BMW F-Reeks Topic deel III

Ik had even aan de binnenkant gevoeld maar het leek me volkomen vlak vandaar dat ik dacht dat het niet geklikt maar geplakt was. Ik zal het losmaken maar eerst een nieuw logo halen. Even bij de Hobbyist langs gaan. Lijkt me dat een 65mm embleem redelijk standaard is.
 
Nog even opnieuw gevoeld; het zit inderdaad gewoon geklikt en het lijkt verdacht veel op een naafdop. Mooi..... Alleen jammer dat naafdoppen altijd per 4 gaan.

Edit; Ekris levert die dingen gewoon per stuk voor €15. En besteld! Is dat ook weer netjes.
 
Laatst bewerkt:
Hier is een voorbeeldje hoe de bevestiging er uit ziet.
278971416_max.jpg
 
Ik had hem er net al uit gewipt. Bijna te gemakkelijk. Maar toch maar die bij Ekris besteld. Een enkele voor €15. Bij Ali duurt het me te lang de laatste tijd.
 
Nog even opnieuw gevoeld; het zit inderdaad gewoon geklikt en het lijkt verdacht veel op een naafdop. Mooi..... Alleen jammer dat naafdoppen altijd per 4 gaan.

Edit; Ekris levert die dingen gewoon per stuk voor €15. En besteld! Is dat ook weer netjes.

Paar reserve voor de volgende schaafplek is ook geen ramp...
Ze eten geen brood he ;)
 
Het zadel (gelzadel van Topsellerie) is eindelijk binnen. Gelijk maar even erop geklikt en gepast. Dit is, volgens het etiket, standaard hoogte. Lijkt goed aan te voelen maar de eerste rit moet ik er nog mee maken. Voor €90 geheel onbeschadigd, niet gek! Alleen wat ribbels omdat er gel onder het zadeldek zit dat zich naar je zitvlak vormt.
 

Bijlagen

  • 20220705_163602.jpg
    20220705_163602.jpg
    333,6 KB · Weergaven: 28
  • 20220705_163615.jpg
    20220705_163615.jpg
    262 KB · Weergaven: 27
Thnx! Hopelijk zo meteen nog het nieuwe embleem er op en hij is weer door een ringetje te halen. Ben benieuwd naar de eerste rit. De bedoeling was om een comfortabele knie-hoek te krijgen met een hoger zadel.
 
Het lijkt erop dat de vrouw de F800R nu dan toch verkocht heeft. Nog even de formaliteiten afhandelen maar het lijkt in ieder geval goed. Best blij mee *O*
 
Vandaag het gelzadel getest. De normale zithoogte, vergeleken met het verlaagde zadel, zorgt ervoor dat de knie-hoek niet zo extreem meer is. Dat was de bedoeling. Er is echter nu een nieuw probleem. Ik steek nu wat verder boven de ruit uit en de herrie is onverdraaglijk. Vandaag 2x 130km autoweg gereden, braaf met 100km/h, maar mijn oren piepen nu al uren. Mijn Nolan N92 is redelijk stil en ik gebruik Alpine oordoppen met het sterkste filter. Maar uren na de rit nog piepen kan niet gezond zijn. Een GT moet toch geschikt zijn voor een paar uurtjes autoweg?
 
Vandaag het gelzadel getest. De normale zithoogte, vergeleken met het verlaagde zadel, zorgt ervoor dat de knie-hoek niet zo extreem meer is. Dat was de bedoeling. Er is echter nu een nieuw probleem. Ik steek nu wat verder boven de ruit uit en de herrie is onverdraaglijk. Vandaag 2x 130km autoweg gereden, braaf met 100km/h, maar mijn oren piepen nu al uren. Mijn Nolan N92 is redelijk stil en ik gebruik Alpine oordoppen met het sterkste filter. Maar uren na de rit nog piepen kan niet gezond zijn. Een GT moet toch geschikt zijn voor een paar uurtjes autoweg?
Wat zei Johan Cruijff ook alweer? 😉
Zonder gekheid, ik ervaarde min of meer hetzelfde. Ik heb uiteindelijk een soort XL scherm geplaatst incl extra spoilertje en zit met beide zadels uit de wind. Kan zonder oordoppen rijden als ik makkie aan rond de 100kmh blijf rijden. Dat houd dan wel in dat ik bij zomerse temperaturen amper afkoel door rijwind vanwege het gebrek aan rijwind. Wat zei ene J.C. ook alweer? 😁

Ik denk dat je eerst maar eens wat kan uitproberen met andere oordopjes. Ik vind die Alpine motordopjes trouwens ook niks en gebruik nu 10.000km de Alpine musicsafe met gouden filtertje. Ik zou het een kans geven. Vind ze erg fijn dempen én zitten.
1657391544355.png
 
Die Johan was toch wel een bron van wijsheid! Ik ben dus niet van de regen in de drup maar van het briesje in de orkaan beland. Die oordopjes wil ik wel eens uitproberen. Dat wordt de eerste zet. De ruit kan ik daarna nog eens bekijken. Ik lees het en der dat de Vstream ruit de optimale oplossing is maar ik weet uit ervaring dat optimaal relatief is. Afhankelijk van je postuur. Bovendien is de Vstream niet meer verkrijgbaar. Altijd gesodemieter met ruitjes. Volgende keer maar een BMW C1.
 
Ik heb deze.. is ook extra breed thv de handen. Merkbaar plezant tijdens koudere dagen en alles blijft tijdens het rijden een stuk droger als het regent.
Screenshot_2022-07-09-21-06-20-89_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
 
Het ziet er niet eens onaardig uit! Een GT mag best een behoorlijke ruit hebben. Standaard neigt de GT iets teveel naar sport IPV touring.
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
Vandaag het gelzadel getest. De normale zithoogte, vergeleken met het verlaagde zadel, zorgt ervoor dat de knie-hoek niet zo extreem meer is. Dat was de bedoeling. Er is echter nu een nieuw probleem. Ik steek nu wat verder boven de ruit uit en de herrie is onverdraaglijk. Vandaag 2x 130km autoweg gereden, braaf met 100km/h, maar mijn oren piepen nu al uren. Mijn Nolan N92 is redelijk stil en ik gebruik Alpine oordoppen met het sterkste filter. Maar uren na de rit nog piepen kan niet gezond zijn. Een GT moet toch geschikt zijn voor een paar uurtjes autoweg?

Ja de GT is prima geschikt om de hele dag te toeren, maar als je net in de turbulentie zit is het niet leuk.

Ik heb met het standaard ruitje op een gegeven moment een afstandsbusje van 1 cm lang gepakt.
En schroef/ven die een cm langer zijn.

Ruitje losgeschroeft,
de schroef middenonder vervangen door de langere.
Busje er omheen onder de ruit,
boel weer vastgedraaid.

Daardoor kantelde de ruit voor mij genoeg om geen, of in elk geval heel veel minder, last te hebben van de turbulentie.

Andersom kan nauurlijk ook, de onderste schroef kort laten, en de bovenste twee vervangen, met afstandbusjes,
zodat de ruit juist verder omhoog komt.
 
Die Johan was toch wel een bron van wijsheid! Ik ben dus niet van de regen in de drup maar van het briesje in de orkaan beland. Die oordopjes wil ik wel eens uitproberen. Dat wordt de eerste zet. De ruit kan ik daarna nog eens bekijken. Ik lees het en der dat de Vstream ruit de optimale oplossing is maar ik weet uit ervaring dat optimaal relatief is. Afhankelijk van je postuur. Bovendien is de Vstream niet meer verkrijgbaar. Altijd gesodemieter met ruitjes. Volgende keer maar een BMW C1.
Ik heb een gebruikte ruit PUIG met opzetruitje te koop voor een GT. Mag je een keer komen proberen.
Overigens gebruik ik op maat gemaakte oordoppen, die dempen volgens mij het beste.
 
Bedankt maar op het moment ben ik weer terug gegaan naar het verlaagde zadel. Daar wil ik nog eens een lange rit mee doen om te zien hoe het gaat. Op kortere ritten merk ik best veel verschil in turbulentie met dat zadel. Wat een paar cm toch kan doen.
 
Ik heb op dit moment een bagster zadel gekocht voor de f800gt. Dit zadel blijkt niet te passen door het kastje van alarm.
Zijn er meer mensen dit hebben ervaren?
Is er nog een simpele oplossing voor dat ik ga zagen in het zadel😂.
 

Bijlagen

  • BCB1BFF7-1329-45B0-8588-CDEE46DD2681.jpeg
    BCB1BFF7-1329-45B0-8588-CDEE46DD2681.jpeg
    292,8 KB · Weergaven: 20
Terug
Bovenaan Onderaan