BMW F650GS Dakart 2001 elektrisch probleem

stoop104

Rookie
17 feb 2019
2
0
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met mijn pas aangeschafte GS.
Hij wil niet starten en heeft ook geen vonk.
Bij het uitsluiten van oorzaken ben ik er achter gekomen dat de zekering F1 van 20A er uit springt bij het aanzetten van het contact. Als deze zekering defect is werken mijn lampen en dashboard etc nog wel. Ook kan ik de startmotor laten draaien.
Als ik de motor control unit los maak blijft de zekering er wel in.
Ik heb deze unit opengemaakt maar zie aan de print geen sporen dat daar een sluiting in zou zitten. Het lijkt mij ook niet dat er 20A over de print kan gaan.
Zou het wel aan deze unit kunnen liggen? Ik heb de schema’s er bij maar daarin is mij niet helemaal duidelijk waar het in kan zitten.
Heeft iemand ideeën of ervaring hiermee?
 
schema volgen en alles wat achter die zekering zit los koppelen en dan weer 1 voor 1 aansluiten . probleem zit in de component/bedrading van datgene waarbij de zekering springt bij weer aansluiten.
 
Ik heb alle componenten al losgehaald om ze uit te sluiten. Kabelboom nagelopen op slijtage sporen. De enige veroorzaker lijkt mij de bmc ( motorcontrol unit) maar dit is een duur grapje om deze preventief te vervangen
 
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met mijn pas aangeschafte GS.
Hij wil niet starten en heeft ook geen vonk.
Bij het uitsluiten van oorzaken ben ik er achter gekomen dat de zekering F1 van 20A er uit springt bij het aanzetten van het contact. Als deze zekering defect is werken mijn lampen en dashboard etc nog wel. Ook kan ik de startmotor laten draaien.
Als ik de motor control unit los maak blijft de zekering er wel in.
Ik heb deze unit opengemaakt maar zie aan de print geen sporen dat daar een sluiting in zou zitten. Het lijkt mij ook niet dat er 20A over de print kan gaan.
Zou het wel aan deze unit kunnen liggen? Ik heb de schema’s er bij maar daarin is mij niet helemaal duidelijk waar het in kan zitten.
Heeft iemand ideeën of ervaring hiermee?


Geen sluiting ergens in je kabelboom? Heb ik ook ooit last van gehad. Er was een stuk mantel van 2 draadjes in de boom gesmolten en daardoor maakte de + van F4 sluiting met GND. Ook was daardoor 1 van de relais compleet kaduuk gegaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan