bmw f650

laurenslj

Rookie
21 jul 2022
1
0
Hoi,

Ik heb al enige tijd een BMW f650 funduro. Hier heb ik nooit problemen mee gehad.
Nu ging een tijd geleden het olielampje branden als ik weinig toeren maakte, bij meer toeren gin het lampje weer uit, ik dacht dat er niks aan de hand was. Heb vorig seizoen de olie en het filter vervangen. Maar nu wil de motor niet meer starten, geeft geen kick niks. Bij het indrukken van het start knopje komt er geen enkel geluid en slaat dus niet aan. (nee de dodemans knop heb ik niet ingedrukt)

Heb de schakelaar ook al open gehad en hier was naar mijn mening niks mis mee.

Wie heeft een idee wat het kan zijn en heeft de gouden oplossing??

Groet,
Laurens
 
Olielampje gaat branden bij te weinig oliedruk. De druk is afhankelijk van het toerental. Hoger toerental = meer druk. Het kan dus zijn dat je oliepomp op zijn einde raakt. Maar het kan ook je sensor zijn. Beste is dus na (laten) meten.

Voor het niet start verwijs ik door naar de post hierboven :9 . Accu controleren (evt startkabels erop) en kijk wat er dan gebeurd.
 
Ik weet niet of het voor alle F's geldt maar de F800 heeft blijkbaar last van een slechte startknop. Het zou dus kunnen dat er toevallig twee problemen zijn die niets met elkaar te maken hebben.
 
Ik weet niet of het voor alle F's geldt maar de F800 heeft blijkbaar last van een slechte startknop. Het zou dus kunnen dat er toevallig twee problemen zijn die niets met elkaar te maken hebben.
Heeft niet met dit model F te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan