BMW F800GS Waar laten onderhouden omstreeks regio Den Haag + even voorstellen!

Ik zou me niet al te veel zorgen maken

Jouw motor heeft 10.000 km gereden, dat is niks. Die is net ingereden. voor 200 euro krijg je waarschijnlijk nieuwe olie + filter, nieuwe bougies en wordt je remvloeistof vervangen. Dat laatste zou ik zeker laten doen bij een motor van die leeftijd en km stand. Best kans dat dit nog nooit gedaan is.

Verder zal je ketting worden gespannen, verlichting en banden (hoe oud zijn die?) worden gecontroleerd, wellicht nog ff een korte blik op je remblokken en niveau van de koelvloeistof.

Zou normaal gesproken ook voldoende moeten zijn.
 
Ik zou me niet al te veel zorgen maken

Jouw motor heeft 10.000 km gereden, dat is niks. Die is net ingereden. voor 200 euro krijg je waarschijnlijk nieuwe olie + filter, nieuwe bougies en wordt je remvloeistof vervangen. Dat laatste zou ik zeker laten doen bij een motor van die leeftijd en km stand. Best kans dat dit nog nooit gedaan is.

Verder zal je ketting worden gespannen, verlichting en banden (hoe oud zijn die?) worden gecontroleerd, wellicht nog ff een korte blik op je remblokken en niveau van de koelvloeistof.

Zou normaal gesproken ook voldoende moeten zijn.
Hij zal de eerste jaren vast dealeronderhoud hebben gehad, en die verversen de remvloeistof elke twee jaar. Of de kilometerstand ook klopt is een tweede, een lage stand is helaas een perfect verkoopmiddel die niet geschuwd word in de handel. Een bezoekje aan de echte dealer kan soms verfrissend werken. :)
 
Geen tips? Wat zou ik naar jouw mening mogen verwachten?
Nee, geen tips, wat je mag verwachten is een uitgebreider antwoord dan 'even nalopen' zoals je nu te horen krijgt bij die zaak. Ik kan toch niet ruiken wat ze voor dat geld doen
 
Heel veeel. Maar wat weet ik niet. :+

Bolman is een gerenommeerde naam, maar alle merken onderhouden geeft wel aan dat dit een algemeen beurtje is.
Maar dan is het toch via de rekening/factuur na te gaan wat er allemaal gedaan is onder de noemer "algemeen beurtje"?
 
Maar dan is het toch via de rekening/factuur na te gaan wat er allemaal gedaan is onder de noemer "algemeen beurtje"?
Natuurlijk, maar een monteur die elke dag aan een F800 werkt is door BMW ingewerkt en weet de punten waar op te letten.
Dit in tegenstelling tot de algemene monteur die een F800 misschien ééns in de twee jaar ziet of zelfs nog nooit gezien heeft.
Of er een verschil is tussen de eerste en tweede is op een afstand niet te meten (hangt van de kunde van de betreffende monteur af).

De eerste keer na aankoop is een dealerbezoek gewoon niet verkeerd.
Van mijn dealer, MR Motoren in Barendrecht weet ik hoe ze werken, alles in overleg en niet vanuit de ivoren toren.
Deze is niet heel ver weg van de topicstarter, dus die zou ik dan aanraden. ;)

(Opvolgende beurtjes zoals olie verversen, remvloeistof, luchtfilter en remblokken doe ik zelf..)
 
Terug
Bovenaan Onderaan