeg
    382,7 KB · Weergaven: 19
  • F243FA4F-B6E2-45F4-A767-292EA7A636A0.jpeg
    F243FA4F-B6E2-45F4-A767-292EA7A636A0.jpeg
    478,5 KB · Weergaven: 17
  • FA1EAB43-5B70-4290-ACFC-1C00B8EE7991.jpeg
    FA1EAB43-5B70-4290-ACFC-1C00B8EE7991.jpeg
    390 KB · Weergaven: 16
  • 61B48AEC-C964-4EDC-A554-749DC2085130.jpeg
    61B48AEC-C964-4EDC-A554-749DC2085130.jpeg
    47,2 KB · Weergaven: 21
Tja, soms zit ‘t mee, meestal zit ‘t tegen :/.

Ik persoonlijk zou dit soort dingen niet via Ali bestellen (net zomin als hendels, rem/schakelsets etc); heb daar - misschien ten onrechte - geen goed gevoel bij.
Ik ben al twaalf jaar geleden begonnen met Arashi remschijven en daar voor al met meer dan een dozijn gefreesde rem/koppelinshandle's uit China.
Bijna nooit een kat in de zak, al moet je heel soms wat aanpassen of anders monteren.
Kleine afwijkingen zijn er soms ook, de ene ergert er zich aan, een ander lost het op of rijdt er gewoon mee voor een hele lage prijs en dezelfde werking als OEM materiaal.
De ZX-10R met de remschijven is inmiddels bij de derde eigenaar en die kwam ik deze zomer tegen op Zandvoort.
Perfecte dingen.

Zelf een setje remblokken voor de S1000RR gehad uit China voor €17,00 en drie klauwen in één set. Goed getest op Zandvoort. Helemaal top. :9
Vorig jaar in de snelste groepen gereden op circuitdagen.
 
De reden van mijn post hierover is dat het me vooral stoort dat 't publiekelijk en "for all to see" gewoon verkocht wordt als passend voor de F800GT, zelfs met gejatte fotos van MV Technik blijkt achteraf, en dat AE ondanks mijn overweldigende bewijs me gewoon laat zinken, zelfs na mijn appeal.....
 
Ik ben al twaalf jaar geleden begonnen met Arashi remschijven en daar voor al met meer dan een dozijn gefreesde rem/koppelinshandle's uit China.
Bijna nooit een kat in de zak, al moet je heel soms wat aanpassen of anders monteren.
Kleine afwijkingen zijn er soms ook, de ene ergert er zich aan, een ander lost het op of rijdt er gewoon mee voor een hele lage prijs en dezelfde werking als OEM materiaal.
De ZX-10R met de remschijven is inmiddels bij de derde eigenaar en die kwam ik deze zomer tegen op Zandvoort.
Perfecte dingen.

Zelf een setje remblokken voor de S1000RR gehad uit China voor €17,00 en drie klauwen in één set. Goed getest op Zandvoort. Helemaal top. :9
Vorig jaar in de snelste groepen gereden op circuitdagen.
Dat bedoel ik dus, wellicht is mijn angst/argwaan ongegrond, maar toch. Ik zag op Ali de ///M rem/schakelset staan voor 235 euro; bij BMW kost ie ruim 800 euro; maar dan denk ik toch hmmmmm.
 
De reden van mijn post hierover is dat het me vooral stoort dat 't publiekelijk en "for all to see" gewoon verkocht wordt als passend voor de F800GT, zelfs met gejatte fotos van MV Technik blijkt achteraf, en dat AE ondanks mijn overweldigende bewijs me gewoon laat zinken, zelfs na mijn appeal.....
Snap ‘t. Is ook wel zuur.

Daarom koop ik gewoon via de dealer of de bekende accessoirehandel. Kost me wel wat meer, maar het geeft mij (al dan niet terecht) een beter gevoel.
 
De reden van mijn post hierover is dat het me vooral stoort dat 't publiekelijk en "for all to see" gewoon verkocht wordt als passend voor de F800GT, zelfs met gejatte fotos van MV Technik blijkt achteraf, en dat AE ondanks mijn overweldigende bewijs me gewoon laat zinken, zelfs na mijn appeal.....
Ja, dat is balen. Ik zou even live moeten kijken of er wat aan te passen is, maar je zou wel recht hebben op een refund denk ik. :?
Meestal doen ze niet zo moeilijk.

Hier vorig jaar nog ten onrechte een refund gehad op een vacuümpomp voor remvloeistof.
Ik gebruikte hem gewoon verkeerd.
Naderhand goedgemaakt bij de dienstdoende verkoopster op Ali.

Ik had vorig jaar ook een paar bobbins voor een paddockstand gekocht op mijn baby GS.
En die passen ook niet, want deze motor heeft geen draad in de achterbrug.
Ik heb de verkoper wel even een berichtje gestuurd dat deze beter uit het programma gehaald kunnen worden.
Verder geen refund gevraagd. Gebruik ze nog wel eens ergens voor.
Maar die waren ook maar 3-4 euro denk ik.
Ander verhaal. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan