BMW F800 S/ST/GS/R/GT topic deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een mijlpaal behaalt. :]

IMG_20160905_174119_zpsxfulnrsf.jpg
 
Hallo iedereen :W

Ik ben een Belg die sinds begin juli in het blije bezit is van een F700GS.
Zitten er hier nog Belgen/700GS rijders?

Hierbij nog een plaatje van vorig weekend in de Vogezen :]
full
 
Hallo iedereen :W

Ik ben een Belg die sinds begin juli in het blije bezit is van een F700GS.
Zitten er hier nog Belgen/700GS rijders?

Hierbij nog een plaatje van vorig weekend in de Vogezen :]
[afbeelding]

Je bent niet alleen..
NL paspoort, maar woonachtig in B.

Heb ook ooit dagje op F700GS gereden, zie eerder dit draadje: Heerlijke motor!

de mijne is een F800ST, en goed tevreden mee: lekker vlot over Autobahnen, Soepel in de stad, en maar 200kg als je m een vage hotelparkking op moet duwen.
(ben momenteel weer op reis, en vrijwel elke dag een paar momenten waarop ik blij ben dat ik geen 260+ kg mee hoef te sjouwen..)

nadelen:
Riem slijt te snel, al 3x stilgestaan met kapotte riem. dat schept geen vertrouwen..
Er trilt van alles los (de middenbok lag er Dinsdag weer bijna af.. even apart item+foto voor maken)
Heel soms mis ik wat power (bij inhalen op Route-National bv).

Maar voorlopig blijf ik bij dit type..

hier een soortgelijke foto, onderweg van Nice naar Alpe dHuez, ben even omgedraaid voor dit viewpoint...
28900168084_df07c308a8_b.jpg
 
OK, kleinigheidje weer...

Vibraties waarschijnlijk.

de moet die de bout (links) van de middenbok moet vasthouden... Weg!

Dinsdagochted gemerkt: de zijstandaard wilde niet uit (en zet m dan maar eens neer...)

Bleek de bout van de middenbok er uit te lopen en dan kan de zijstandaard niet meer uitklappen.
Irritant!
Bout teruggeduwd. Maar moer was weg.
De veer-spanning op het geheel houd die bout wel ongeveer op zn plaats, maar hoe lang?
Bij elke parking even controleren, terugduwen.
en beetje uitkijken naar motorzaak of garage, maar dat vergat ik nogal eens...

Vorig keer dat dit optrad was ik trouwens de bout + busje ook kwijt en bij Houtrust hadden ze wel de moer+bout, maar op dat moment geen busje, busje heb ik later bij eigen dealer moeten halen.
Zodoende wist ik al van "busje" ...

Later die dag...
Behulpzaam italiaans koppeltje op parking, chips+koekjes uitgewisseld,
toen ikke weer even die bout verifieren, duwen...
ze woonden in de buurt: of ze een garage wisten ?
nee, maar hier heb je een tie-wrap (dus italianen doen ook aan ... ??)
28902753973_5ba03aafa0_b.jpg


Daarna nog bijna 24u mee doorgereden, steeds half-spiedend naar garages of motorzaken.
En af en toe controleren: Bout + Busje Bleven prima zitten.

Bij Gap eindelijk een "behulpzame" motordealer: grote zaak, veel merken, geen BMW.
Probleem uitgelegd, ok... un boulon...
Maar toen "le chef" (baard, buik, tatoos) er achter kwam dat het een BMW was wist hij niet hoe snel hij me de zaak moest uitgooien. WTF??
ikke: "Mais... juste un boulon, eventuel"
Geirriteerd greep hij de Garmin uit mn handen en tikte het adres vd BMW erin (wel 1km ernaast, ja)...
"Allez la! Cest leur affaire!"

Nu heb ik slechte ervaringen met BMW-garages in buitenland: veel te up-scale voor een zwerver met een oude fiets buiten de garantie. Maar goed, ik toch even kijken...

Gap-BMW (ja, zo'n superdeluxe auto+motor zaak met totaal-arrogante, argwanende verkoopstaf)
Stoffige motorjas, dwalend tussen de glanzende zevens terwijl de receptie druk is...

Gelukkig trof ik een chef-werkplaats die het direct snapte.
Maar... hij vond op computer dat hij ook een busje zou moeten hebben,
en busje was niet op voorraad.
Geeft niet, zit er nog in! Alleen de moer is weg.
Inspectie, samen op de rug onder de motor, midden op de parkeerplaats...
Toen heeft-ie er eigenhandig de juiste bout op gezet.
Hij vond het leuk om even te doen... ??
Wel bij elke beurt controleren, er zit wat speling tussen busje en gat in carter.

<15min na binnenlopen gefixed!! Ik had mn 1e coffee nog niet op.
Hulde!
 
Zelf regelmatig bouten en moeren checken van je motor hoort er gewoon bij, ook bij een BMW :]
 
Laatst bewerkt:
Niet voor het een of ander, maar heeft jouw dealer nog nooit gehoord van zelfborgende moeren?
Of als dat niet lukt, gewoon een druppeltje Loctite(blauw) op het deel v.d. bout waar de moer zit?
Hoef je al deze ellende van loslopen niet meer mee te maken.
 
Lange duurtestje gestart van mijn nieuwe 700GS.

Hopelijk haal ik ook probleemloos de 100.000 zoals TheLittle!

Ben nog op zoek naar een topkoffer. Weet iemand of je die ook van andere merken (zoals GIVI) vindt die exact passen op het BMW kofferrek?
 
die schroeven van de middenbok, schetsplaten, en zijstandaard moeten bij elke beurt gecontroleerd worden!
 
Goede dag allemaal, ik ben Patrick en was tot enkele jaren geleden actief op het F800 forum, maar vind het ook niet direct terug.
Enfin, ik heb besloten om mijn F toch te verkopen. Laat maar weten indien je interesse hebt.
Mooie F800 S van 2006, jaarlijks perfect onderhouden bij dealer, vorig jaar onderhoud 40.000 km gehad, inclusief nieuwe aandrijfriem. Moet op 40.000 vervangen worden, wat niet goedkoop is. Vandaag heeft hij 42.000 km op de teller. Banden kunnen er nog duizenden kilometers mee verder en twee jaar geleden nieuwe batterij. De F is een betrouwbare vriend, zuinig, vlot, snel wanneer je 't wil. Een fijne motor. Ik verkoop hem omdat hij clip-ons heeft, die tegenwoordig iets meer van mijn polsen vergen. Komt met tanktas, ABS, Alarm, boordcomputer, enfin, compleet. Mortsel bij Antwerpen. Prijs bespreekbaar. Foto's via email.
Je kan me bereiken op 0032497 269 369 of via email: realpiwi@gmail.com
 
Goede dag allemaal, ik ben Patrick en was tot enkele jaren geleden actief op het F800 forum, maar vind het ook niet direct terug.
Enfin, ik heb besloten om mijn F toch te verkopen. Laat maar weten indien je interesse hebt.
Mooie F800 S van 2006, jaarlijks perfect onderhouden bij dealer, vorig jaar onderhoud 40.000 km gehad, inclusief nieuwe aandrijfriem. Moet op 40.000 vervangen worden, wat niet goedkoop is. Vandaag heeft hij 42.000 km op de teller. Banden kunnen er nog duizenden kilometers mee verder en twee jaar geleden nieuwe batterij. De F is een betrouwbare vriend, zuinig, vlot, snel wanneer je 't wil. Een fijne motor. Ik verkoop hem omdat hij clip-ons heeft, die tegenwoordig iets meer van mijn polsen vergen. Komt met tanktas, ABS, Alarm, boordcomputer, enfin, compleet. Mortsel bij Antwerpen. Prijs bespreekbaar. Foto's via email.
Je kan me bereiken op 0032497 269 369 of via email: realpiwi@gmail.com

Heb nog wel een ac schnitzer superbike stuur te koop ;) Zit je veel rechter en kun je je F-je gewoon houden :Y :Y
 
ok, hier komt weer zo'n onmogelijk te beantwoorden open vraag...

Waarom ben ik van mn vibraties af ?
(of: wat veroorzaakte de vibratie)

Garage heeft niet op mail geantwoord. Weten het waarsch ook niet...


Langere versie:

Na laatste beurt, de 150.000, rijd het F-je zo heerlijk soepel, en vrijwel totaal zonder vibraties...
Beter als ooit, voorzover ik me dat kan herrinneren. er heeft namelijk altijd wel een vibratie in de fiets gezeten, en ik meende dat dat gewoon de "2-up" motor was.
Nu: Moeiteloos naar de 200, zonder trilling... heeerlijk.

Vlak voor die 150K beurt had ik boven pakweg 150km/h wat trillingen die ergens boven de 190 weer in de algemene wind+snelheid+wegonregelmatigheden leken te verdwijnen... En dit viel voor de 150K extra op. Ik vermoedde toen dat de riem alweer aan het slijten was, maar daar was bij inspectie niets van te zien)

Wat - oh - wat kan er bij laatste beurt gedaan zijn dat die vibraties weg zijn?

Item vorige beurt waren:
- nieuwe Riem erop (preventief nu elke 20K) - stond de riem toch alweer op breken ?
- nieuwe voorband (is dit dan de 1e keer dat ik met PERFECT gebalanceerde wielen rijd?)

Volgende week de 160K beurt, en ik ben benieuwd.
heb trouwens de aanvechting om maar _weer_ een nieuwe riem op te laten leggen, dan gaat die 20K-riem-vervanging ook mooi op met de 20K beurten.
Vooral: straks lange reis, en Geen zin om straks halverwege Tjechie of Croatie weer stil te staan...

maar.. (ik verbeeld me dit waarschijnlijk) ik heb de indruk dat de trillingen zachtjes aan terugkomen...
en ALS het de riem is..., kan dat dan zijn omdat ik m 3wkn gelden een paar uur op vol vermogen+topsnelheid door duitsland gejakkerd heb? (even de motor uitgelaten in oostfriesland na rondrit alpen, appenijnen, jura, vogezen en eiffel)

Dus, gerelateerde vraag:
Heeft warm weer invloed op slijtage of oprekken vd riem ?
Slijt de riem in de zomer sneller ?
 
Wat betreft de aandrijfriem kan het zijn, dat door de wrijving (lange stukken op hoge snelheid)er (te) veel hitte vrijkomt.
Hierdoor krijg je dan te maken met het harder worden van het rubber, wat een normaal verouderings-proces is wat mogelijk dan weer vibraties geeft bij het rijden?
Het strookt dan weer niet met je opmerking dat deze riem nog niet vervangen is.
Blijft toch een vreemde zaak die trillingen bij jouw fiets.
Neem aan dat je dealer bij de beurt ook je riemspanning checkt?
 
Laatst bewerkt:
De riemslijtage kan ik weinig over zeggen. Ik rijd ongeveer 10 tot 20k per jaar en bij de laatste 40k beurt heb ik de riem laten zitten. Ik kom zelden boven de 120 km/u. Mijn riem gaat meer dan een zomer of winter mee.
Ik denk dat de hypothese hierboven wel hout snijdt en dat het slijten te maken heeft met langere stukken hogere snelheden.

Het trillen heb ik helaas ook geen oplossing of hypothese voor.
 
Riemslijtage kan ik wel wat over zeggen.

Ik was elke 15 tot 20K toe aan een nieuwe riem, omdat alle tanden eraf lagen. Paar wheelies en zodra dat ding warm was lekker janken was voldoende.

Ik kan ook met enige zekerheid zeggen dat je rustig door kan rijden tot ie het een keer voor gezien houdt, je loopt er geen schade mee op. Alleen sta je stil. :)
 
Riemslijtage kan ik wel wat over zeggen.

Ik was elke 15 tot 20K toe aan een nieuwe riem, omdat alle tanden eraf lagen. Paar wheelies en zodra dat ding warm was lekker janken was voldoende.

Ik kan ook met enige zekerheid zeggen dat je rustig door kan rijden tot ie het een keer voor gezien houdt, je loopt er geen schade mee op. Alleen sta je stil. :)

Ja, maar dat onverwachte stilstaan is toch knap lastig.. tot nu toe gelukkig alleen in NL en B gehad..
straks op reis met een riem die er al 10K (nu 11K) op heeft zitten. Benieuwd.
(er zit al wel tijdje een reserveriem in de topcase, jaja, handig zo'n pizzabox - maar het opleggen moet toch door een garage met stel-gereedschap gedaan worden begrijp ik..)
 
Laatst bewerkt:
OK, is weer wat losgekomen.

uitlaat-spruitstuk-verbinding dit keer.

Weer een keer rond...

zoals iemand zei: Must have been a cool sound experience...
Ja.
Maar toch liever niet te vaak.

Wel Heel goede ervaring met de locale BMW+Yamaha dealer:
18min stilgestaan bij garage, waarvan zeker 5min social-talk na de reparatie.

Ben vooral alert op trillingen, met permanente angst voor de riem.
(minder kracht op de gashendel... tja, maar hij gaaaat zo lekker op de Autobahn)
 
Hey allen,

Ben op zoek naar een setje nieuwe achterremblokken voor de F800GS.
Iemand een aanrader? Op MLM parts wordt oa Brembo, EBC, Ferodo en TRW aangeboden in verschillende kwaliteiten.
 
Hey allen,

Ben op zoek naar een setje nieuwe achterremblokken voor de F800GS.
Iemand een aanrader? Op MLM parts wordt oa Brembo, EBC, Ferodo en TRW aangeboden in verschillende kwaliteiten.

Kwaliteit ontloopt elkaar niet zoveel.
Keuze tussen organisch of sinter maakt wel uit.
Organisch is zachter, sinter is harder, dan merk je bij het remmen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan