BMW F650 f 650 GS Touratech TT39 rally WP werelreisklaar

1 jan 2007
227
24
Te koop aangeboden BMW F650gs wereldreisklaar, en dan bedoel ik overal ter wereld. De F650gs Dakar is in de basis een erg goede reisfiets. Zeer betrouwbaar en zuinig motorblok met meer dan genoeg vermogen (170+km/h). Verbruik 1 op 22 tot 1 op 27bij rustig toeren. Zeer comfortabel, en dankzij injectie die zich aanpast op hoeveelheid zuurstof in de lucht op elke hoogte en met elke temperatuur te bereiden itt tot carburateurs.
Qua rijwielgedeelte en actieradius was er absoluut enorm veel te verbeteren. Touratech bied hier legio mogelijkheden toe zoals met een
39 liter tankset (actieradius tot 1000km) WP usd voorvork en WP veerpoot beide door hyperpro verder verbetert. Onverwoestbare Excell velgen met dikke spaken in maat 18/21 inch (alle noppenbanden hebben deze maat)
Daarnaast overbodige zaken verwijderd die stuk gaan of niet nodig zijn offroad en op slechte wegen (ABS, bmw plastic) Achterkant is zo smal mogelijk gemaakt tbv tassenset en waar mogelijk is gewicht bespaart (ktm achterkant en mono seat)

Motorfiets deze winter opnieuw opgebouwd als winterproject (aantoonbaar) en daardoor lettelijk in nieuwstaat. Motorblok is een twinspark uit 2005 met 15000km, die gaat dus weer een ton mee, hiervoor ook andere computer en injector geplaatst. Verder is een oliekoeler met thermostaat geplaatst voor de warme gebieden, aansluiting voor verwarmede kleding voor de koude gebieden.

Wat is ontstaan is de ideale reisfiets voor een lange reis. Dat was ook het doel. Gezien de investeringen gaat deze niet als koopje weg hieronder een schatting van de gemaakt koste in onderdelen (dus excl motorfiets, uren montagewerke en spuitwerk) 9965 euro!

Waarom gaat ie weg? Track 800 dieselmotorfiets op de verlanglijst en ktm 690 enduro r
TT voorvork: WP upsidedown incl. kroonplaten en vorkprotectors (recent geserviced door Hyperpro) 2050 euro
TT achterdemper WP (incl. nieuwe Hyperpro progressieve veer) 650 euro
TT stuurverhogers 2 x 40 mm 45 euro
Magura stuur 220 euro
TT cockpit conversion 110 euro
TT kuhlerschutz 83 euro
TT RB TTi electrisch roadbook 280 euro
TT sport control lamp kit 93 euro
TT IMO 100R50 rally trip computer 380 euro
TT vijfknopsbediening aan stuur 113
TT Footpeg system F650 rally kit 230 euro
TT Twin headlights 260 euro
TT afsluitbare oliedop 48 euro
TT sprocket guard 53 euro
Radiator guard 86 euro
TT carbon sump guard 202 euro
TT alu kettingkast + sensorcover 70 euro
TT chain guide 54 euro
TT stand (hoge servicebok) 130 euro
TT remcilinderafdekking kevlar carbon 58 euro
Garmin zumo houder 119 euroRallye voetsteunombouw 221 euro
Excel velgen 21 en 18(!) inch voor de profi 1225 euro Pirelli MT 21 semi noppenbanden 200 euro
Extra set BMW 17-
19 inch velgen met nieuwe Tourance EXP banden (1200km gebruikt) 600 euro
TT39 liter tankset met kahedo comfort zadel 1458 euro
HB kofferrek aangepast voor ortlieb zadeltassen 130 euro
Laser produro RVS uitlaatsysteem 419 euro
Carbon KTM rallye voorspatbord 350 euro
Acerbis handguard steel 159 euro
Ingebouwde Gerbring regelaar om verwarmde jas en handschoenen op aan te sluiten (ook ter overname) 169 euro

En dan vergeet ik vast nog zo her en der wat. De genoemde prijzen zijn exclusief verzenden, montage en spuitwerk, om even een idee te geven welke bodemloze put hier voor u staat.


Heb er ook nog een paar dozen met onderdelen bij voor de liefhebber. Voor de duidelijkheid, alles gaat in een geheel weg! inruil ktm 690 enduro bespreekbaar.
imgp4979no.jpg

imgp4978.jpg

imgp4977o.jpg

imgp4976.jpg

imgp4975l.jpg

imgp4974.jpg

imgp5106z.jpg

imgp4987o.jpg

imgp4986s.jpg

imgp4985s.jpg

imgp4984o.jpg

imgp4983.jpg

imgp4980.jpg

[
 
Laatst bewerkt:
ja , het ziet er allemaal gelikt uit .
Ik kan alleen geen vr.pr. ontdekken , ben ook bang dat je opstelling verkeerd is door alle details in nieuwprijs te noemen en daardoor een te positief beeld hebt van de te verwachten opbrengst
 
€7.650 om precies te zijn

http://link.marktplaats.nl/474698295

en dat vind ik eigenlijk wel een nette prijs voor het aangebodene. Succes met de verkoop!
 
Laatst bewerkt:
En dat is een vraagprijs, dit is mijn vorige winterproject (nou ja in mei of zo af) en heb een nieuw project op het oog. Dus met een net bod kunnen we er snel uit zijn. Dit is dus met dubbele set wielen en een nog een berg onderdelen
 
eerst en vooral komplimentje voor de mooie motor.... :} :}

heb je een idee van leeg/volgetankt gewicht? (vraagje voor iemand die niet op mf aktief is)
grtz
tom
 
rond de 195kg rijklaar, met volle tanks komt daar 25 kg bij ongeveer. Wat er is vervangen/verwijderd weegt op zichzelf niet veel. De tanks zijn ongelooflijk licht, wegen nauwelijks meer dan het originele plastic en zijn onverwoestbaar maar er zit wel een frampje onder. De voorvork weegt hetzelfde bij veel betere werking, idem voor de wielen en cockpit.

Op zich zegt het gewicht ook niet alles, de plaats van het gewicht is minstens zo belangrijk. 3,5kg op je stuur voelt net ff anders als 3,5 kg in je zwaartepunt. En dat is waar deze fiets erg goed in is.

Benzine en blok wegen het meest en zitten onder je. Onafgeveerd gewicht is met de excell en enkele schijf laag. Accu zit normaal op je balhoofd(!!) en die is verplaatst naar de plek waar normaal de ABS zit net achter je blok. ABS (10kg) is verwijderd.

Voetsteunen zijn verlaagde pivotpegs omdat de grondspeling enorm is. Stuur is vervangen door magura alu stuur ipv pisbakkenstaal op de ori BMW. Idem voor de balhoofdplaten.

Dit alles maakt een zeer makkelijk te rijden fiets offroad, uiteraard niet voor wedstrijd enduro werk, dan is 130kg al te veel.

Ook de vering draagt hier zijn steentje bij uiteraard. Kwa gewicht en vering zoiets als een ktm 950 super enduro schat ik zo. Als je ziet wat daar mee kan }) :9~

uiteraard mis je 40 paardjes, maar ook het verbruik. Bij constant 90 kun je met deze fiets zomaar 1:30 halen. Je moet je best doen om onder de 1:22 uit te komen.

voor wie denkt dat de standaard f650 een vrouwenfiets is:http://motornet.demotorsite.be/modellen/031109_bmw650.html

ook is de f650 als parijs dakar fiets gebruikt met 90% van de gebruikte onderdelen, basis is dus prima. Alleen heb ik originele achterframe behouden om bagage te kunnen vervoeren
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad leuke motor, maar denk dat verkopen niet zal meevallen in deze tijd. Je zal waarschijnlijk tegen een echte liefhebber moeten aanlopen. Ik ben wel jaloers op de echte liefhebber die hem KAN kopen. Succes
 
pasen we de prijs wat aan, heb een nieuw projectje op het oog dus........

Vind het belangrijker dat ie gebruikt gaat worden waar ik hem voor gemaakt heb dan dat ik het onderste uit de kan haal. Sta open voor een bod.
 
Ik zou em bijna durven inruilen voor men 2009 r1200gsa :p

wat een fiets! Ik zou graag een wereldreis maken, men 1200 vind ik net te zwaar, deze zou perfect zijn! pff wat bezorg je me nare gevoelens dat ik de deze aan me voorbij moet laten gaan :'( Mag ik je scherpste prijs weten?
 
Laatst bewerkt:
De 1200 gsa vind ik een erg mooie fiets, en gezien de goeie ervaringen die ik heb met een 1100 en 1150gs is inruil wel bespreekbaar. Een scherpe prijs wil ik je ook wel doen. Mag ook op vhondebrink@hotmail.com.
 
Terug
Bovenaan Onderaan