Bmw F800gs defect.

F800gs0478

Rookie
16 sep 2019
9
8
Dus afgelopen avond reed ik op de snelweg 130km pu. Raak ik ineens vermogen kwijt. En nog erger, mn achterwiel voelde geblokkeerd, precies zoals je terug zou schakelen naar de 1 op te hoge snelheid. Ik kwam daarmee slippend tot stilstand. Weet iemand wat mijn motor mankeert? 39000km gelopen sinds 2008. Is dit een vastloper, mijn blok naar de tering? De motor wilt ook niet meer starten, geeft een soort van een klik geluid en de klokken resetten. Bijgevoegd t filmpje van de en t klik geluid bij t willen starten.
 
Jij gaat er vanuit dat mensen die geluiden horen, dan juist interpreteren en dan de goede beslissing nemen.

En die 99 van de 100 keer lijkt mij zwaar overdreven bij catastrofale motorschades. Zelfs met alle meettechniek, realtime technische ondersteuning en telemetrie in de F1 klapt er nog regelmatig een motor.
 
Het is duidelijk geen olie druk probleem de andere lager zijn prima in orde.
Het zou een verkeerde maatvoering kunnen zijn waardoor er al teveel speling in zit met uiteindelijk dit tot gevolg.

china shipping...
 
F1 is geen vergelijk. Dat zijn motoren die max zijn uitgeknepen.
Met toerentallen ver boven 10k en zuigersnelheden die jij in je Twingo echt niet hebt.
Net als die realtime telemetrie en dat team van 20 toptechnici die continu motor en bak monitoren, zit ook niet bij die Twingo. De zuigersnelheden en toerentallen in de huidige F1 kom je ook al in de buurt met een motorfiets met kenteken en garantie.

Mijn punt is dat erg veel mensen 0 notie van techniek hebben en daar naar handelen. Jij verwacht teveel en vind ze daarom dom.
 
Het is duidelijk geen olie druk probleem de andere lager zijn prima in orde.
Het zou een verkeerde maatvoering kunnen zijn waardoor er al teveel speling in zit met uiteindelijk dit tot gevolg.

china shipping...
het kan net zo goed een oliedruk probleem zijn. dat de pomp genoeg druk op het systeem zet wil nog niet zeggen dat het ook overal aan komt. olie kanalen kunnen ook verstoppen met vuil of metaalkrullen uit de productie. en dat heeft niks met het productieland te maken dat gebeurt overal.
en ja niet alle mensen zijn technisch onderlegd en kunnen geluiden goed interpreteren. zo heb ik ooit een keer een auto van iemand geleend die een paar honderd km eerder een beurt had gehad bij de dealer. ik vond er toch wel erg vreemde geluiden uit de motorruimte komen en heb de motorkap maar eens opengetrokken. bleek er geen druppel olie meer in te zitten omdat de aftapplug niet goed was vast gezet. de eigenaar had niks gemerkt.
 
het kan net zo goed een oliedruk probleem zijn. dat de pomp genoeg druk op het systeem zet wil nog niet zeggen dat het ook overal aan komt. olie kanalen kunnen ook verstoppen met vuil of metaalkrullen uit de productie. en dat heeft niks met het productieland te maken dat gebeurt overal.
en ja niet alle mensen zijn technisch onderlegd en kunnen geluiden goed interpreteren. zo heb ik ooit een keer een auto van iemand geleend die een paar honderd km eerder een beurt had gehad bij de dealer. ik vond er toch wel erg vreemde geluiden uit de motorruimte komen en heb de motorkap maar eens opengetrokken. bleek er geen druppel olie meer in te zitten omdat de aftapplug niet goed was vast gezet. de eigenaar had niks gemerkt.
Niet zo lang geleden een nieuwe Aziatische "race" krukas gezien (voor een koekblik welliswaar). Geweldige afwerking, perfecte H drijfstangen... Tot de eigenaar vlak voor montage een grof plekje zag. Plekje doorgeprikt, bleek een oliepassage te zijn waar een espressokopje aan metaalgruis en straalkogels in zat.

Dit is IMHO zo'n typisch dingetje dat ik best vaak voorbij zie komen bij "betaalbare topkwaliteit" uit Azië. Je kan nog zulke goede machines, ontwerpjes en mensen hebben, maar zodra je gaat besparen op kwaliteitscontrole, is dit het gevolg.
 
zo heb ik ooit een keer een auto van iemand geleend die een paar honderd km eerder een beurt had gehad bij de dealer. ik vond er toch wel erg vreemde geluiden uit de motorruimte komen en heb de motorkap maar eens opengetrokken. bleek er geen druppel olie meer in te zitten omdat de aftapplug niet goed was vast gezet. de eigenaar had niks gemerkt.
In dat geval kun je beter doorrijden, blok in de soep rijden en vervolgens de garage aansprakelijk stellen. Nu zullen ze er waarschijnlijk nieuwe olie in doen en klaar.
 
Sommigen die horen wel iets, maar denken dat het wel los zal lopen en dat het vanzelf wel weer over zal gaan. <Vrijwel nooit dus!!>
Rare geluiden uit een motorblok is vrijwel altijd een voorbode van ernstige problemen!

Het gaat er vooral om DAT je wat hoort, en dat dan beoordeelt als ZEER ONGEWENST!
Dat houdt dan bijv. in, om direct alles UIT te zetten. Daarna kan je op zoek wat er werkelijke aan de hand is.
 
Niet zo lang geleden een nieuwe Aziatische "race" krukas gezien (voor een koekblik welliswaar). Geweldige afwerking, perfecte H drijfstangen... Tot de eigenaar vlak voor montage een grof plekje zag. Plekje doorgeprikt, bleek een oliepassage te zijn waar een espressokopje aan metaalgruis en straalkogels in zat.

Dit is IMHO zo'n typisch dingetje dat ik best vaak voorbij zie komen bij "betaalbare topkwaliteit" uit Azië. Je kan nog zulke goede machines, ontwerpjes en mensen hebben, maar zodra je gaat besparen op kwaliteitscontrole, is dit het gevolg.

Dus zo perfect was het niet.
 
In dat geval kun je beter doorrijden, blok in de soep rijden en vervolgens de garage aansprakelijk stellen. Nu zullen ze er waarschijnlijk nieuwe olie in doen en klaar.
ga er maar van uit van niet, zeker niet als ik het probleem heb ontdekt dan ga ik even mee naar de dealer om verhaal te halen en op het moment dat ze merken dat er mensen met technische kennis tegenover ze staan die ook nog de mogelijkheden hadden om beloftes te controleren of ze ook zijn waargemaakt doen ze plotseling wel hun best voor de klant. ook bij de dealer hebben ze geen zin in dubbel werk.
en dat in de soep rijden werkt zeker niet ze begonnen nu al te zeuren dat de eigenaar veel eerder terug had moeten komen en niet had moeten doorrijden met rare geluiden om de schade te minimaliseren. rij je bewust door om de motor in de soep te rijden verlies je het voor de rechtbank ook nog eens want je had volgens de gebruiksaanwijzing regelmatig het oliepeil moeten controleren en dat gaat de dealer zeker gebruiken. BRAVOK geld ook voor auto's en daar ben je zelf verantwoordelijk voor.
 
Laatst bewerkt:
ga er maar van uit van niet, zeker niet als ik het probleem heb ontdekt dan ga ik even mee naar de dealer om verhaal te halen en op het moment dat ze merken dat er mensen met technische kennis tegenover ze staan die ook nog de mogelijkheden hadden om beloftes te controleren of ze ook zijn waargemaakt doen ze plotseling wel hun best voor de klant. ook bij de dealer hebben ze geen zin in dubbel werk.
en dat in de soep rijden werkt zeker niet ze begonnen nu al te zeuren dat de eigenaar veel eerder terug had moeten komen en niet had moeten doorrijden met rare geluiden om de schade te minimaliseren. rij je bewust door om de motor in de soep te rijden verlies je het voor de rechtbank ook nog eens want je had volgens de gebruiksaanwijzing regelmatig het oliepeil moeten controleren en dat gaat de dealer zeker gebruiken. BRAVOK geld ook voor auto's en daar ben je zelf verantwoordelijk voor.
Het geen wat ik bedoel is voor mensen die geen verstand hebben van technische zaken.

Er zit een goeie kans in dat ze er dan olie bij gooien, bout vast zetten en zeggen; tis goed zo, terwijl je motor al wel even zonder olie heeft gelopen. Als je het blok in de soep rijdt hebben ze geen keus dan het blok te vervangen.
 
maar ze hebben dan wel de mogelijkheid om de rekening bij de klant te leggen want die heeft het olie pijl niet gecontroleerd voor het weg rijden. en als je niet wilt betalen houden ze je auto / motor vast tot er een gerechtelijke uitspraak is en dat kan best een hele tijd duren en in de tussentijd kan zelf uitzoeken wat voor vervoer je gaat gebruiken. de schade beperken en er samen uitkomen is echt een betere optie.
en als je het advies van de garage niet gelooft staat niks je in de weg om je te laten bijstaan door iemand met verstand van zaken en techniek.
 
Genoeg aannames. Wat iemand een slip noemt hoeft nog geen blokkeren te zijn. :P

Volgmodus aan.
:9

Pagina 3 t/m 6 gemist. 8)7
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan