NitroHyper
MF veteraan
Iemand negatieve ervaringen met een BMW F800R? 

Tis nie voor mij... Maar iemand die ik ken, twijfeld aan de voorvering van de F800R?
En dit zou hem tegenhouden om ene te kopen?![]()
En waar komt zijn twijfel vandaan dan? Horen zeggen of ervaring?
Ik zeg doen!
Ik heb er zelf 1 en naar volle tevredenheid
Je houdt een Str Triple gewoon bij op dijkjes alleen de sensatie is wat minder, echter veel meer luxe.
Trouwens ik raad je dan wel een akra of sc-project pot aan
Zelf de eerste serie productie serie gehad. Full option.
Ben er echt te vreden over over, heb er eigenlijk spijt van dat ik hem verkocht heb.
Het enige minpunt is dat je de ABS niet kan uitschakelen... als je dat zou willen. (kan namelijk bij andere BMW's wel), en het potje van de remvloeistof is een beetje aan de grote kant.
Voor de rest een goede machine met voldoende vermogen. Ook als je met duo rijdt.
De parallel twin klinkt als of het een boxer is. Machine loopt altijd en is erg zuinig.
Echt goede/recht op zit, waardoor je voor het echte lekker friss en fruitig blijft.
Mooi, stabiel rijwiel gedeelte. De ketting heeft alleen een slag van 2,5cm dus deze zal je wat vaker moeten stellen,dan een jappaner.
Voor de beurten bestaan standaard parketten dus je weet van te voren een beetje wat je kwijt bent.
Ik zou alleen niet voor de mono afdekking kiezen omdat deze vast zit met een soort spin en is hierdoor ook door "derde" makkelijk er vanaf te halen.
Als je hem nieuw koopt zou ik en je wilt full option zou ik naar de chris pfeiffer kijken, het enige dat dan ontbreekt is de spoiler die op de klokken zit, maar is de meer prijs echt wel waard. Tevens zit er 60 maanden mobiliteits garantie bij, dus waar je stil komt te staan of wat het probleem ook is, kosteloos krijg je een ander vervoersmiddel (men probeert altijd een 2 wielen te regelen, kan dat niet krijg je van het zelfde merk een 4 wielen) het enige dat niet onder de mobiliet valt zijn lekke banden.
En inderdaad een Up Side Down voorvork zou wel mooi zijn geweest, maar met volle bepakking, koffers + duo + tanktas en de afstelling voor de vering uit het onderhoudsboekje heb ik nergens last van gehad en was erg tevreden. (het gereedschap voor het vertellen van de vering zit apart onder het zadel en is erg makkelijk in gebruik)
De remmen zijn echt top, maximaal stoppen. Ook met boven genoemde.
Ik zeg maak via de BMW motorrad site een afspraak voor een proefzit en overtuig je zelf.
Ps. een open pijp is wel nodig want de standaart is echt stil...
Foto eigen fiets;
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto van de brochure;
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar wat zou er dan met de vork zijn?
Vorige week ook op bij de bmw dealer geweest en daar stond er ook een.... geweldig mooi apparaat. K1300r stond er naast, eigenlijk nog veel mooier maar voor mij op het moment niet te betalen (14.000). De F800r past wat dat betreft beter bij mijn budget, met een nieuwprijs van 8.300,- is er ook nog wel wat ruimte voor leuke extra's zoals de boordcomputer etc. Ander groot voordeel vind ik het verbruik van de motor en het feit dat het bmw is en dat is gewoon kwaliteit.
Nieuwprijs 8300 euro.......?!!? Ding kost toch in de goedkoopste uitvoering 9250 euro zonder aflevering en korting uiteraard!
Gefeliciteerd!! Goeie keus imho ;-) Beetje bevooroordeeld natuurlijk met ook 1.
Wanneer krijg je hem en wat is het precies geworden?