BMW F800 S/ST/GS/R/GT topic deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
ook garantievoorwaarden spelen mee..
ik zou hem bij voorkeur met huisselectie kopen. wel balen van de scarver trouwens... zijn die problemen niet nu verholpen?




Die van 2009 heeft 2 jr huisselectie garantie, op die van 2006 krijg ik 1 jaar.

Zeker balen, het is een leuke fiets. Ik ben de afgelopen maanden zeker 5 keer retour geweest, en ben 3 keer nieuwe bougie (nu iridium), 1 nieuwe accu, en 2 temp-sensors verder. Nu kost het me nog steeds 3 pogingen om hem aan te krijgen, en begon een aantal dagen geleden ook het temp-lampje weer at random aan en uit te gaan. Ik ben er wel klaar mee. :(
Over de service trouwens niets dan goeds hoor, maar dit haalt wel het plezier eraf.

Zal je natuurlijk net zien dat ze hem straks reviseren en dat de volgende eigenaar er niks geen last mee heeft. Tenminste, dat hoop ik.
Ik ga straks lekker verder op de ST :]
 
Dank je voor de info! Ga ff rondneuzen. Ik las al iets op de Motorrad-website over twee aanpassing na 2007 om de lastwiselreactie en het bonkige schakelen te verhelpen.

Dat was de eerste echte upgrade maar belangrijker is de eerder genoemde upgrade van de zuigers en cilinderwanden vooral omdat dat dit je als het buiten de garantieperiode moet gebeuren ruim 4500 euro gaat kosten.

In deze thread http://f800forum.forumup.nl/viewtopic.php?t=1488&postdays=0&postorder=asc&start=30&mforum=f800forum heb ik een aantal scans van artikelen uit de Nederlandse versie van Motorrad gezet. Begin daar maar mee.

Maar die 2009 (mits het daadwerkelijk een 2009 is en geen overjarige die in 2009 op kenteken is gezet) heeft die dus al af fabriek dus dat is een veilige keuze.
 
Laatst bewerkt:
Dat was de eerste echte upgrade maar belangrijker is de eerder genoemde upgrade van de zuigers en cilinderwanden vooral omdat dat dit je als het buiten de garantieperiode moet gebeuren ruim 4500 euro gaat kosten.

In deze thread http://f800forum.forumup.nl/viewtopic.php?t=1488&postdays=0&postorder=asc&start=30&mforum=f800forum heb ik een aantal scans van artikelen uit de Nederlandse versie van Motorrad gezet. Begin daar maar mee.

Maar die 2009 (mits het daadwerkelijk een 2009 is en geen overjarige die in 2009 op kenteken is gezet) heeft die dus al af fabriek dus dat is een veilige keuze.

Thanks, dat is idd nogal een fors bedragje...
Ga het deze week allemaal eens doorlezen.
Ze zijn beide geboren bij de dealer waar ze nu te koop staan, maar zal het nakijken bij het RDW.
 
Onverwachte problemen uitgesloten lijkt het idd beter om de 2009-versie te kiezen. Als ik die duurtest lees, dat de zuigers na 50.000 km helemaal gaar zijn bij de 2006-versie...
Dan maar ff een tijdje enkel pindakaas op het brood... ;)

Ga hem zo proefrijden, en als alles OK is sluit ik gelijk de deal. :]
 
Onverwachte problemen uitgesloten lijkt het idd beter om de 2009-versie te kiezen. Als ik die duurtest lees, dat de zuigers na 50.000 km helemaal gaar zijn bij de 2006-versie...
Dan maar ff een tijdje enkel pindakaas op het brood... ;)

Ga hem zo proefrijden, en als alles OK is sluit ik gelijk de deal. :]
Klinkt wel prettig als je en 2006 model hebt,,... :')
 
Ja het is lullig voor de eigenaars van de exemplaren uit 2006/2007 maar ik ga er niet over liegen. Succes met de onderhandelingen!
Je leest ook dat de 2006/7 modellen probleemloos 60.000 hebben gelopen?

Laat ik hopen dat ik die heb! :')
 
Onverwachte problemen uitgesloten lijkt het idd beter om de 2009-versie te kiezen. Als ik die duurtest lees, dat de zuigers na 50.000 km helemaal gaar zijn bij de 2006-versie...
Dan maar ff een tijdje enkel pindakaas op het brood... ;)

Ga hem zo proefrijden, en als alles OK is sluit ik gelijk de deal. :]

Bij mij zijn onder garantie (huisselectie) na nog geen 20k km's de zuigers etc. vervangen. Omdat ze een klein tikje hoorden.

Daarom hoop ik dat een 2006'er geen probleem hoeft te zijn... en iig mijn 2006 f800 nog een flinke tijd meegaat :P.
 
Onverwachte problemen uitgesloten lijkt het idd beter om de 2009-versie te kiezen. Als ik die duurtest lees, dat de zuigers na 50.000 km helemaal gaar zijn bij de 2006-versie...
Dan maar ff een tijdje enkel pindakaas op het brood... ;)

Ga hem zo proefrijden, en als alles OK is sluit ik gelijk de deal. :]

omdat hij lekker zuinig is bespaar je daarna wel op brandstof :P kun je weer een keer rosbief op je brood eten ;)
 
Bij mij zijn onder garantie (huisselectie) na nog geen 20k km's de zuigers etc. vervangen. Omdat ze een klein tikje hoorden.

Daarom hoop ik dat een 2006'er geen probleem hoeft te zijn... en iig mijn 2006 f800 nog een flinke tijd meegaat :P.
Mijn blok is ook open gehaald.
11t4k6p.jpg



M'n bink is hem nu aan het ophalen :j ! De motor heeft weer nieuwe schijven, ze waren te dik die ze erop hadden gezet!
 
maar als je garantie op een motor krijgt weet je echt wel na (korte) tijd of je zuiger gaar zijn of niet.
en anders vraag je of ze zwart op wit willen verklaren dat de motor alle terugroep acties en modificaties gekregen heeft.
 
Nieuw hoeft niet altijd beter te zijn, maar ik ben toch blij dat ik deze info kon gebruiken om een keuze te maken.
100% garantie is het nooit, het blijft toch techniek, maar het is ook een soort een soort verzekering, en een soort "peace of mind" wat je afkoopt. Je betaalt ten slotte ook voor een volledig casco verzekering, voor het geval dat, terwijl de kans groot is dat je het niet nodig hebt.

Anyway, ik heb hem donderdag proef gereden en hij reed heeeeerlijk! :)
Op de terugweg naar de dealer gewoon er langs gereden en nog een rondje door de polder gedaan! :] Ga hem woensdag ophalen *O*
 
Nieuw hoeft niet altijd beter te zijn, maar ik ben toch blij dat ik deze info kon gebruiken om een keuze te maken.
100% garantie is het nooit, het blijft toch techniek, maar het is ook een soort een soort verzekering, en een soort "peace of mind" wat je afkoopt. Je betaalt ten slotte ook voor een volledig casco verzekering, voor het geval dat, terwijl de kans groot is dat je het niet nodig hebt.

Anyway, ik heb hem donderdag proef gereden en hij reed heeeeerlijk! :)
Op de terugweg naar de dealer gewoon er langs gereden en nog een rondje door de polder gedaan! :] Ga hem woensdag ophalen *O*

veul plezier enneh foto's?
 
maar als je garantie op een motor krijgt weet je echt wel na (korte) tijd of je zuiger gaar zijn of niet.

Nee dat weet je dus niet, zoals in het verslag van Motoplus valt te lezen waren ze zeer verbaasd over de schade aan de zuiger en cilinderwand omdat ze er niets van gemerkt hadden. Het eerste wat je zult merken is dat de motor olie gaat gebruiken en verder niets totdat het blok echt zo kapot is dat het enorm veel herrie begint te maken.

Gefeliciteerd met de aanschaf Doc, ik hoop dat je er veel plezier aan mag beleven!
 
Laatst bewerkt:
Om het topic een beetje levende te houden, gooi ik er nog maar wat fotootjes tegen aan!
Voor het eerst een lekker stuk gereden met de motor!
zo9546.png

33ngihk.png

33xvx2q.png


Hij rijdt zeker lekker! :]
 
Ik rij de ST nu elke dag voor woon-werk en het bevalt me uitstekend! De nieuwe banden zijn nu ingereden, dus langzaamaan steeds schuiner door de bocht.
Foto's maken blijkt een beetje lastig met nachtdiensten, maar zal het binnenkort eens doen, nadat de Wunderlich valbeugel geplaatst is.
Iemand trouwens ervaring met de Leo Vince EVO 2 uitlaat of andere after-market blerpiep'n :? :)
 
Met het goede weer ben ik terug overgeschakeld van de zomer naar de winterhandschoenen. Maar voor de rest is het best goed rijweer. Wel geen woon werkverkeer daar ik de komende weken verlof heb :-)
 
Ik rij de ST nu elke dag voor woon-werk en het bevalt me uitstekend! De nieuwe banden zijn nu ingereden, dus langzaamaan steeds schuiner door de bocht.
Foto's maken blijkt een beetje lastig met nachtdiensten, maar zal het binnenkort eens doen, nadat de Wunderlich valbeugel geplaatst is.
Iemand trouwens ervaring met de Leo Vince EVO 2 uitlaat of andere after-market blerpiep'n :? :)

IK heb een leo vince. Type weet ik niet ...
Klinkt prima (met db killer) . zonder heb ik nog niet geprobeerd.

Vooral bij optrekken en ook een beetje bij op de motor afremmen maakt hij net ff wat meer en lekkerder geluid dan standaard.

JR
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan