BMW F800GS Projectje

Ondanks hij ooit overspoten ofzo zal worden, heb ik toch even de gelakte panelen in de wax gezet.
115E63C2-DF94-4959-AA97-867A5BF72B35.jpeg


Nog wat roestige delen aangepakt.
848793E0-1158-4E6A-B4BE-80BE2D7BEFA3.jpeg


Nog wat zand hier en daar! :')

A7B3AB46-E66C-48EA-814E-706D43AC4799.jpeg


Dat is al beter.

6680125B-853B-48E6-9EEA-D6283FC9D2DB.jpeg


Ketting kon eigenlijk ook nog wat properder.

FE6BF4E0-9C2B-418C-A415-937B781227EB.jpeg


Met kettingborstel en wd40 aangepakt er terug ingevet.*D

6BD2E6F7-318E-4287-9E69-A0AB242C29FD.jpeg


D1EF0818-4B1B-4FF0-9EB5-616DD2208554.jpeg


Normaal gezien wordt volgende week mijn nummerplaat geleverd. Hopelijk geen vertraging door de corona crisis. Kan ik toch al wat woon-werk kilometers maken.
 
Zo die staat flink wat wind te vangen ja haha. Ik zou naar een andere montageoplossing zoeken.
 
Dat wordt een mooi project man, het lijkt nu wel een nieuwe hier ga je vast veel plezier mee hebben
 
Was in het begin sceptisch, maar door al je harde werk en noeste arbeid (bloed, zweet en tranen en het gebruik van de juiste poetsmiddelen) zal ik je geheel vrijwillig complimenteren met deze fraaie motor. Zou hem niet meer wegdoen, misschien wrappen of spuiten maar motorisch en cosmetisch er enkel op vooruit gegaan. Chapeau!
 
Dat wordt een mooi project man, het lijkt nu wel een nieuwe hier ga je vast veel plezier mee hebben

Bedankt! Plezier beleven dat zal helaas voor na de corona crisis zijn. Momenteel aan het telewerken en niet-essentiële verplaatsingen zijn hier verboden in België. Ook wacht ik al 3 weken op mijn nummerplaat.. Geeft me wel wat tijd op de puntjes op de i te zetten.
 
Was in het begin sceptisch, maar door al je harde werk en noeste arbeid (bloed, zweet en tranen en het gebruik van de juiste poetsmiddelen) zal ik je geheel vrijwillig complimenteren met deze fraaie motor. Zou hem niet meer wegdoen, misschien wrappen of spuiten maar motorisch en cosmetisch er enkel op vooruit gegaan. Chapeau!
Thanks! :t
 
De coating op de remklauwen was ook dof en verweerd geworden. Met de vinger polijsten en waxen hielp hier jammer genoeg niet. De coating is wat te ruw/poreus.

IMG_7309.JPEG


Hiervoor heb ik Polytrol, een kleurhersteller gebruikt. Ben benieuwd wat de stand-tijd hiervan is, mogelijks is het niet permanent opgelost.

IMG_7310.JPEG
 
Ik heb ondertussen men eerste (essentiële) kilometers op de 800 gemaakt. Enkele opmerkingen:
-Hij is redelijk luid & I love it! Dikke ploffen in de uitlaat bij terug schakelen en gas lossen. Ook enkel bij vollast, dus als je wat rustig doet in de bebouwde kom, is het niet asociaal. Heb aan de politie gevraagd of het legaal is; blijkt dat de wetgeving in België heel subjectief is. Je mag gewoon geen overlast veroorzaken en er wordt niet gemeten. Voor Duitsland mss best de de uitlaat collectoe mét cat terug plaatsen.

-Vermogen volstaat voor openbare weg, geen raket maar voldoende koppel onderin!

-Zithouding is even wennen als je altijd sport motoren hebt gereden. Mn staartbeen zeurt wat na een uur rijden.

-Schakelt als boter! Opschakelen zonder koppelen gaat heel soepel.

-Heel zuinig! 300km op een tank, berekend verbruik 5l/100km, boordcomputer geeft 4,8. En heb echt behoorlijk de hooligan uitgehangen.

-Gaat moeilijk de bocht om: Balhoofdlager is een drama! Enorme hapering in het center & de banden zijn 9 jaar oud en vierkant gereden. Mijn motorzaak was zo vriendelijk om een nieuw balhoofd lager op te sturen per post! Mijn bandenboer ligt er helaas nog even uit. Volgens de revieuws denk ik dat Pirelli Scorion Rally STR’s perfect zijn voor mijn toepassing.

Desondanks de problemen met de besturing krijg ik er best nog wat hellingshoek uit:
9B034FB5-AF9F-4C3E-8838-28AB01904838.jpeg


Nu duik ik terug de garage in voor het balhoofd lager!:t
 
Maar mogen jullie nu dan weer rijden in BE?
Helaas mogen we in BE niet recreatief rijden. Enkel essentiële verplaatsingen. In mijn geval naar de winkel en naar het werk.

Niet gewoon een setje bandjes bestellen op Oponeo en zelf lepelen?
Heb ik al overwogen.
Ik heb daar helaas het materiaal niet voor. Heb geen banden-ijzers, geen balanceer toestel en vooral geen ervaring. :+

Gaat banden monteren over het algemeen makkelijker bij velgen met binnenband?
 
Nee de banden zijn niet erg lastig om erop te leggen met de binnenband moet je alleen even opletten. Zorg dat de banden even een uurtje in de zon hebben gestaan en gebruik velg beschermers.

Ik zag je detail producten en de monnelo non ferro. Ik ben ook vaak actief op het carclean forum en vroeg me gelijk af of je daar ook actief was. Daarna zag ik je bericht over carclean.
 
Ik zag je detail producten en de monnelo non ferro. Ik ben ook vaak actief op het carclean forum en vroeg me gelijk af of je daar ook actief was. Daarna zag ik je bericht over carclean.

Ik ben op het Carclean forum actief als 'Valvetronic'. Heb daar ook behoorlijk wat topics over full details van wagens. Is naast beunen aan motoren ook nog een hobby! :Y
 
Tjaa, je koopt meer detail producten dan je verbruikt! Part of the game! :+

6EE33F19-F87F-4217-A846-E90DAFE324A7.jpeg


Mijn auto krijgt inmiddels ook weer een detail beurt: wassen, kleien, polijsten/finishen met Megs M205, ontvetten met Gyeon Prep en afsluiten met Dodo Juice Supernatural Hybrid Nano wax. :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan