BMW F800GS Waar laten onderhouden omstreeks regio Den Haag + even voorstellen!

Walther339

Rookie
13 mrt 2020
25
0
Den Haag
Hoi allen!

Ik ben nieuw op dit forum (zojuist aangemeld hiephoi ;) en mijn naam is Walther.

Ik heb begin december mijn rijbewijs A(code80) behaald en mag in juli vol vermogen rijden.

Omdat ik al gauw door had dat de prijzen van motoren, rond het motorseizoen, omhoog schieten heb ik de keuze gemaakt om tijdens de winter een BMW F800GS met 10.000km op de teller uit 2010 te kopen. Na stevig onderhandelen heb ik hier bij de dealer €6.300,- voor neergeteld. (zie foto).

De motor heeft echter nog geen 10.000km beurt gehad.

In juli mag ik vol vermogen rijden en ga ik met mijn vriendin een lange toch maken naar Frankrijk. Mijn vriendin rijdt dan op een Kwasaki ER-5 en ik op mijn BMW met koffers zodat zij geen bagage mee hoeft te nemen. Uiteraard wordt die reis zonder windbescherming vrij pittig dus ik verwacht dat we af en toe een beetje zullen wisselen om de sfeer leuk te houden ;).

Maarrrr nu komt het probleem.

Ik weet zelf vrijwel niks van motoronderhoud af. Wel ben ik in het bezig van een Haynes manual van de BMW F800GS.

Mijn vraag luidt dan ook: omstreeks Den Haag waar kan ik mijn motor het beste de 10.000km beurt laten geven? Ik heb de BMW Dealer (Motorrad Houturst gebeld) en deze vraag €400,- (!!!!) voor de kleine beurt. Wel zullen ze dan (halleluja wat gul) ook mijn remvloeistof vervangen.

Kent iemand dus, omstreeks Den Haag, een goede en betrouwbare garage of dealer aanraden die ik mijn motor kan toevertrouwen en uitstekend zal prepareren voor mijn reis naar Frankrijk?

Alvast bedankt voor advies en tips!

Walther

IMG-20200104-WA0017.jpg
 
KMS kan ik onderschrijven. Zeer goed.
Van Veen motoren in Wateringen ook goed.
Dichterbij: Bolman op de Maanweg in de Binkhorst.
Ouderwets, zeer ervaren en vriendelijk op z'n haags.
 
Dank voor de reacties!

@Rob RD - Motorrad Houtrust vond ik ontzettend duur. Zoals in benoemd vraagt die €400,- voor een kleine beurt.

@Hellracer - Bolman is IDD in de buurt voor mij! Ook even gegoogled en KMS vond ik er prettig uit zien: werkplaats zonder al te veel poespas.

@VonDutch - Welke van de twee zou je het meest aanraden? Bolman zijn de meeste mensen het wel over eens :)

@dylanpilot - Dank voor het rechtzetten! Doet hem idd meer eer aan :D
 
Mike en Patrick bij Bolman en Wang alle drie kan ik aanbevelen,
Rij bij beide even langs, stel je vragen en maak kennis, weet je met wie je te doen hebt en kan je een keuze maken.
 
Hoi Walther339, mag ik jou een nieuwsgierige vraag stellen?
Jij vertelde dat er in juli een motorrit naar Frankrijk gepland staat.
Jouw vriendin op de ER5 en jij op de BMW.
Nou weet ik dat de ER5 tubeless banden heeft en die BMW van jou heeft hoogstwaarschijnlijk binnenbanden.
Mijn vraag is deze: nemen jullie straks in juli naar Frankrijk voorzieningen mee om een eventuele lekke band te kunnen repareren en dan door te kunnen rijden?
Zoja: welke soort van voorziening hebben jullie dan want zo’n bandenreparatieset voor de ER5 zal dan niet gaan werken op jouw banden van de BMW.
 
@dylanpilot - Goede vraag! Om heel eerlijk te zijn heb ik daar nog niet bij stil gestaan!
Van mijn motor weet ik inderdaad dat deze een binnenband heeft maar van de ER-5 durf ik dit niet te zeggen.
Maarrrr een bandenreparatie set moet ik denk ik wel aanschaffen. Ook hier heb ik helaas geen verstand van.

Heb jij hier ervaring me Dylan en kan je een set aanraden?
 
Hoi Walther339, mag ik jou een nieuwsgierige vraag stellen?
Jij vertelde dat er in juli een motorrit naar Frankrijk gepland staat.
Jouw vriendin op de ER5 en jij op de BMW.
Nou weet ik dat de ER5 tubeless banden heeft en die BMW van jou heeft hoogstwaarschijnlijk binnenbanden.
Mijn vraag is deze: nemen jullie straks in juli naar Frankrijk voorzieningen mee om een eventuele lekke band te kunnen repareren en dan door te kunnen rijden?
Zoja: welke soort van voorziening hebben jullie dan want zo’n bandenreparatieset voor de ER5 zal dan niet gaan werken op jouw banden van de BMW.

Binnenband en een plaksetje, zou ik denken. Gereedschap is altijd wel ergens te lenen.

Overigens is Frankrijk een redelijk ontwikkeld land, ook daar verkopen ze banden on alle soorten en maten.

Als wij naar Frankrijk gaan neem ik helemaal geen bandreparatiespul mee.
 
Echt? Bij mij gaat het zelfs mee als ik naar Goedhart rij. Komt ook dat het in me reisrugzakje zit.
 
Om even mijn mening te geven, ik rij al een behoorlijk tijdje rond op motoren en heb eigenlijk altijd wel een bandenreparatieset bij me.
Als ik zoals morgen een verre en lange rit ga maken dan neem ik ook altijd een voetpomp mee.
Mocht ik stil komen te staan met een lekke band en de gaspatronen zouden net tekort komen, dan kan ik altijd bijvullen met de voetpomp.
Als ik het goed heb begrepen ga jij binnenkort toch nog langs motorzaken om daar info in te winnen en je zou dan gelijk eens kunnen vragen wat zij voor bandenreparatieset aan kunnen bieden.
Ik durf haast zeker te zeggen dat de ER5 van jouw vriendin tubeless banden heeft dus een bandenreparatieset gaat daar wel op werken.
Maar.....dus niet op de banden van jouw BMW.
En eerlijk gezegt is dat voor mij 1 van de redenen waarom ik geen motorfietsen rijd met binnenbanden.
Als je daarmee met een lekker band komt te staan dan is de zelfreparatie net iets lastiger dan van een tubeless band omdat een veter trekken dan geen optie is.
Volgens mij is het dan wel een optie om er een soort van schuim in te spuiten maar daar heb ik geen ervaring mee.
Ik zweer zelf bij die veters/plunjers omdat die mij meerdere malen thuis hebben weten te brengen de afgelopen 30 jaar.
De gasten die met een motorfiets met een binnenband rijden nemen op verre reizen binnenbanden mee, maar volgens mij is het dan een beste klus om net zoals bij een fiets de binnenband om te wisselen.
Mede daarom hou ik het bij tubeless banden.
Een goede kwaliteit bandenreparatieset zoals ik em heb kost rond de 25 euro en past doorgaans onder de duo zadel-ruimte.
Ik hoop dat jij veel plezier gaat beleven met je BMW.
 
Heb zo’n kwalitatief goede en compacte voetpomp.
Ene die ik makkelijk in mijn tanktas kan meenemen.
Gebruikt weinig ruimte maar is verdomde handig zodra er lucht nodig is.
 
  • Leuk
Waarderingen: HCx
Ik heb onder het zadel deze pomp en dit plaksetje zitten.

Voor tubeless uiteraard.

Binnenbandje repareer je met dit die neem ik mee op de Guzzi.

Allemaal nog nooit nodig gehad trouwens

En by the way: Van Veen in Wateringen vind ik ook een goed adres voor onderhoud.
 
Wang motoren Pastoorswarande Den Haag ( BMW Fanaat )
Zijn zij niet eerder gericht op oudere motoren? De classics en oldtimers? Als ik hun website bekijk krijg ik het gevoel dat het wel eens zo kan zijn. Maar ka. me vergissen uiteraard. Zelf nu ook zoekende naar een adres in Den Haag voor mijn K1200GT daar mijn "reparatiemannetje" is verhuist.
 
Zijn zij niet eerder gericht op oudere motoren? De classics en oldtimers? Als ik hun website bekijk krijg ik het gevoel dat het wel eens zo kan zijn. Maar ka. me vergissen uiteraard. Zelf nu ook zoekende naar een adres in Den Haag voor mijn K1200GT daar mijn "reparatiemannetje" is verhuist.
Dat is zijn grote liefde maar is daar zeker niet bij stil blijven zitten, doet ook moderne BMW's/motoren en heeft daar voor gereedschappen, apparatuur en zijn contacten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan