BMW f650 funduro valt soms uit stationair en ploft bij loslaten gas

robinio

Rookie
5 nov 2014
14
0
elst
Hallo,

Ik rij regelmatig woon-werk met mijn f650 funduro (15 KM van bebouwde kom en 80 wegen).
Ik heb sinds kort wat probleempjes.
Hij start goed, alleen sochtends vroeg is de choke nodig. Als ik de straat uit rij wil hij afslaan als ik geen gas geef. Hij start dan erg moeilijk zowel met en zonder choke.
Hij rijdt verder goed, bij gas los of terugschakelen komende wel veel ploffen en knallen uit de pijp. (Geniet ik stiekem wel van maar het hoort natuurlijk niet)

Bij stoplichten loopt ie opzich goed stationair, 1250 toeren. Maar soms slaat hij ineens af met een plof. Vervolgens start ie weer moeilijk.

Er zit een andere uitlaat op met de DB killer erin. Bougies lijken goed maar ik heb ze nog niet vervangen.

Iemand een idee?
 
Mogelijk trekt hij valse lucht.

Je kan de deotest doen om dat te controleren.

deotest= met een spuitbus deo, remmenreiniger tussen de carburateur en de cilinder spuiten en zien of het toerental oploopt.
Als het toerental oploopt trekt de motor de gassen naar binnen en verhoogd het toerental.
 
Bedankt voor de reacties! Ik ga van de week eens met een bus remmenreiniger aan de gang. En anders de carbs maar eens eruit trekken. Ik heb ze losgehad toen ik de motor net had en toen leek alles in orde. Maar dat is 1,5 jaar en een winterslaap geleden
 
Terug
Bovenaan Onderaan