BMW F-Reeks Topic deel III

Op dit moment niet. Ik heb de motor in maart gekregen maar ben pas, door medische redenen, in september gaan rijden. Ik heb ruim 1500 km gereden vanaf toen. Dus kan nog niet echt zeggen hoeveel ik per maand rijd.
 
als de motor sinds maart een enkele keer aan de druppellader heeft gehangen is het niet zo vreemd dat ie nu leeg is.
 
Vandaag heb ik op de (ontbrekende) vluchtstrook gestaan. Eerst viel mijn dashboard uit en daarna mijn hele motorfiets. Was wel even spannend, vrachtwagens die op een paar centimeter langs mijn motor raasden. Ik heb de meldkamer moeten bellen om te vragen om de rijstrook af te kruisen. Daarna ben ik door een berger van de snelweg afgehaald en langs de snelweg op een parkeerplaats gedropt. Daar heb ik moeten wachten op de ANWB die mij naar een motorzaak hebben geholpen. Probleem is een kapotte dynamo (tenminste daar leek het op).

Is alweer de tweede keer dat mijn dynamo stuk is op deze motorfiets. Vorige keer heb ik er een 2e hands in gezet. Deze keer maar een hele nieuwe en hopen dat die het wat langer doet.

Kapotte dynamo heb ik nog niet veel eerder van gehoord.
Dat jij dat 2x hebt is dus wel heel vreemd.

Ik hoop dat een nieuwe het probleem oplost!
 
als de motor sinds maart een enkele keer aan de druppellader heeft gehangen is het niet zo vreemd dat ie nu leeg is.


Hahaha, dat begrijp ik ook. Maar dat is niet het geval, hoor. Ik heb ook gereden en als ik langer niet rijd, gaat hij om de 6 weken aan de lader. Maar de accu was kapot en ik heb een nieuwe, in de garantie, ontvangen.
 
[QUOTE=". Maar dat is niet het geval, hoor. Ik heb ook gereden en als ik langer niet rijd, gaat hij om de 6 weken aan de lader. Maar de accu was kapot en ik heb een nieuwe, in de garantie, ontvangen.[/QUOTE]

Tja, eens in de 6 wk. is ook niet echt je accu vertroetelen hoor. Als je namelijk een goede "druppellader" erop laat staan tot je weer gaat rijden, zal je zien dat die vele jaren meegaat deze laad maar ook ontlaad je accu waardoor de levensduur wordt verlengd. Althans mijn ervaring als gepens. motormonteur en toegepast op m'n eigen rammelbakkie.
 
Ik overweeg om een F700GS aan te schaffen.
Wie kan mij vertellen wat het olieverbruik is van deze motorblokken.
 
Mijn blok heeft er nu 50k opzitten, olieverbruik is nul.

Als ik het goed heb, hebben de modellen vanaf 2017 ride by wire oftewel injectie om aan de Euro4 norm te voldoen.
Wat is het verschil, en wat is nu beter.
Zou je het verschil hierin merken tijdens het rijden?
 
Als ik het goed heb, hebben de modellen vanaf 2017 ride by wire oftewel injectie om aan de Euro4 norm te voldoen.
Wat is het verschil, en wat is nu beter.
Zou je het verschil hierin merken tijdens het rijden?

zolang ze bestaan hebben ze al injectie.
 
Halfweg met mijn f700gs ondertussen... op iets meer dan 2,5 jaar.

j8d0f8.jpg
 
Jij hebt er al mooi wat kilometers opzitten LinKing.
Doen jullie het onderhoud allemaal zelf ?
 
Hallo allemaal! Sinds een jaar hebben we hier in de schuur een f800r (2010) staan. Nu ben ik op zoek naar onderhoudsschema’s van deze fiets.. weten jullie of die ergens te vinden zijn?
 

:-) Uiteraard een begin mee gemaakt.

Wat ik meer bedoel was of er vergelijkbare schema's beschikbaar zijn (zoals die voor een R1100GS of een R1100S in PDF bestaan), of dat deze schema's binnen de BMW computerprogramma's gebleven zijn (zoals volgens mij bij de 1200 het geval is).
 
Hebben jullie ervaring met een nieuw / ander zadel voor de BMW F800ST?

Ik kwam eveneens een Airhawk Kussen tegen, iemand daar ervaring mee?
 
Helaas, helaas, twee weken geleden de accu nog een volledig opgeladen, vandaag weer dood. :-( En dit is een compleet nieuwe accu. Ik denk dat er ergens sluiting maakt en de accu leegtrekt. Dus helaas geen ritje voor mij vandaag en de dealer verzocht hem op te halen.
 
Hebben jullie ervaring met een nieuw / ander zadel voor de BMW F800ST?

Ik kwam eveneens een Airhawk Kussen tegen, iemand daar ervaring mee?

Ik heb een touratec (als ik het goed schrijf) comfortzadel. Ik vind dat een prettig zadel. Is iets hoger en harder. Mijn beenhoek is iets beter geworden en doordat het harder is, heb ik vrijwel geen pijn, ook als ik bijvoorbeeld in een keer naar de Vogezen rijd.
 
Mag ik ff voorstellen, ik kom van een BMW R1200RT en nu dan de F850GS Adventure. Nog aan het inrijden maar heerlijke machine. Verder nog een F650GS Dakar.
1383755


1383756
 
Terug
Bovenaan Onderaan