BMW F800GS Waar laten onderhouden omstreeks regio Den Haag + even voorstellen!

Wie had het lichtknopje uitgedaan? :P

Knipsel11.jpg


Is die spatbordverlenger trouwens orgineel?
Waar heb je de motor gekocht, niet de BMW dealer, maar een motorzaak die je ook dealer noemt? )

In verband met terugroepacties of modificaties kan het wel handig zijn om de 10.000 beurt bij de dealer te doen.
Zelf kreeg ik een nieuw koppelingsarmatuur en stuurschakelaars. Ongevraagd.

Ik kwam alleen maar voor een defecte klopsensor bij mijn S1000R, de motor had al vier jaar de dealer niet gezien. _O-
 
Wie had het lichtknopje uitgedaan? :P

Bekijk bijlage 1476079

Is die spatbordverlenger trouwens orgineel?
Waar heb je de motor gekocht, niet de BMW dealer, maar een motorzaak die je ook dealer noemt? )

In verband met terugroepacties of modificaties kan het wel handig zijn om de 10.000 beurt bij de dealer te doen.
Zelf kreeg ik een nieuw koppelingsarmatuur en stuurschakelaars. Ongevraagd.

Ik kwam alleen maar voor een defecte klopsensor bij mijn S1000R, de motor had al vier jaar de dealer niet gezien. _O-
Motor Houtrust mag dan wel duur zijn ,hun zijn wel op de hoogte van alle modificaties,daar hebben ze bij Bolman
geen weet van,een BMW van tig jaar oud kan je gerust bij Bolman parkeren ,maar zo,n vrij nieuwe kan je beter
bij de dealer achterlaten,ook als er later problemen optreden dan hoef je als de motor niet bij de dealer
in onderhoud is geweest echt geen coulance te verwachten van BMW.
 
Motor Houtrust mag dan wel duur zijn ,hun zijn wel op de hoogte van alle modificaties,daar hebben ze bij Bolman
geen weet van.
:^ Mijn T4 |(bij Beun in ODH, 120000 geen distributie vervangen, 125000 nokkenasen gebroken en heel het blok naar de klote...
Sindsdien bij v.d.Velde (nee niet jij @v.d.v. )
 
Motor Houtrust mag dan wel duur zijn ,hun zijn wel op de hoogte van alle modificaties,daar hebben ze bij Bolman
geen weet van,een BMW van tig jaar oud kan je gerust bij Bolman parkeren ,maar zo,n vrij nieuwe kan je beter
bij de dealer achterlaten,ook als er later problemen optreden dan hoef je als de motor niet bij de dealer
in onderhoud is geweest echt geen coulance te verwachten van BMW.
Daarom keek ik er ook van op dat ik ineens diverse updates kreeg op een motor van vier jaar oud. 8)7
Ik meed de dealer al bewust, maar mijn andere BMW die ik via een handelaar kocht had fabrieksgarantie en een defecte dynamo.
Dat was de eerste reden om langs te gaan.

De motor viel gewoon netjes onder de garantie (kreeg bij pech ook gewoon BMW assistence), en ondertussen ging bij mijn andere BMW dus de klopsensor kapot. De weg naar de dealer was nu gevonden.

Van het ene kwam het ander, heb goed gebruik gemaakt van hun onverwachte service.
En een maand later daar dan ook maar een nieuwe GS gekocht. Gunfactor. :Y

Tot nu toe vallen de beuren i.v.m. garantie op de GS mij erg mee.
Mijn inmiddels twee andere BMW's hebben de dealer nog niet gezien. :P
(Maar ze mogen wel een keer de kleppen stellen, en ik laat me graag verrassen of ze weer met cadeau's komen :+ )
 
Daarom keek ik er ook van op dat ik ineens diverse updates kreeg op een motor van vier jaar oud. 8)7
Ik meed de dealer al bewust, maar mijn andere BMW die ik via een handelaar kocht had fabrieksgarantie en een defecte dynamo.
Dat was de eerste reden om langs te gaan.

De motor viel gewoon netjes onder de garantie (kreeg bij pech ook gewoon BMW assistence), en ondertussen ging bij mijn andere BMW dus de klopsensor kapot. De weg naar de dealer was nu gevonden.

Van het ene kwam het ander, heb goed gebruik gemaakt van hun onverwachte service.
En een maand later daar dan ook maar een nieuwe GS gekocht. Gunfactor. :Y

Tot nu toe vallen de beuren i.v.m. garantie op de GS mij erg mee.
Mijn inmiddels twee andere BMW's hebben de dealer nog niet gezien. :P
(Maar ze mogen wel een keer de kleppen stellen, en ik laat me graag verrassen of ze weer met cadeau's komen :+ )
Service is wel goed van BMW dealers,maat van mij heeft een BMW 4 wieler,kreeg laatst geen contact meer met z,n telefoon
in de wagen,dus naar de dealer,werd er gelijk ff een mannetje van de importeur geregeld binnen een half uur,uiteindelijk bleek
het aan z,n eigen telefoon te liggen,dus lag niet aan de wagen.8)7Ook een keer zomaar een i8 meegekregen toen zijn eigen wagen
voor een beurt in de garage stond.
 
Wie had het lichtknopje uitgedaan? :P

Bekijk bijlage 1476079

Is die spatbordverlenger trouwens orgineel?
Waar heb je de motor gekocht, niet de BMW dealer, maar een motorzaak die je ook dealer noemt? )

In verband met terugroepacties of modificaties kan het wel handig zijn om de 10.000 beurt bij de dealer te doen.
Zelf kreeg ik een nieuw koppelingsarmatuur en stuurschakelaars. Ongevraagd.

Ik kwam alleen maar voor een defecte klopsensor bij mijn S1000R, de motor had al vier jaar de dealer niet gezien. _O-

Spatbord verlenger is origineel (werd mij verteld).
En de motor is inderdaad niet bij een BMW dealer gekocht maar bij een dealer die handelt in diverse motormerken occasions.

Maar jij adviseert dus om de 10.000 beurt wel bij de dealer te laten doen vanwege terugroepacties en modificaties? De motor komt namelijk uit 2010, heeft deze dan nogsteeds recht hierop, daar de garantie al enige tijd geleden is verlopen?
 
Daarom keek ik er ook van op dat ik ineens diverse updates kreeg op een motor van vier jaar oud. 8)7
Ik meed de dealer al bewust, maar mijn andere BMW die ik via een handelaar kocht had fabrieksgarantie en een defecte dynamo.
Dat was de eerste reden om langs te gaan.

De motor viel gewoon netjes onder de garantie (kreeg bij pech ook gewoon BMW assistence), en ondertussen ging bij mijn andere BMW dus de klopsensor kapot. De weg naar de dealer was nu gevonden.

Van het ene kwam het ander, heb goed gebruik gemaakt van hun onverwachte service.
En een maand later daar dan ook maar een nieuwe GS gekocht. Gunfactor. :Y

Tot nu toe vallen de beuren i.v.m. garantie op de GS mij erg mee.
Mijn inmiddels twee andere BMW's hebben de dealer nog niet gezien. :P
(Maar ze mogen wel een keer de kleppen stellen, en ik laat me graag verrassen of ze weer met cadeau's komen :+ )

Mag ik vragen wat je per soort beurt af heb moeten rekenen?
Maar dit bedrag was het dus, naar jouw mening hoe dan ook waard?
 
Motor Houtrust mag dan wel duur zijn ,hun zijn wel op de hoogte van alle modificaties,daar hebben ze bij Bolman
geen weet van,een BMW van tig jaar oud kan je gerust bij Bolman parkeren ,maar zo,n vrij nieuwe kan je beter
bij de dealer achterlaten,ook als er later problemen optreden dan hoef je als de motor niet bij de dealer
in onderhoud is geweest echt geen coulance te verwachten van BMW.

Mijn reden was juist om naar een andere dealer te gaan vanwege de prijs van de beurten en omdat de garantie van mijn motor al enige tijd vervallen is.

Maar de coulance waar jij het over hebt, wordt die ook toegepast op motoren waarvan de garantie reeds is vervallen?

En wat bedoel je met een motor van tig jaar oud? Valt mijn motor van 10 jaar oud daar ookal onder? Of doelde je daar op met 'vrij nieuw'?
 
Spatbord verlenger is origineel (werd mij verteld).
En de motor is inderdaad niet bij een BMW dealer gekocht maar bij een dealer die handelt in diverse motormerken occasions.

Maar jij adviseert dus om de 10.000 beurt wel bij de dealer te laten doen vanwege terugroepacties en modificaties? De motor komt namelijk uit 2010, heeft deze dan nogsteeds recht hierop, daar de garantie al enige tijd geleden is verlopen?
Even kort via mijn mobiel. :)
Een handelaar is geen dealer.
Een dealer is gerelateerd aan een merk, die hij vertegenwoordigd en verantwoordelijk voor de service-merknaam.
De dealer verkoopt geen motor zonder achterstallig onderhoud/softwareupdates/terugroepacties.

Als er een veiligheidsissue is waar een terugroepactie voor bestaat, dan krijg je die later ook. Wellicht zit er wel een maximum aantal jaren aan?
Ik was geen klant en mijn partikulier gekochte motor was ook al vier jaar oud. Laatste onderhoud bij de vorige eigenaar en die bracht hem naar een gewone motorzaak.
(Ik zag de verkeerde olie op de faktuur en er zat teveel in)

Ik heb vorige week mijn GS voor dezelfde beurt gehad als dat jij qua kilometers moet doen.
Bij MR Motoren in Barendrecht was ik €123,40 kwijt voor de jaarbeurt en algehele check.
Ze hebben gelijk een software update gedaan die voorhanden was.
Alleen mijn motor is pas 1,5 jaar en er hoeft misschien minder aan te gebeuren dan die van jou. ;)
 
Voor een f800gs zijn naar mijn weten geen service of terugroepacties. Een merkdealerbezoek geen kwaad voor een stand van zaken beurtje. Daar mag je verwachten dat er met een kritisch oog gekeken wordt naar de staat van onderhoud en bekende hekelpunten aan de motor. Kost wat meer, maar dan kan je er wel van uit gaan dat het correct uitgevoerd is.

Software updates zijn bij een f800gs niet heel spannend, daar het redelijk probleemloze motoren zijn :+
 
Even een update:

Vandaag langs Bolman motoren geweest hier in Den Haag met de Kawasaki ER-5.

Even praatje maken en ketting spannen.

Ontzettend vriendelijke en capabel ogende lui.
De werkplaats ziet er ook echt uit als werkplaats en niet zo'n hagelwit ziekenhuis idee als bij de meeste BMW dealers.

Kortom ik denk dat ik ook mijn F800GS hier ga laten onderhouden.

Vriendelijke vakmensen en maar €200,- voor een kleine beurt incl. alle vloeistoffen!
 
Even een update:

Vandaag langs Bolman motoren geweest hier in Den Haag met de Kawasaki ER-5.

Even praatje maken en ketting spannen.

Ontzettend vriendelijke en capabel ogende lui.
De werkplaats ziet er ook echt uit als werkplaats en niet zo'n hagelwit ziekenhuis idee als bij de meeste BMW dealers.

Kortom ik denk dat ik ook mijn F800GS hier ga laten onderhouden.

Vriendelijke vakmensen en maar €200,- voor een kleine beurt incl. alle vloeistoffen!
En wat omvat die kleine beurt dan? Olie en remvloeistof?
 
Het geheel nalopen van de motor. Als ik de Haynes manual mag geloven is het alleen de vloeistoffen vernieuwen en alles even nalopen.
 
Kan je mij aanraden nog ergens specifiek op te letten of andere aandachtspunten?
Daarvoor moet je bij RoyalClub zijn of een monteur bij de BMW dealer. ;)
Ik heb zelf drie andere modellen.

Hier kan je (naast de nodige onzin) wel een paar dingetjes lezen:
 
Het geheel nalopen van de motor. Als ik de Haynes manual mag geloven is het alleen de vloeistoffen vernieuwen en alles even nalopen.


Oh, dus ook klepspeling controleren en bougies controleren en luchtfilter controleren enzo?
 
Weet je wat, laat jij die beurt doen, en kom daarna laten zien wat ze voor het geld allemaal gedaan hebben
 
Terug
Bovenaan Onderaan