BMW F800GS vs TRIUMPH Tiger 800 (Xc, Xrx, etc.)

VickyT

MF'er
9 mrt 2020
66
21
Hoi,
Inmiddels heb ik mijn A2 en over 2 jaar mijn A motorrijbewijs en nu wil ik dus een adventure bike halen die ik later weer kan ontgrenzen, mijn keuze komt uit op de F800GS of de Tiger 800 (en een van haar vele modelkeuzes).
Jammer genoeg kan ik niet zoveel vinden over deze twee motoren, dus hierbij de vraag of iemand ervaring heeft met deze motoren en wat jij persoonlijk zou kiezen en waarom... ze zijn namelijk best wel hetzelfde...

Ik hoor 't graag!
 
Hoi,
Ik denk dat je beter effe in het touring of all/off road segment van het forum gaat kijken.
Daar staat vast wat over beide motoren.

En ze zijn helemaal niet hetzelfde :D
 
Zijn compleet anders, alleen het blok al.
De BMW heeft een twin en de Triumph een 3 cilinder, is een heel andere loop.

Gewoon gaan proef rijden.
 
Zijn compleet anders, alleen het blok al.
De BMW heeft een twin en de Triumph een 3 cilinder, is een heel andere loop.

Gewoon gaan proef rijden.

Het lastige met proefrijden is dat ze 'm niet altijd als A2 hebben en dus zaken moeten gaan ombouwen. Soms is het alleen een ECU-mapping, maar bijv. bij de Triumph Street Triple S 660 (ja, een hele andere motor), moet de gashendel vervangen worden. Neem aan dat het voor de Tiger niet zo rigoureus is, maar dan moet je 'm dus vol vermogen meenemen en hopen dat de dealer er geen problemen mee heeft en dat je geen ongeluk krijgt. En dan weet je hoe de motor vol vermogen rijdt en dan krijg je 'm geknepen heel anders terug. :+ :)

Maar in principe heb je wel gelijk; met proefrijden weet je welke het moet worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan