BMW F-Reeks Topic deel III

Jammer, dat zou de eenvoudigste oplossing geweest zijn. Lijkt me dat je verder alle voor de hand liggende zaken hebt geprobeerd; kill switch (altijd rot geintje van collega's), jiffy, koppeling, neutraal en accu opladen. Voor zo'n geval ben ik blij dat ik pechhulp aan huis heb. Die lui zijn daar verbazend snel uit.

Mijn eerste idee is: jiffy schakelaar nakijken (schoonmaken), en inderdaad versnelling in neutraal zetten.
Als je geen melding op de display hebt zijn het in elk geval niet de sleutels.
accu heb je al gecontroleerd, en met een minder goede accu hoor je toch zeker wel de aanzet tot starten.

Startknop stuk heb ik ook eigenlijk niet zo vaak gehoord.
 
En als ik hier dan toch ben; Weet iemand of het zadel van de 2009-2014 f800r identiek is aan die van het huidige model? Ik zou graag een iets lager zadel willen, en er zit nu een heerlijk zacht maar best hoog zadel op. Ik zag bij Boonstra een lage, maar voor het nieuwe model.
 
Welk stukje maakt het een rotklus?

Vooras, ik kan me niet herinneren een inbus te gebruiken.

Beilen is niet zo ver weg, dus ik kan best een keer helpen als je wilt.

Om de vooras er uit te draaien kun je een pijpsleutel gebruiken die in de as past.
Dat is het inderdaad. Met al die specifieke BMW tools ging ik er van uit dat dit er ook één zou zijn.
Ik zal eens kijken of ik de juiste maat pijpsleutel heb, heb veel van dat spul weggedaan.

Bedankt voor het meedenken!
 
En als ik hier dan toch ben; Weet iemand of het zadel van de 2009-2014 f800r identiek is aan die van het huidige model? Ik zou graag een iets lager zadel willen, en er zit nu een heerlijk zacht maar best hoog zadel op. Ik zag bij Boonstra een lage, maar voor het nieuwe model.
De zadels zijn identiek.
Ik heb nog een verlaagdzadel liggen . Stuur maar een pm als je geïnteresseerd bent.
 
Dat is het inderdaad. Met al die specifieke BMW tools ging ik er van uit dat dit er ook één zou zijn.
Ik zal eens kijken of ik de juiste maat pijpsleutel heb, heb veel van dat spul weggedaan.

Bedankt voor het meedenken!
Het probleem met de lekke voorvorkkeerring van mijn F800S is opgelost, maar op een creatieve manier.

Heb hem ingeruild op een NC750X DCT. Rechtop zitten en een automaat. Iets totaal anders maar eens proberen.
Ben benieuwd of ik de mooie afwerking/kwaliteit én het vermogen van de F800S niet ga missen, maar de proefritten waren fijn en gaven mij bij de eerste bocht al meer vertrouwen dan ik al die jaren met de BMW had gehad.

De volledige kofferset (BMW expandable zijkoffers, beugel, topkofferrek, binnentassen) zat er niet op ten tijde van inruil dus die gaat los in de verkoop. Zover ik weet, past die op de S en de ST. Misschien ook op de GT en R?
 
Het verschil in vermogen merk je alleen bij hoge snelheden. De NC heeft veel koppel onderin maar topt veel sneller af dan de F. Een rustige rijder komt niets te kort op een NC. Ik kan het weten, heb ze beiden gehad. Alleen jammer dat de NC geen riem heeft. Overeenkomst is dat ze beiden zuinig zijn.
 
Het probleem met de lekke voorvorkkeerring van mijn F800S is opgelost, maar op een creatieve manier.

Heb hem ingeruild op een NC750X DCT. Rechtop zitten en een automaat. Iets totaal anders maar eens proberen.
Ben benieuwd of ik de mooie afwerking/kwaliteit én het vermogen van de F800S niet ga missen, maar de proefritten waren fijn en gaven mij bij de eerste bocht al meer vertrouwen dan ik al die jaren met de BMW had gehad.

De volledige kofferset (BMW expandable zijkoffers, beugel, topkofferrek, binnentassen) zat er niet op ten tijde van inruil dus die gaat los in de verkoop. Zover ik weet, past die op de S en de ST. Misschien ook op de GT en R?

Dan heb je er de verkeerde banden op gehad.

Veel plezier met de NC!
Ik heb er ook een keer naar gekeken (niet specifiek de NC750X) , en op gereden,
maar voor mijn afstanden enzo vond ik m te karig.
 
Pas overigens op een F800ST gereden en mij viel vooral op dat de jiffy standaard wel ERG klein is. Lijkt echt wel een stokje. Bestaat daar een wat grotere variant van?
De koffers was ik ook niet echt over te spreken. Ik vond ze karig en niet echt lekker werken. Ik zou liever een setje standaard aftermarket koffers er op zetten.
Windbescherming vond ik ook matig maar ik had ook gezien de mini kuip niet veel verwacht.
ABS en remmen in het algemeen vond ik voldoende maar niet bijzonder. De ABS mist verfijning.
Vermogen vond ik dan wel weer gewoon voldoende. Het is geen racemonster maar snel zat.
Persoonlijk vond ik de FZ6 toch een fijner ding dan de ST.
 
De standaard van mijn f800 doe het al ruim 140k prima. Ook met flinke bagage is hi sterk genoeg. Er zijn echt wel punten om hem niet te kopen, maar naar mijn mening is de zijstandaard er niet een van.
Misschien moet je een fz6 overwegen. Is ook een prima motorfiets.
 
Een beetje vreemd om een motor te beoordelen op de dikte van de jiffy. Het is niet de dikte die er toe doet ( :+ ) maar het materiaal. En dat voldoet prima in de praktijk. De windbescherming is inderdaad zoals je zou verwachten van zo'n kuipje. Maar je hebt een pluspunt tov de FZ6 vergeten mee te nemen en dat is (in mijn ogen) de riem. Verder schijnt de FZ6 een prima motor te zijn maar het is maar net wat je wilt. Viercilinder vs tweecilinder is toch een heel ander karakter. Kwestie van smaak.
 
Sowieso wel apart..

alsof je bijvoorbeeld een 15 jaar oude Samsung telefoon (de ST) in je handen hebt gehad, vervolgens een Samsung winkel binnenwandelt (dit topic), roept dat het niks was, en weer naar buiten loopt..


:+
 
Ik snap überhaupt niet waarom ik het hier heb geplaatst. Alsof je een café in loopt waar men allemaal speciaal bier drinkt en vervolgens een tshirt draagt met "fuck bier!".

Toen ik postte was het niet zo negatief dacht ik.
Anyhow, ik zal de GT een keer bekijken. Dat lage brandstofverbruik is namelijk wel een groot voordeel van de 800.
 
Terug
Bovenaan Onderaan