Bmw F800gs defect.

Hellracer

Pas op! Schwenkt uit!
15 apr 2004
11.670
5.109
46
Standdaarbuiten
Als je even googled op f800gs motorschaden wordt je daar niet blij van. Vele voorbeelden van vastgelopen zuigers. Heel veel. Soms al bij 5000 km vastlopers. Ook heel veel voorbeelden van motoren die onder garantie vervangen zijn. Sommigen zijn zelfs aan hun derde blok bezig.
Onder garantie laten repareren en verkopen is mijn advies.
 

MasterTommy

MF veteraan
14 sep 2008
13.261
170
27
Amsterdam
Accu opladen, proberen te starten. Laadproblemen zijn niet onbekend met dit model. Zolang het display uitvalt bij het starten is de accu kut.

Maar je mag ook eerst het blok openmaken hoor, jouw feestje.
 
  • Like
Waarderingen: TC800 en boomhauer

Hellracer

Pas op! Schwenkt uit!
15 apr 2004
11.670
5.109
46
Standdaarbuiten
Natuurlijk eerst proberen of het blok nu wel rond gaat. Maar een blokkerend achterwiel krijg je niet door een kapotte spanningsregelaar.
 

mean-machine

MF veteraan
3 jun 2013
4.441
611
Veluwe
Klopt het dat deze dingen in China gemaakt worden?
Antwoord van Hellracer: Yep bij Loncin.
Dat mag dan wel waar zijn, maar de specs en kwaliteitsbewaking is geheel bij BMW.

Maar dat is natuurlijk altijd zo..................
Een motorenbouwer heeft natuurlijk vele toeleveranciers die alle werken onder de spec van het MERK.
 

dolorfin

MF veteraan
29 sep 2007
3.048
301
Antwoord van Hellracer: Yep bij Loncin.
Dat mag dan wel waar zijn, maar de specs en kwaliteitsbewaking is geheel bij BMW.

Maar dat is natuurlijk altijd zo..................
Een motorenbouwer heeft natuurlijk vele toeleveranciers die alle werken onder de spec van het MERK.
Tsja....of de kwaliteits controle van bmw nu zo n pre is kun je over twisten.
Ik ken weinig merken waar zoveel stuk gaat....
 

Hellracer

Pas op! Schwenkt uit!
15 apr 2004
11.670
5.109
46
Standdaarbuiten
Ken jij geen Italiaanse merken dan?

Flauwekul natuurlijk.
Ik noem alleen de naam van de motor fabrikant zonder daar een oordeel over te vellen.
Ik ben meerdere keren bij Loncin in de fabriek geweest, net als bij vele andere fabrieken in China. Zodra er Duitse manager aan het roer staat en er strikte naleving is van de kwaliteitseisen, ligt de kwaliteit van de geproduceerde producten op een niveau waar Engelsen en Italianen nog iets kunnen leren.
Helaas is het erg lastig om de gehele toeleveranciers keten strak en gecontroleerd te houden, zeker in China waar ze (net als in Nederland) nogal eens de neiging hebben om voor de goedkoopste oplossing te kiezen.
 
  • Like
Waarderingen: RoyalClub

too

MF veteraan
12 sep 2004
2.966
200
hardinxveld-giessendam
Tsja....of de kwaliteits controle van bmw nu zo n pre is kun je over twisten.
Ik ken weinig merken waar zoveel stuk gaat....
er zijn maar weinig motorblokken van BMW zo betrouwbaar als de F serie blokken (zowel staande twin als de singel) en laten dat nu net de blokken zijn waar BMW alleen de controle doet en niet de bouw. dus misschien is de bouw wel het probleem en niet de controle.
 

Red Force

MF veteraan
Donateur
19 nov 2011
8.513
2.738
Het probleem is dat Duitsers nog steeds denken dat ze superieur zijn.
Daardoor gaan ze van alles doen wat ze juist niet moeten doen.
 

James Bond

Die hard MF'er
31 jan 2014
672
270
52
B
Als je even googled op f800gs motorschaden wordt je daar niet blij van. Vele voorbeelden van vastgelopen zuigers. Heel veel. Soms al bij 5000 km vastlopers. Ook heel veel voorbeelden van motoren die onder garantie vervangen zijn. Sommigen zijn zelfs aan hun derde blok bezig.
Onder garantie laten repareren en verkopen is mijn advies.
Alleen de K-blokken van BMW zijn probleemloos. F800 hebben een zekere reputatie, dat is behoorlijk algemeen bekend, zie het bericht van Hellracer.
Kijk, bij een xrv750 staat www vol van slechte uitgaande assen.
Dus dat weet je. En ja, die van mij is helaas ook verrot.

Evengoed erg vervelend voor jou!
 

boomhauer

MF veteraan
5 dec 2006
3.368
39
33
Accu opladen, proberen te starten. Laadproblemen zijn niet onbekend met dit model. Zolang het display uitvalt bij het starten is de accu kut.

Maar je mag ook eerst het blok openmaken hoor, jouw feestje.
Dit dus, het filmpje toont toch dat er een probleem zit bij de accu.

Vastlopende zuigers, bak en koppeling in de soep gedraaid ligt hier op mf meer voor de hand liggend dan een defecte accu..
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: TC800

mean-machine

MF veteraan
3 jun 2013
4.441
611
Veluwe
Hij heeft garantie zegt ie , en het ligt aan de accu hoor ik hier.........
Mss iets gemist, maar waar lees je dan dat je een slipspoor op de snelweg kan maken vanwege een defecte accu?

Als dit echt waar zou zijn, dan ga een mijn accu dagelijks controleren.
Hierboven al gemeld dat een elektrisch probleem geen slippend achterwiel kan veroorzaken.
 

mean-machine

MF veteraan
3 jun 2013
4.441
611
Veluwe
Tsja....of de kwaliteits controle van bmw nu zo n pre is kun je over twisten.
Ik ken weinig merken waar zoveel stuk gaat....
Ik ga je niet tegenspreken!
Een maat van mij heeft een 1200RT. Ja, daar gaat idd heel veel stuk. Daarbij is alles 3x zo duur als bij een andere motor👎
Als ie een weekend naar de Eiffel is geweest en heeft geen storing gehad staat ie te juichen. Tis triest!!:X
 

boomhauer

MF veteraan
5 dec 2006
3.368
39
33
Op het moment dat je met een geblokkeerd achterwiel tot stilstand komt en de motor alleen wil rollen als de koppeling ingeknepen wordt, is het niet waarschijnlijk dat het aan de accu ligt.
Als de accu, een onderdeel van het laadcircuit of een elektronisch component het begeeft, kan de motor wel uitvallen.

Als je de redenering van sommige hier moet volgen, krijg je de symptomen van zijn filmpje bij vastgelopen zuigers of versnellingsbak. Is dat dan logisch?
 

mean-machine

MF veteraan
3 jun 2013
4.441
611
Veluwe
Ja, de motor zou met elektrisch probleem kunnen uitvallen.
Voor mij is dat dan dat ie gewoon uitrolt tot stilstand. (zuigers blijven WEL op en neer gaan en achterwiel loopt netjes rond)
Dus NIET dat het achterwiel direct gaat blokkeren!
 

LinKing

MF veteraan
4 dec 2007
5.087
375
Vlaanderen
Bezoek site
Ik ben benieuwd, heb hetzelfde motorblok zitten. Wat betreft horrorverhalen van kapotte zuigers, dat is natuurlijk onzin. Van elke motorfiets die geproduceerd wordt zijn er wel een klein aantal die in de soep draaien. Daar komt bij dat hoe meer motoren je verkoopt, hoe meer dat er wel eens in de soep kunnen draaien. De F-reeks staat inderdaad bekend als betrouwbaar.

Los daar van lijkt het mij ook enorm onwaarschijnlijk dat je door een batterij een blokkerend achterwiel krijgt. Er zit m.i. inderdaad iets vast in de je blok. Succes, ik ga het volgen...