BMW F800 S/ST/GS/R/GT topic deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
De motor wil niet starten: de startmotor draait niet als ik op de startknop druk
maar... er staat dit keer geen gele driehoek en geen EWS op scherm.
Kan dit de startonderbreking van het alarm zijn ?
 
als de storing zich voor het einde garantie zich manifesteert maar ze hebben het niet voor die tijd niet opgelost is het niet zo dat ze kunnen zeggen zoek het erna maar uit.
 
Het lijkt toch iets met je accu of dynamo te maken, ik had zelf een aantal weken niet gereden, contact aan en kreeg wel stroom voor verlichting en de boordcomputer, maar de startmotor wilde niet draaien. Aan de druppellader gehangen en hij gaf aan dat die (te) leeg was, lampje bij 0-30 procent brandde niet eens. Nachtje aan de druppellader en de volgende ochtend brandde het lampje 0-30 en meteen starten.

Lijkt of je accu niet vol genoeg was of niet goed wordt opgeladen.
 
Hoi,
ik heb sinds twee maand een F800ST. Ik merk dat het motorblok verdomd gemakkelijk vuil raakt (en moeilijk te kuisen is). Idem achteraan. Dus ik zoek: een onderkuip (bestaat dat voor de ST?) en zo'n spatbordding dat aan de voorkant van het achterwiel zit, ter berscherming dus van de onderkant van het kontje. Iemand een idee waar ik dat kan vinden, of hoe die dingen exact heten? Dan kan ik er zelf naar Googlen. :-)
 
Hoi,
ik heb sinds twee maand een F800ST. Ik merk dat het motorblok verdomd gemakkelijk vuil raakt (en moeilijk te kuisen is). Idem achteraan. Dus ik zoek: een onderkuip (bestaat dat voor de ST?) en zo'n spatbordding dat aan de voorkant van het achterwiel zit, ter berscherming dus van de onderkant van het kontje. Iemand een idee waar ik dat kan vinden, of hoe die dingen exact heten? Dan kan ik er zelf naar Googlen. :-)

Een hugger.

Gefeliciteerd met je aankoop!
 
Yow, merci, ik ben er verdomd tevreden mee. :-) Na acht jaar en 90.000km op een KTM 950 Adventure is het een zaligheid om nog eens met een toersporter onderweg te zijn. Ooit had ik een VFR750 en deze zwarte klasbak komt heerlijk dicht in de buurt ervan!

Een hugger dus, goed, zal ik wat rondkijken. En een spatbordverlenger voor vooraan, want zo'n onderkuip is niet te vinden (afin, enkel in combi met andere zijpanelen, en het past niet met een middenbok!).
 
Hoi,
ik heb sinds twee maand een F800ST. Ik merk dat het motorblok verdomd gemakkelijk vuil raakt (en moeilijk te kuisen is). Idem achteraan. :-)
Regelmatig even in een wascabine met hogedrukspuit, op gepaste afstand van je motor, vanwege de waterdruk, schoonspuiten, dan worden de moeilijk bereikbare plekken ook goed schoon.
 
Muug, joat ? Roots in West Vlaanderen ?

Ik kocht mij een F800GT (van 2013 met 4K km) en rijd er intussen een goede maand mee. Geweldige motor om mee te rijden. 2 puntjes van kritiek .Verbruik van 1:16 vind ik best hoog. Wel veel korte ritten, stadsverkeer en de temperatuur was zelden hoger dan het vriespunt ...
Verder vind ik , ondanks een akrapovic uitlaat, het geluid niet echt dat... Mijn vorige motor was een kawa W650. Dat was pas het geluid dat een een twin moet maken !

grtz
Luc
 
Regelmatig even in een wascabine met hogedrukspuit, op gepaste afstand van je motor, vanwege de waterdruk, schoonspuiten, dan worden de moeilijk bereikbare plekken ook goed schoon.
Maar beslist niet op je lagers van (voor/achterwiel) spuiten, dan krijg je daarna de rekening na enige tijd.
 
Een hugger dus,
De mijne is van 2006, ik heb deze hugger gemonteerd van een GT model.
Er was maar een kleine aanpassing nodig, maar het scheelt wel een partij bagger op je achterbrug/schokdemper.

BMW F 800 GT 2013-2018 Puig hugger

PuigMoto.nl

FraTech
Rinus Pereirastraat 19
5953 PX Reuver
Nederland

PuigMoto.nl wordt U aangeboden door FraTech, wij zijn sinds 2003 actief als internet webwinkel.
Wij zijn officieel supplier / dealer van Puig.

Heeft U vragen over producten of algemene vragen, stuur dan een mail.
E-mail: info@PuigMoto.nl

Op werkdagen van 9.00 - 17.00 uur:
(+31) 077-4747596
 
Laatst bewerkt:
Vanochted weer Alarm en EWS.
20min geprobeerd te starten, dit keer geen geluk.
nu wachten op wegenwacht.

(en de nieuwe antenne ligt bij de huisdealer op me te wachten, jammer voor ze, hadden ze direct moeten vervangen)

Edit: ben nu wel argwanend naar mijn eigen dealer:
accu is vorige week vervangen vanwege die EWS melding... vraag me sterk af of dat wel nodig was - werkplaats-werkverschaffing en tijdwinnen tot antenne aankomt ?
Dit kostte al veel tijd, en gaat me nu nog veeel meer tijd kosten: weer wachten tot een NL garage die antenne heeft, vervanauto kost geld want is la n-de keer dat ik er een nodig heb, en de terugbrengellende gaat ook weer tijd en taxis kosten.
 
Laatst bewerkt:
Muug, joat ? Roots in West Vlaanderen ?

Ik kocht mij een F800GT (van 2013 met 4K km) en rijd er intussen een goede maand mee. Geweldige motor om mee te rijden. 2 puntjes van kritiek .Verbruik van 1:16 vind ik best hoog. Wel veel korte ritten, stadsverkeer en de temperatuur was zelden hoger dan het vriespunt ...
Verder vind ik , ondanks een akrapovic uitlaat, het geluid niet echt dat... Mijn vorige motor was een kawa W650. Dat was pas het geluid dat een een twin moet maken !

grtz
Luc
Hey Luc,
eerder de kanten van Centraal Oost-Vlaanderen, lol.
Verbruik : 5/100km. Gisteren nog 15.8L getankt na 311km gereden te hebben, en ik zat pas 14km op reserve.
Geluid: beetje raar, jawel, eigenlijk klinkt het best agressief, zelfs met db-killer in de Akra. En toch al twee complimenten gehad. Van vrouwen zelfs! Dus het zal wel meevallen :-D

Wat het alarm betreft : dat is bij mij uitgeschakeld geworden, dus ik kan het ook niet aanleggen, maar het zuigt de batterij dan ook niet leeg. ;-)

Ivm hugger: ik heb een zoekertje op het oog, vraagprijs 50 euro.... waar heb je die Puigmoto-hugger besteld??? Rechtstreeks via de site? Grote aanpassingen moeten doen?
 
Edit: ben nu wel argwanend naar mijn eigen dealer:
accu is vorige week vervangen vanwege die EWS melding... vraag me sterk af of dat wel nodig was - werkplaats-werkverschaffing en tijdwinnen tot antenne aankomt ?

Man man wat heb jij een hoop ellende met die fiets. Het enige voorbeeld van een vergelijkbaar geval van een opeenstapeling van problemen met een F800 wat ik ken staat in een eerder deel van deze thread beschreven, dat was ik dus.

Maar goed om op je vraag terug te komen: nee dat denk ik niet, het was een van de mogelijke oorzaken dus ze hebben er op gegokt dat het het de juiste zou zijn en ze hadden het dus fout. Voor de EWS ring geldt hetzelfde maar aangezien MasterTommy er van overtuigd lijkt te zijn dat dat de oorzaak is (en ik zijn expertise hoog inschat) hoop ik dat je probleem daarmee opgelost is.

Al met al zal de kriebel om hem in te ruilen logischerwijze nog weer sterker zijn geworden.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Cafe650racer, waarschijnlijk liggen onze rijstijlen een eindje uit elkaar. Ik heb ook een GT met 85000 op de teller, Rijdt voornamelijk lange afstanden, van Frieschepalen naar Nieuwegein(werk). Ook met mindere temperaturen komt mijn verbruik op ong 1:23 Snelheid ong 120 km/u. Is er iets mis met de afstelling van jouw motor of heb je een beetje een losse rechterhand? :)
 
Rijdt voornamelijk lange afstanden, van Frieschepalen naar Nieuwegein(werk) :)

Dit gaat mijn voorstellingsvermogen te boven, u mag dan wel een heel bijzondere baan hebben om ieder dag zulke grote afstanden afteleggen, alleen al om op je werk te komen. En al die tijd dat u er mee kwijt bent, en dat nog wel op de motor :) U mag wel een heel goede reiskosten vergoeding krijgen om de kosten te dekken, voor de rest mijn petje af dat u dit ieder dag weer kunt opbrengen. :Y
 
klopt niet helemaal!! Ik rijd maandagochtend weg en kom woensdag weer terug. Andere nachten verblijf ik in Ede. Inderdaad niet betaalbaar om dagelijks op en neer te rijden, buiten de tijd die het kost....Maar zo kom ik toch aan de 500 km per week.
 
Vandaag met 2e hands setje koffers opgehaald, laat de lente maar komen voor de weekendjes weg 8-)

mijn afbeelding is weg...
 
Laatst bewerkt:
herkansing ;)
full
 
Beste F800GS rijders,

Op dit moment rij ik in Egypte (op weg naar Zuid afrika) op mijn BMW F800GS Adventure, modeljaar 2014. Heb er uiteraard al de nodige kilometers opzitten: top motor! Wel heb ik sinds gisteren wanneer ik tussen de 30/35 en 40 km per uur rij een vreemd geluid bij mijn motor (een soort van tjerpend / fluitig geluid). Wanneer ik zachter of harder rij is het geluid weg. De motor geeft ook geen storing oid en hij rijdt volledig naar behoren.

Heeft iemand van jullie (als grote F800 fans!) een idee wat dit zou kunnen zijn? Het lijkt er op alsof het niet ernstig, maar over een paar dagen rij ik door de woestijn van Sudan and better than sorry!

Mijn dank is groot!
 
Yow kerel, welke aanpassing heb je gedaan? Dat Puig-model is blijkbaar wel de goedkoopste van wat ik kan vinden.

De aanpassing was aan de bevestiging op de achterbrug, die iets meer als een sleufgat gemaakt. Waardoor alles meer "in lijn" stond bij de montage, misschien is het per motor verschillend en past het zonder aanpassing?
 
Sorry voor late respons Sjef53... Aan de rechterhand ligt het niet. Ik kom van fietsen met carburateurs waar je met sproeiers en naalden één en ander kon instellen. Valt hier nog iets af te stellen, injectie wordt toch geregeld via computer ? Er gebeuren wel rare dingen met de teller van het actuele verbruik. Deze duidt soms 8l/100 km aan terwijl mijn motor stationair draait, met koppeling ingetrokken maar nog niet stilstaan. Best eens naar dealer gaan ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan