BMW F650 funduro

MaritM

Rookie
29 mrt 2005
14
0
Castricum
Hallo allemaal,
ik ben van plan een BMW F650 te kopen en ga zaterdag kijken. Maar... ik heb hier nog geen enkele kaas gegeten en zou graag wat tips willen waar ik zoal op moet letten. De motor die ik heb gezien komt uit 1999 en heeft 17000 km gereden. Wat is dan een redelijke prijs?
Ik neem overigens wel iemand mee die er zelf ook een heeft en er meer kijk op heeft dan ik.
Alvast bedankt, een motormuis in spe
 
Als eerst van harte welkom het het meest informatieve motor-forum van de Benelux. *D

Goed dat je iemand meeneemt om te kijken naar de motor, 2 zien vaak meer dan 1.
Ik kan je helaas geen tips geven waar je op moet letten, wel geef ik je als tip: Ga een lekker stukkie rijden :]
 
Welkom!

Heel veel info, met echt alles wat je maar zou willen weten:
(erg veel over onderhoud en alles wat er mis kan zijn...)

http://faq.f650.com

Ik heb zelf een F650ST gehad, en heb m na een jaar ingeruild.
Maar dat kwam ook door ruimtegebrek:
vaak met zn tweeen + bagage, dat werd m echt teveel.

Bij de dealers staan ze (1999) voor 4500 - 4900.
Kijk op: http://www.motoroccasion.nl/
 
Hallo maritm,

zwakheden f650, - balhoofdlager gaat snel stuk(slecht afdichting - roestvorming)
- inlaatrubber kan scheurtjes vertonen in de loop der tijd
- koppelingsveren zijn een beetje zwak,kan slippen veroorzaken
bij redelijk ingesleten koppelijnsplaten.
- speling op de achterbrug komt voor.

Het blok is opzich wel goed.

Als je gaat test rijden even bij 80 km/h even het stuur loslaten om te kijken of de fiets naar links of rechts trekt.doet hij dit wel dan kan de fiets een ongelukschade hebben opgelopen.

succes Henk :]
 
Eerst ff voorstellen lompe juut :(

Wel met foto hoor.
 
Als je een F650 koopt, koop dan wel het nieuwe model die vanaf 2000 (dacht ik) zijn verkocht. Met die ouwe rijd je voor lul.

Dat een F650 zwakker aan voelt in vergelijking met een KTM kan best, alleen houden de blokken het wel langer vol. Bovendien weegt zo'n ding bijna 200 kilo wat ook meetelt...
 
ik vond het gewoon een kutding!

je denkt dat je hoog zit totdat je top van je voet over de grond schraapt op een rond punt (had toch motorschoenen aan)

maar hij zit wel lekker (dik zadel)
 
Heb me inmiddels voorgesteld... zie forum nieuwe gebruikers..
Het is overigens geen funduro maar een gs geworden, helemaal goed!
 
Je bedoelde toch niet dat je een 2-cylinder gekocht hebt?

Dan zou je je maar eens moeten aanmelden bij www.bmwgsclub.nl. CU!

Je hebt ook de F650GS.. dat is het nieuwe model vanaf 2000... dus de topicstarter laat ons nog in spanning zitten. Funduro was het lelijke model, waar je niet dood naast gevonden zou willen worden.
 
het is inderdaad de f650 GS van 2001, mooi lichtblauw van kleur. Zeker veel mooier als het oude model.
 
BikeFotos000082414141414173c5a.jpg
 
het lukte niet, heb het hele adres ingetikt zoals stond beschreven bij de uitleg... helaas. Mijn motor kun je bekijken bij motoport. Als je bij occasions bmw kiest en vervolgens off/allroad, dan is het de tweede van boven. Zo kan het ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan