Bmw F800gs defect.

F800gs0478

Rookie
16 sep 2019
9
8
Dus afgelopen avond reed ik op de snelweg 130km pu. Raak ik ineens vermogen kwijt. En nog erger, mn achterwiel voelde geblokkeerd, precies zoals je terug zou schakelen naar de 1 op te hoge snelheid. Ik kwam daarmee slippend tot stilstand. Weet iemand wat mijn motor mankeert? 39000km gelopen sinds 2008. Is dit een vastloper, mijn blok naar de tering? De motor wilt ook niet meer starten, geeft een soort van een klik geluid en de klokken resetten. Bijgevoegd t filmpje van de en t klik geluid bij t willen starten.
 
Op een motorblok uit 2008?

1570393053898.png



1570393077781.png
 
Het lager is idd vastgelopen, maar die drijfstang kan ook af fabriek gebroken zijn. Dat is een techniek die BMW vaker gebruikt bij het big end, levert een sterkere verbinding op.

Klopt, BMW gebruikt een techniek om het big end te breken. Hier ook overigens.
Ik heb dat balansarmlager 2x eerder stuk zien gaan en dat was volgensmij iets van het 2008 modeljaar.
 
daar kom je goed weg dat je nog garantie had. nu kan je in ieder geval weer lekker rijden al heb je een paar weken moeten wachten tot het opgelost was. en persoonlijk zou ik het wel waarderen als je vertelt welke dealer (motorzaak) het was, goede service is wat waart en dit lijkt me goede service daar mogen ze best een pluim voor krijgen.
 
Dat heeft iedereen die het over het laadsysteem heeft wel gedaan, feit blijft dat ik/we (1) het filmpje met een minder grote korrel zout neem dan de beschrijving van TS, (2) het laadsysteem vaker problemen geeft bij deze fietsen, (3) ik nog nooit een F650/F700/F800 met een vastloper heb gezien (en ik heb er best ‘wel wat’ gezien), en het (4) niets cq weinig moeite kost om de accu aan de lader te gooien danwel een andere accu met startkabels parralel eroverheen te gooien om het uit te sluiten.

Klopt, BMW gebruikt een techniek om het big end te breken. Hier ook overigens.
Ik heb dat balansarmlager 2x eerder stuk zien gaan en dat was volgensmij iets van het 2008 modeljaar.


Ja, wat is het nou? Eerst nog nooit gezien en nou al twee keer?
 
maar die drijfstang kan ook af fabriek gebroken zijn. Dat is een techniek die BMW vaker gebruikt bij het big end, levert een sterkere verbinding op.
Geen sterkere verbinding, maar wel een verbinding die door het breukvlak alleen maar op één exacte manier in elkaar past. Big-end wordt als één geheel gegoten en dan gecontroleerd gebroken op een van te voren bepaalde plaats.
 
hoe zou jij dit dan willen noemen?????_O-_O-_O-

het kreng is in elkaar geprakt zoals een bmw betaamd.....
Dus elk geluid uit een motorblok is een vastloper? Ik begrijp dat je achter je toetsenbord zit te wachten op het juiste moment om een punt te maken, maar een vastloper is toch echt het niet meer bewegen van het draaiend gedeelte. Als er een bigend uit ligt loopt de motor ook niet vast tenzij je er vrolijk mee doorrijdt. Verder zou ik begrijpend gaan lezen.
 
Als je 130km/h rijdt, veel gebulder aan je kop hebt en je oliedruk ineens wegvalt, dan is het leed snel geleden. Het verschil tussen oorzaak en gevolg. Als het gevolg een brandend lampje en een hard geluid is, ben je toch al te laat en is het tijd voor een blokwissel.
 
99 van de 100x zijn er vooraf ook al 'rare' geluiden te horen!
Niet alleen gehoorproblemen, maar soms ook kleurenblind!

Al van iemand gehoord......................
Verwachting was dat laatste stukje naar huis met een ROOD lampje wel zou moeten kunnen lukken.
NIET dus!! :X Hele blok (auto) in puin!!

Maar sommigen horen en zien ECHT helemaal niks. Die merken nog niet als de auto 1 wiel mist.
Ik stap bij een kennis in de auto en na paar 100m meld ik 'm al dat een remblok permanent blijft schaven.
Bleek dat remklauw zat vast, 1 blok helemaal "op" en remschijf kon naar het schroot.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan