BMW F650 CS, Soms geen contact meer

Beun de Haas

Rookie
18 apr 2006
5
0
Venhuizen
Ik heb sinds een paar weken een BMW F650 CS en hij bevalt prima! :]

Alleen nu reed ik een paar dagen terug op mijn fietsje en toen viel hij af en toe helemaal weg, geen electra meer. Als hij het had viel hij in 1x weg en moest ik 1x terug schakelen en de koppeling op laten komen en dan deed hij het weer.

Op een gegeven moment viel hij in 10 sec een keer of 10 12 uit en dan ging hij op eens weer (soort stotteren). klinkt super vaag maar dat is het ook!
(MIsschien omdat hij naar 25 KW terug gebracht is?)

Nu weet ik denk ik wel dat het aan de electra ligt omdat m'n trip teller zomaar weer op 0,0 stond.

Wie is er bekend met dit probleem en wat kan ik eraan doen?

bvd,

Beun :] :]
 
die nieuwe bmw's hebben alemaal digitale electronica die alles maar dan ook alles aansturen.
dus als er ook maar 1 contactje verbroken is of een sensor stuk is doet de helft van het aparaat het niet meer (zelf ervaren)
dus ik denk dat mischien je transponder niet werkt maar het kan werkenlijk va alles zijn dus je moet ff naar de dealer zodat die de computer uit kan lezen. en als je daar dan toch bent kun je natuurlijk ook de niewste 25kw-software er in laten stoppen vaak ben je met allerlei apparaten dan al de helft van de probleemen kwijt.
..
hmmm nu heb ik nogsteeds niet verteld wat een firmware upgrade is
..
een microcontroller heeft een bepaald programma (software maar bij microccontrollers wordt dat firmware genoemd) die je kan vernieuwen. als je die vernieuwd dan update je.
snappie?
mischien kan iemandd anders dat wel beter uitleggen...
 
Ik heb wel een keer problemen met mijn contactslot_kabelboom(pje) gehad..
Bocht naar links > motor uit, starten verder rijden, bocht naar links B|
Bleek het kabeltje wat aan het contactslot zit defect te zijn, nieuwe gehaald bij de dealert en weer :]

Groeten Jan Willem
 
Terug
Bovenaan Onderaan