BMW F800R vs Triumph Street Triple?

F800R vs Street Triple?

  • BMW F800R

    Stemmen: 39 50,0%
  • Triumph Street Triple

    Stemmen: 39 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    78
Beter is het om het gewoon zelf te ervaren en een goede proefrit op beide te maken. De schrijvende pers is leuk, maar is eigenlijk niets meer of minder dan een reclamefolder.
Marketing wat we elke keer met veel liefde verslinden. :P
Elk jaar is er een nieuwe fiets die het beste van het beste is wat men ooit gereden heeft, die moet je gewoon kopen! En een jaar later schrijft men er weer lauwtjes over want het 'net nieuw geïntroduceerde model is uit', en is nog veel beter!

En ook in dit vergelijk gaat het weer op.

Bovendien vraag ik me af of ze überhaupt met de Street Triple hebben gereden, want er staan grove fouten in het artikel.
De 189 kilo drooggewicht, wat men gewoon verkeerd uit de specs hebben op gelezen, wordt tot 3 keer als zwaar nadeel genoemd :? zeker bij het straatje keren moet je dat gewicht elke keer handlen!
Ehm... juist ja... 167 kilo droog, 174 kilo rijklaar en 189 kilo afgetankt. Volgens mij was de Street nog de lichtste naked vorig jaar, en werd deze juist door dat lichte gewicht zo verdomd goed handelbaar? _O-

En ik wist ook niet dat de Street Triple 2007 met Brembo's uitgerust was. :9~~

lol _O-
maar effe een weetje, drooggewicht monster 696 is 161kg ;)
 
brembo's.

zit ik weer opgescheept met van die nissin's,

kon iemand mij dat niet eerder vertellen

:+
 
ik vind de bmw heel erg mooi eerlijk gezegd echter mis ik wel een usd vork voor het geld wat al eerder werd genoemd
 
lol _O-
maar effe een weetje, drooggewicht monster 696 is 161kg ;)


Wouw! Dan moeten we die hebben!!! _O-

Maar even zonder gein, als je perfectie in een fiets blijft zoeken kan je ieder jaar wel een nieuwe fiets kopen aan de hand van specificaties. :+ Van alleen maar naar cijfertjes kijken ga je nooit de fiets vinden waar je eigenlijk echt naar op zoek bent.

Bovendien is het rijden op 'de perfecte fiets' dodelijk saai... :X
 
Ik word niet wijzer van die test :?

De BMW als best sturende fiets en de Triumph met de beste motor en een mooie sound.
Ik zou beiden willen :+ .

Maar proefrijden is inderdaad de beste oplossing.
 
Wouw! Dan moeten we die hebben!!! _O-

Maar even zonder gein, als je perfectie in een fiets blijft zoeken kan je ieder jaar wel een nieuwe fiets kopen aan de hand van specificaties. :+ Van alleen maar naar cijfertjes kijken ga je nooit de fiets vinden waar je eigenlijk echt naar op zoek bent.

Bovendien is het rijden op 'de perfecte fiets' dodelijk saai... :X

ik wou gewoon zeggen dat de street niet de lichtste in zijn klasse is
 
@Mercurius: de f800r wordt pas vanaf 2e helft dit jaar geleverd.

Er wordt niet gevraagd naar BMW ervaring in het algemeen, maar specifiek voor dit model, dat toch wel als trendbreuk van BMW kan worden gerekend.


zuchtt..... er staat achter de BMW ook een :+ ,........ een aantal van de medelezers hier weten dat ik ooit slechts 400 km gereden heb met een BMW aleer ik 'm omruilde voor een triple.

Wat rest is gewoon de opmerking om vooral je gevoel te volgen.
Trendbreuk of what so ever, heeft er niks mee te maken. (= mijn persoonlijke mening).

En ja, ook de F800R heeft wel wat, maar de triple voor mij meer, kijkend naar de looks.


En voor de rest ,....... het zijn maar motors... })
 
Ok, de Triple versus de R, wat met andere aspecten dan snelheid en gewicht? bv. zijkoffers? Is de R niet meer allround?, kan je perfect zijkoffers op plaatsen. Kan dat ook op de tripple, met beide uitlaten tegen je kont?
 
Ok, de Triple versus de R, wat met andere aspecten dan snelheid en gewicht? bv. zijkoffers? Is de R niet meer allround?, kan je perfect zijkoffers op plaatsen. Kan dat ook op de tripple, met beide uitlaten tegen je kont?


Praktisch? Als je een tourmotor wil zijn er betere kandidaten ;)

Koffers zijn soms best handig inderdaad, maar met bijvoorbeeld een tailpack redt je het ook wel een weekje weg. gewoon niet te veel zooi meezeulen.
 
Simpel advies.

Ga gewoon proefrijden.

Als ze beiden even goed/slecht zijn voor je gevoel,dan spoor je gewoon niet :+ .

Wat de looks betreft mag de Beemer er best wezen,misschien had ik er zelf ook wel een proefritje op gemaakt als deze vorig jaar al beschikbaar was.Heb echter geen seconde spijt gehad van de aankoop van m'n Striple R :W .
 
Simpel advies.

Ga gewoon proefrijden.

Als ze beiden even goed/slecht zijn voor je gevoel,dan spoor je gewoon niet :+ .

Wat de looks betreft mag de Beemer er best wezen,misschien had ik er zelf ook wel een proefritje op gemaakt als deze vorig jaar al beschikbaar was.Heb echter geen seconde spijt gehad van de aankoop van m'n Striple R :W .
In de nieuwe MOTOR staat een vergelijkingstest van de Street VS Beemer.
Ook uit dat artikel komt geen duidelijke favoriet naar voren, wel trekken ze dezelfde conclusie, en dat is proefrijden!

motor-magazine.jpg
 
spuit 11 komt ook eens kijken. :+
Maar wel met relevante, nieuwe informatie ;)
Wou me ook niet in de LoSBoL VS Love2Bike discussie mengen, vond het wel vermakelijk 8-)

Eigenlijk best wel jammer dat MOTOR ook geen winnaar noemt, dan kon één van jullie zeggen "zie wel IK heb gelijk" :P
 
Maar wel met relevante, nieuwe informatie ;)
Wou me ook niet in de LoSBoL VS Love2Bike discussie mengen, vond het wel vermakelijk 8-)

Eigenlijk best wel jammer dat MOTOR ook geen winnaar noemt, dan kon één van jullie zeggen "zie wel IK heb gelijk" :P


waarheid als een koe, proefrijden was nog nergens eerder genoemd. :P

Daarnaast heb ik altijd gelijk O-) Zou zelf alleen geen Street Triple kopen (en voor een BMW ben ik nog niet oud genoeg)
 
Er zijn inderdaad grote verschillen in ABS, de race ABS van Honda is momenteel superieur (volgens mij heeft de nieuwe BMW supersport dit ook?) en deze grijpt in zonder dat je het door hebt. Maar de meeste ABS systemen zijn simpeler uitgevoerd en grijpen te vroeg of te laat in doordat ze simpel zijn uitgevoerd en sommige systemen zijn meer een verkoop trucje (net zoals een camera van 8 megapixels op een telefoon) dan een echte life saver.

Dat superieure ABS van honda valt wel mee hoor. Het Race ABS van BMW staat sneller stil dan honda's variant, en het ABS systeem van BMW weegt 2,5 kilo tegenover 8 kilo in de CBR1000RR.

ABS systemen van BMW zijn sinds de eerste systemen (in de jaren 80, door BMW zelf) al superieur aan alle andere ABS systemen op motorfietsen, dit komt botweg gezegd doordat BMW hierin tientallen jaren meer ervaring heeft dan de gemiddelde jap/italiaan. Bovendien durf ik te wedden dat zelfs rossi zelf een ABS systeem er in een plotselinge noodsituatie er niet uitremt, omdat je op het circuit niet nauwelijks te maken hebt met "onverwachte" noodsituaties, omdat je de bocht gewoon aan ziet komen, en uit ervaring weet wanneer je moet gaan remmen en hoe hard dit kan. Daar doet rossi's ervaring op het circuit niets onder voor piet om de hoek die al 50 jaar zijn motorrijbewijs heeft.
 
Laatst bewerkt:
Dat superieure ABS van honda valt wel mee hoor. Het Race ABS van BMW staat sneller stil dan honda's variant, en het ABS systeem van BMW weegt 2,5 kilo tegenover 8 kilo in de CBR1000RR.

ABS systemen van BMW zijn sinds de eerste systemen (in de jaren 80, door BMW zelf) al superieur aan alle andere ABS systemen op motorfietsen, dit komt botweg gezegd doordat BMW hierin tientallen jaren meer ervaring heeft dan de gemiddelde jap/italiaan. Bovendien durf ik te wedden dat zelfs rossi zelf een ABS systeem er in een plotselinge noodsituatie er niet uitremt, omdat je op het circuit niet nauwelijks te maken hebt met "onverwachte" noodsituaties, omdat je de bocht gewoon aan ziet komen, en uit ervaring weet wanneer je moet gaan remmen en hoe hard dit kan. Daar doet rossi's ervaring op het circuit niets onder voor piet om de hoek die al 50 jaar zijn motorrijbewijs heeft.

Anders haal je ff een topic van 4maand oud omhoog :') , ten tijde dat ik dit typte was er nog weinig/niks bekend over het race-abs van BMW en was die van Honda nog het beste.
 
Terug
Bovenaan Onderaan