Mijn F800s is weer terug van de motorzaak. Hij had moeite met een snelheid vasthouden, bij een kruissnelheid van 130 en 140km/h viel het vermogen compleet weg - afgewisseld met een dot gas iedere paar seconden. Daarnaast trilde het stuur steeds meer bij aanremmen, vooral als deze remmen warmer werden.
Ze hebben het onderzocht en mijn motor was voorzien van 'een aparte mapping', waarschijnlijk had de vorige eigenaar iets geprobeerd.
Er is nu een nieuwe mapping ingelezen welke bij de Akrapovic en het K&N filter past. Lijkt nu een stuk beter te gaan. Ik ben ook benieuwd of het gevolgen heeft voor het verbruik, dat was redelijk pittig (1 op 17 bij rustig toeren, lange stukken snelweg bij 140km/h verbruikt nog meer).
Er bleek ook een remschijf krom. De voorkant is door de motorzaak nu voorzien van twee nieuwe remschijven. Best snel dat er na 23.000km al nieuwe schijven op mogen. Gelukkig heb ik de motor met garantie gekocht en is dit alles netjes opgelost.
Volgende debacle: de Tracer 900 leenmotor was wel erg interessant...wat een koppel!
Ze hebben het onderzocht en mijn motor was voorzien van 'een aparte mapping', waarschijnlijk had de vorige eigenaar iets geprobeerd.
Er is nu een nieuwe mapping ingelezen welke bij de Akrapovic en het K&N filter past. Lijkt nu een stuk beter te gaan. Ik ben ook benieuwd of het gevolgen heeft voor het verbruik, dat was redelijk pittig (1 op 17 bij rustig toeren, lange stukken snelweg bij 140km/h verbruikt nog meer).
Er bleek ook een remschijf krom. De voorkant is door de motorzaak nu voorzien van twee nieuwe remschijven. Best snel dat er na 23.000km al nieuwe schijven op mogen. Gelukkig heb ik de motor met garantie gekocht en is dit alles netjes opgelost.
Volgende debacle: de Tracer 900 leenmotor was wel erg interessant...wat een koppel!