BMW F-Reeks Topic deel III

Mijn F800s is weer terug van de motorzaak. Hij had moeite met een snelheid vasthouden, bij een kruissnelheid van 130 en 140km/h viel het vermogen compleet weg - afgewisseld met een dot gas iedere paar seconden. Daarnaast trilde het stuur steeds meer bij aanremmen, vooral als deze remmen warmer werden.

Ze hebben het onderzocht en mijn motor was voorzien van 'een aparte mapping', waarschijnlijk had de vorige eigenaar iets geprobeerd.

Er is nu een nieuwe mapping ingelezen welke bij de Akrapovic en het K&N filter past. Lijkt nu een stuk beter te gaan. Ik ben ook benieuwd of het gevolgen heeft voor het verbruik, dat was redelijk pittig (1 op 17 bij rustig toeren, lange stukken snelweg bij 140km/h verbruikt nog meer).

Er bleek ook een remschijf krom. De voorkant is door de motorzaak nu voorzien van twee nieuwe remschijven. Best snel dat er na 23.000km al nieuwe schijven op mogen. Gelukkig heb ik de motor met garantie gekocht en is dit alles netjes opgelost.

Volgende debacle: de Tracer 900 leenmotor was wel erg interessant...wat een koppel!:}
 
Vreemde mapping?

De BMSK motormanagement module is niet iets waar je zo maar een andere map in kan parkeren.. Of zit er nog een powercommander ofzo tussen?
 
Vreemde mapping?

De BMSK motormanagement module is niet iets waar je zo maar een andere map in kan parkeren.. Of zit er nog een powercommander ofzo tussen?
Geen idee of er een powercommander op zit. Zou mij niets verbazen gezien de lijst van opties, maar ik heb er nog geen sporen van gezien.
 
klinkt als een broodje aap, wat vind jij er van @MasterTommy ?
Eens met wat je zei. Je kan niet zomaar een mapping inladen in de ECU van de BMW, of de betreffende dealer moet een hele specialistische afdeling hebben met een testbank en iemand die bij naam bekend is onder motorrijdend nederland.
Laat staan dat BMW een mapping aanbied voor een akrapovic (nee, dat doen ze niet).
Dus het lijkt me waarschijnlijker dat er een powercommander of rapidbike in zit en dat daar een standaardmapping voor een akra in is gezet, of hij heeft betaald voor iets dat niet is gebeurd.
 
Hi all,

Mijn naam is Stefan en sinds een maand of 2 in het bezit van een F800GT. Heerlijke motor welke ik gebruik voor woon-werk en af en toe een rit in het weekend samen met mijn zoon.

Tijdens het starten van de motor valt mij op dat deze netjes de zelftest doet na aan zetten contact, echter wanneer ik de motor daadwerkelijk start het scherm uitvalt en deze, terwijl de motor loopt, opnieuw een zelftest gaat doen. De dealer heeft de motor nagekeken maar kan helaas niets vonden. De motor zelf loopt prima. .

Iemand hier enig idee?
 
Ok, maar dat zou een dealer toch moeten kunnen vinden zou je zeggen..... We gaan dinsdag maar weer eens terug. Tnx iig
 
Rotterdam. Ik heb er niet heel veel verstand van, maar kan een officiële dealer meer dan een universele?
 
:W Dag allen! Na een ongelukkige slippartij in de Alpen met mijn Deauville :'-/ heb ik met pijn in mijn hart besloten op zoek te gaan naar een nieuwe fiets. En mijn oog was gevallen op de onderhoudsvrije riem van de 800gt. Zijn er mensen die nog aankoop tips hebben waar ik op moet letten? Zoals wanneer die riem of andere (specifieke) slijtageonderdelen vervangen moeten worden?
 
:W Dag allen! Na een ongelukkige slippartij in de Alpen met mijn Deauville :'-/ heb ik met pijn in mijn hart besloten op zoek te gaan naar een nieuwe fiets. En mijn oog was gevallen op de onderhoudsvrije riem van de 800gt. Zijn er mensen die nog aankoop tips hebben waar ik op moet letten? Zoals wanneer die riem of andere (specifieke) slijtageonderdelen vervangen moeten worden?
Riem alle 40.000 km, althans zo is het op mijn ST
Niet dat ik dat ooit gehaald heb, ben op 76.000km bezig aan nr 3 :')
eerste knapte op 39.000 (net niet aan z'n kilometers geraakt) en nr 2 verloor na 10.000 km een hoop tanden (wel thuis geraakt)

Voor de rest vind ik het nog steeds een fijn fietsje
 
Laatst bewerkt:
Riem alle 40.000 km, althans zo is het op mijn ST
....

Voor de rest vind ik het nog steeds een fijn fietsje
Thanks! Geen gedonder met de spanningsregelaar of de benzinepomp? Mijn Honda was daar bekend om. Ik ga van het weekend eens een proefritje maken. Vandaag mijn nieuwe helm binnen gekregen ;-)
 
Thanks! Geen gedonder met de spanningsregelaar of de benzinepomp? Mijn Honda was daar bekend om. Ik ga van het weekend eens een proefritje maken. Vandaag mijn nieuwe helm binnen gekregen ;-)
Nee, geen problemen mee
weet wel dat alternator een issue kan geven, maar tot nu toe van gespaard gebleven
wel een nieuwe ABS pomp gekregen in garantie (beetje typisch BMW, en niet alleen hun motoren. mijn vriendin haar mini ook)
 
Riem alle 40.000 km, althans zo is het op mijn ST
Niet dat ik dat ooit gehaald heb, ben op 76.000km bezig aan nr 3 :')
eerste knapte op 39.000 (net niet aan z'n kilometers geraakt) en nr 2 verloor na 10.000 km een hoop tanden (wel thuis geraakt)

Voor de rest vind ik het nog steeds een fijn fietsje
Slijtage van de riem ligt volgens mij grotendeels aan je rechterhand.:Y Ik ben ook met de 3e riem bezig, tellerstand inmiddels 198000. Verder buiten normale slijtage geen rare dingen meegemaakt.:t
 
Slijtage van de riem ligt volgens mij grotendeels aan je rechterhand.:Y Ik ben ook met de 3e riem bezig, tellerstand inmiddels 198000. Verder buiten normale slijtage geen rare dingen meegemaakt.:t
Ik vind dan van mezelf niet dat ik een ruwe rijder ben
Durf wel gas geven, maar hoef echt niet aan elk verkeerslicht op het achterwiel over te steken om na 50m al 250m voorsprong te hebben op het overig verkeer
En blazen op de snelweg is ook al niks voor mij, daar kom ik amper boven de 120 uit

Ik ga liever vlot en gezwind door een setje bochtjes zonder te veel af te remmen


Mijn eerste riem begon na 30.000km naar buiten te lopen, dus voorbij de riemschijf
die riem omgedraaid en hij liep terug tegen de geleidingsrand van de riemschijf
maar de belasting die de riem z'n hele leven ondergaan had draait dus ook om, denk dat daaraan het vroegtijdig overlijden te wijten valt.
nr 2 was bij de montage al een vreemd geval, ik moest het wiel veel verder achteruitzetten om riemspanning te krijgen
van deze vermoed ik een fabricagefout
nr 3 leek me veel beter, wiel moest terug naar voor (dus normale positie) en voorlopig doet'ie het netjes
of we de kilometers gaan halen? ik heb in ieder geval een nieuwe op voorraad
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan