BMW F650 funduro

Ik vind het wel een erg mooi ding (afgezien van de topkoffer dan..maar topkoffers staan nagenoeg geen enkele motor).

Veel plezier dermee!!!
 
he dat is mooi, ik wilde het net nog een keer proberen maar da's niet meer nodig. De topkoffer zit er overigens niet bij... Is toch niet mooi inderdaad, neem wel een rugzak mee.
 
Hij ziet er erg gaaf uit , ik kan niet w88 om je er volgende week op te zien rijden!!

Nu weer even op naar de 25 graden en we zijn klaar voor de zomer!!

Marit have fun with it!!

Mellow!!
 
he dat is mooi, ik wilde het net nog een keer proberen maar da's niet meer nodig. De topkoffer zit er overigens niet bij... Is toch niet mooi inderdaad, neem wel een rugzak mee.

Neem jij maar een rugzak, doe er iets hards in en ga dan op je bek. Dan wenste je echt dat je een topkoffer had... je rug breken is geen pretje en je zal niet de eerste zijn. Ik heb een topkoffer, doe ik er alleen op als ik harde spullen vervoer. Je wil niet weten hoeveel er in een topkoffer past, ook al sta je er mee voor lul. Zacht spul doe ik wel in een rugtas... en heb nu nog een extra rugprotector onder mn jas in plaats van het standaard stukje foam.

Maar gefeliciteerd met je motor ! Ik vind 'm erg mooi !
 
Ja leuk die twee koffers, die had ik ook.

Parkeer je hem op de zijstandaard, wind draait, koffers werken als zeilen, motor pleurt om. Weer 500€ schade!

Slot lockt niet goed, weer 500€.

Slot gaat uit zich zelf kapot, halve nieuwe koffer.

Zwaai met mijn voet over de motor. Ships, nét te laag, deuk in koffer.

Het is een soort alufolie die er overheen gespannen is, waardeloos, ziet er echter wel robuust uit!

Van diverse mensen gehoord die die alu kappen gewoon onderweg zijn verloren. In de zomer wordt die lijm te warm / zacht en houdt niet meer :(

Koop maar een paar goede Touratech koffers; die gaan langer mee dan je motor!
 
Oh ja,

Mocht je last hebben van KRF, omdat je injectie hebt of de verkeerde firmware versie van je BMS (BMW Motormanagement Systeem) koop dan een Fuel Nanny en bypass die hele meuk. Rijdt hij tegelijk ook wat beter van, vooral bij plotselinge gaswisselingen!

Veel suc6!
 
Koop er gewoon een of twee van die zijkoffers bij,
staat veel leuker.

En dan met de file of bij het verkeerslicht effe snel ergens tussendoor knallen en vergeten dat je flinke uithangtieten aan de zijkant hebt zitten ;)
Een enduro is net zo lekker smal om overal tussendoor te wurmen (op het stuur na dan, maar daarmee zit je meestal ver boven de zijspiegels van de auto's.

Het is ook altijd wat :P
Maar, het is wel ideaal... alles kan erin, op een kratje bier na.


... eigenlijk stel ik me aan ook, want de koffers zijn nooit breder dan het stuur :X
 
Laatst bewerkt:
Wat is KRF?
en dat van die koffer ben ik ook nog niet helemaal uit...
Als ik dit zo lees toch maar een topkoffer inderdaad.
Er werd mij alleen verteld dat je dan slecht onder het zadel kan komen omdat het sleutelgat onder het rekje zit...
 
Neem jij maar een rugzak, doe er iets hards in en ga dan op je bek. Dan wenste je echt dat je een topkoffer had... je rug breken is geen pretje en je zal niet de eerste zijn. Ik heb een topkoffer, doe ik er alleen op als ik harde spullen vervoer. Je wil niet weten hoeveel er in een topkoffer past, ook al sta je er mee voor lul. Zacht spul doe ik wel in een rugtas... en heb nu nog een extra rugprotector onder mn jas in plaats van het standaard stukje foam.

Maar gefeliciteerd met je motor ! Ik vind 'm erg mooi !

Als ik iets hards mee moet nemen dan ga ik met de auto. Trouwens ik heb mijn motor niet om iets mee te nemen, hij moet mij meenemen en dat is genoeg. :+
 
Wat is KRF?
en dat van die koffer ben ik ook nog niet helemaal uit...
Als ik dit zo lees toch maar een topkoffer inderdaad.
Er werd mij alleen verteld dat je dan slecht onder het zadel kan komen omdat het sleutelgat onder het rekje zit...
Gefeliciteerd MaritM, Leuke aankoop.

Die zeurpieten een eind hierboven vergelijk je F met KTM's enzo |( en ja, dan is hij wat tam, maar je moet er wel rekening mee houden wie je bent en wat je van een motor verwacht.
En dan zou zo'n F wel eens veel beter bij je kunnen passen dan eoa woesteling ;)

KRF enzo, lekker niet druk om maken, eerst maar eens gewoon gaan rijden en dan later eens verder kijken. Heb nu eerst maar eens gewoon heel veel plezier met die machine ;) :} :}



Overigens doet Zot wel vervelend, maar hij's best liev hoor en is zelf best gecharmeerd van de BMW F650... ;) })
 
ja eerst maar eens lekker touren op mijn aanwinst. Ik heb 'm trouwens nog niet eens... Morgen is de grote dag! :)
 
Morgen moet dan nu vandaag zijn als ik me niet vergis.
Heerlijk weer om een motor op te halen en er meteen mee te rijden ;(

Hoe is het gegaan? Heb je er al mee gereden?ENENENENENENENEN?????

Gr Mellow!!
 
Zaterdagochtend toen ik 'm ophaalde was het mooi weer, maar helaas ging het 'smiddags regenen. Ik heb zaterdag dus eigenlijk alleen van Amsterdam naar huis gereden en even aan iedereen laten zien. 'sMiddags regende het pijpestelen en ben ik niet weggeweest. Gisteren ben ik zo'n beetje heel Noord-Holland doorgereden. 200 km is niks op de motor. Hij rijdt echt super! :] Het was gister natuurlijk ook perfect weer (behalve 'sochtends dan...) om even lekker te touren!
Dus ik heb genoten!
Groetjes!
 
GEFELICITEERD!!!

Een F-je rijdt inderdaad lekker.
't is zoals baksteen zegt; wat je van de motor verwacht ;) .

Veel :] -plezier!
 
bedankt! Deze motor past wel echt bij me. Hij rijdt eigenlijk heel makkelijk en voelt helemaal niet alsof ie 200 kg weegt. Trekt ook evengoed nog best snel op. Dat had ik niet verwacht eigenlijk. Laat het mooie weer maar komen!
 
Schop, weg opoe!! *D

full


Nog meer mf-ers met een funduro? :? Deze is van mij sinds een paar dagen. *D :Y
 
Dakuro_03.jpg


Ietwat omgebouwde Funduro... }) (Dakar voorvork, Hyperpro achterveer... etc, etc...)
De motor is ondertussen nog wat aangepast (voorspatbord e.d.) en binnenkort volgen er nog wat andere zaken (o.a. zadel wordt op dit moment aangepast)

BTW: KRF?? klok, klepel... KFR (Konstant Fahr Rückeln) Heeft te maken met het goed ontstoken krijgen van een relatief grote cylinder met een arm mengsel; treedt voornamelijk op bij contante snelheden en weinig gas b.v. in de stad in de drie 50 rijden omdat er een flitspaal staat. Tegenwoordig lost BMW het op met dubbele ontsteking. De F tussen 2000 en 2003 moeten het met één bougie doen... En verder: las van KFR? Meer gas geven :P
 
@snarfman:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat jij handkappen van een f650gs gemonteerd hebt op je funduro. Als ik de foto zo zie lijkt dit idd te kloppen.

Paste dit zonder meer? En zijn het originele bmw handkappen die je gemonteerd hebt? Heb je iets aan moeten passen en is er nog bevestigingsmateriaal voor nodig? En weet je hoe duur ze ongeveer zijn?

Het lijk me een stuk beter dan die flapjes die ze voor een funduro hebben bij bmw. En acerbis oid vind ik een beetje overkill.

Ik had het mailadres geprobeerd by the way, maar dat wilde niet lukken, de mail kwam terug. :N
 
Beste mensen,

Over enkele dagen ga ik kijken voor een F650 , mijn vraag is wat is eigenlijk het verschil tussen de funduro en de standaard F... :]
 
Niks, een funduro is een standaard F.

Je hebt ook een strada, die heeft een 18" voorwiel ipv 19" en kortere veerwegen.

Bij de nieuwere heb je de f650gs, f650gspd (21"wiel , hogere zit en langere vering en kleurstellingen anders) en een f650cs (scarver, met die riem, heel andere motor met hetzelfde blokje)


Waar ga je kijken? Mijn ex funduro staat ook te koop nl. zag ik op marktplaats. :)


Door wat omstandigheden rij ik even niet, maar volgend jaar koop ik er weer eentje denk ik, is me goed bevallen en met een paar aanpassingen zou een f650 perfect voor me zijn. :)
 
Niks, een funduro is een standaard F.

Je hebt ook een strada, die heeft een 18" voorwiel ipv 19" en kortere veerwegen.

Bij de nieuwere heb je de f650gs, f650gspd (21"wiel , hogere zit en langere vering en kleurstellingen anders) en een f650cs (scarver, met die riem, heel andere motor met hetzelfde blokje)


Waar ga je kijken? Mijn ex funduro staat ook te koop nl. zag ik op marktplaats. :)


Door wat omstandigheden rij ik even niet, maar volgend jaar koop ik er weer eentje denk ik, is me goed bevallen en met een paar aanpassingen zou een f650 perfect voor me zijn. :)

Morgen helemaal naar Goes toe voor kijken naar een Fje B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan