BMW F650 1998 | Slecht starten onder de 5°

SwitchUp

MF'er
1 aug 2019
181
298
Amsterdam
Hallo Allen!

Afgelopen oktober heb ik een BMW F650 uit 1998 gekocht. Deze gebruik ik sindsdien voor woon-werk verkeer binnen Amsterdam.

De eerste week heb ik zonder moeite kunnen genieten en rijden met de fiets. Daarna wilde ze moeilijk starten. Het werd toen ook kouder.
Iets wat wel wilde werken was lang de choke erop houden. Echter kan ik tegenwoordig binnen één minuut zonder choke en blijf ze netjes rond de 1.100 tot 1.200 toeren. Zodra ze echt warm wordt is stationair het toerental eerder rond 1.400 tot 1.500 toeren.

Op dit moment krijg ik haar enkel aan de praat in de ochtend door al zittend op de fiets naar voren te lopen /bewegen. Na 5 vijf meter naar voren start ik met een beetje gas en dan start ze zonder problemen. Dit starten net zoals lopen doe ik in de neutraal. Als

Begin afgelopen seizoen heeft ze nog een servicebeurt gehad en daarbij zijn de volgende dingen vervangen:
- Oliefilter
- Olie: Castrol Power RS 10W40
- Voor- achterband
- Accu

Om de start in de koudere dagen te verbeteren heb ik de volgende dingen vervangen:
Accu: MotorBatt MB12U
Bougies: NGK D8EA

Eerst had ik het idee dat het probleem in de carburateur zou zitten maar omdat ze zo snel zonder choke kan rijden vermoed ik (en m'n vader) dat het daar niet in zit.

Nu willen wij de weerstanden uit de Bougie doppen verwisselen voor 0kOhm weerstanden.
Is dit iets wat nu gaat helpen of denken jullie dat het toch wel bij de Carburateur ligt, of ergens anders?

Ben erg benieuwd welke ideeën jullie hebben.
Alvast bedankt voor het meedenken!


Update:
Er zat ruimte tussen de cilinderkop en de rubbers van de carburateur. Dit schoongemaakt en los gehaald. Carbs ook schoon gemaakt.
Reed hierna weer als een zonnetje
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan