BMW F800R

Ik zeg doen!

Ik heb er zelf 1 en naar volle tevredenheid

Je houdt een Str Triple gewoon bij op dijkjes alleen de sensatie is wat minder, echter veel meer luxe.

Trouwens ik raad je dan wel een akra of sc-project pot aan
 
Laatst bewerkt:
Zelf de eerste serie productie serie gehad. Full option.

Ben er echt te vreden over over, heb er eigenlijk spijt van dat ik hem verkocht heb.

Het enige minpunt is dat je de ABS niet kan uitschakelen... als je dat zou willen. (kan namelijk bij andere BMW's wel), en het potje van de remvloeistof is een beetje aan de grote kant.

Voor de rest een goede machine met voldoende vermogen. Ook als je met duo rijdt.
De parallel twin klinkt als of het een boxer is. Machine loopt altijd en is erg zuinig.

Echt goede/recht op zit, waardoor je voor het echte lekker friss en fruitig blijft.

Mooi, stabiel rijwiel gedeelte. De ketting heeft alleen een slag van 2,5cm dus deze zal je wat vaker moeten stellen,dan een jappaner.

Voor de beurten bestaan standaard parketten dus je weet van te voren een beetje wat je kwijt bent.

Ik zou alleen niet voor de mono afdekking kiezen omdat deze vast zit met een soort spin en is hierdoor ook door "derde" makkelijk er vanaf te halen.

Als je hem nieuw koopt zou ik en je wilt full option zou ik naar de chris pfeiffer kijken, het enige dat dan ontbreekt is de spoiler die op de klokken zit, maar is de meer prijs echt wel waard. Tevens zit er 60 maanden mobiliteits garantie bij, dus waar je stil komt te staan of wat het probleem ook is, kosteloos krijg je een ander vervoersmiddel (men probeert altijd een 2 wielen te regelen, kan dat niet krijg je van het zelfde merk een 4 wielen) het enige dat niet onder de mobiliet valt zijn lekke banden.

En inderdaad een Up Side Down voorvork zou wel mooi zijn geweest, maar met volle bepakking, koffers + duo + tanktas en de afstelling voor de vering uit het onderhoudsboekje heb ik nergens last van gehad en was erg tevreden. (het gereedschap voor het vertellen van de vering zit apart onder het zadel en is erg makkelijk in gebruik)

De remmen zijn echt top, maximaal stoppen. Ook met boven genoemde.

Ik zeg maak via de BMW motorrad site een afspraak voor een proefzit en overtuig je zelf.

Ps. een open pijp is wel nodig want de standaart is echt stil...

Foto eigen fiets;
full

full


Foto van de brochure;
full

full
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg doen!

Ik heb er zelf 1 en naar volle tevredenheid

Je houdt een Str Triple gewoon bij op dijkjes alleen de sensatie is wat minder, echter veel meer luxe.

Trouwens ik raad je dan wel een akra of sc-project pot aan

Euhm, bedankt voor de info...

Het is wel niet voor mij, het is voor iemand die ik ken en die zou de overstap willen doen, maar had wat negatieve info gehoord over de voorvork...

Mij kan je alleen overhalen met een Duc ;)
 
Zelf de eerste serie productie serie gehad. Full option.

Ben er echt te vreden over over, heb er eigenlijk spijt van dat ik hem verkocht heb.

Het enige minpunt is dat je de ABS niet kan uitschakelen... als je dat zou willen. (kan namelijk bij andere BMW's wel), en het potje van de remvloeistof is een beetje aan de grote kant.

Voor de rest een goede machine met voldoende vermogen. Ook als je met duo rijdt.
De parallel twin klinkt als of het een boxer is. Machine loopt altijd en is erg zuinig.

Echt goede/recht op zit, waardoor je voor het echte lekker friss en fruitig blijft.

Mooi, stabiel rijwiel gedeelte. De ketting heeft alleen een slag van 2,5cm dus deze zal je wat vaker moeten stellen,dan een jappaner.

Voor de beurten bestaan standaard parketten dus je weet van te voren een beetje wat je kwijt bent.

Ik zou alleen niet voor de mono afdekking kiezen omdat deze vast zit met een soort spin en is hierdoor ook door "derde" makkelijk er vanaf te halen.

Als je hem nieuw koopt zou ik en je wilt full option zou ik naar de chris pfeiffer kijken, het enige dat dan ontbreekt is de spoiler die op de klokken zit, maar is de meer prijs echt wel waard. Tevens zit er 60 maanden mobiliteits garantie bij, dus waar je stil komt te staan of wat het probleem ook is, kosteloos krijg je een ander vervoersmiddel (men probeert altijd een 2 wielen te regelen, kan dat niet krijg je van het zelfde merk een 4 wielen) het enige dat niet onder de mobiliet valt zijn lekke banden.

En inderdaad een Up Side Down voorvork zou wel mooi zijn geweest, maar met volle bepakking, koffers + duo + tanktas en de afstelling voor de vering uit het onderhoudsboekje heb ik nergens last van gehad en was erg tevreden. (het gereedschap voor het vertellen van de vering zit apart onder het zadel en is erg makkelijk in gebruik)

De remmen zijn echt top, maximaal stoppen. Ook met boven genoemde.

Ik zeg maak via de BMW motorrad site een afspraak voor een proefzit en overtuig je zelf.

Ps. een open pijp is wel nodig want de standaart is echt stil...

Foto eigen fiets;
[afbeelding]
[afbeelding]

Foto van de brochure;
[afbeelding]
[afbeelding]


Ok bedankt voor de info, kga dit zeker doorspelen!!
 
Ik heb zelf een GSR 600 maar toevallig afgelopen zondag een testrit gemaakt op een F800R Chris Pfeiffer edition.

De F800R is echt een super fijne motor. Alles is gewoon goed aan die motor. Remmen (Brembo), vering en schakelen gaat heel makkelijker en strak. Ook is de zithouding op de F800R erg prettig. Dit komt door de smalle 'tank' omdat de tank aan de achterkant van de motor zit. Het enige nadeel van de F800R vond ik het vermogen en de bokkige 2 cilinder. Ik ben zelf een 4 cilinder gewend dus dat rijdt erg lui, maar bij deze moet je echt actief blijven schakelen. Vooral bij rotondes e.d. Verder gewoon echt een gooi en smijtmachine.
 
Vorige week ook op bij de bmw dealer geweest en daar stond er ook een.... geweldig mooi apparaat. K1300r stond er naast, eigenlijk nog veel mooier maar voor mij op het moment niet te betalen (14.000) :P. De F800r past wat dat betreft beter bij mijn budget, met een nieuwprijs van 8.300,- is er ook nog wel wat ruimte voor leuke extra's zoals de boordcomputer etc. Ander groot voordeel vind ik het verbruik van de motor en het feit dat het bmw is en dat is gewoon kwaliteit.
 
Veel mensen stellen de vering van een motor niet af tijdens een proefrit en met een slecht afgestelde achterveer kan de voorvering zijn werk ook niet goed doen.

Ik ken geen klachten over de voorvering van de F800R, maar als je hem desondanks wilt verbeteren dan kost een setje hyperpro veren maar een paar tientjes.....
 
Vorige week ook op bij de bmw dealer geweest en daar stond er ook een.... geweldig mooi apparaat. K1300r stond er naast, eigenlijk nog veel mooier maar voor mij op het moment niet te betalen (14.000) :P. De F800r past wat dat betreft beter bij mijn budget, met een nieuwprijs van 8.300,- is er ook nog wel wat ruimte voor leuke extra's zoals de boordcomputer etc. Ander groot voordeel vind ik het verbruik van de motor en het feit dat het bmw is en dat is gewoon kwaliteit.

Nieuwprijs 8300 euro.......?!!? Ding kost toch in de goedkoopste uitvoering 9250 euro zonder aflevering en korting uiteraard!
 
Zojuist een BMW F800R gekocht. Gisteren proefgereden en moet zeggen dat ik het een fantastische fiets vind. Na Honda, Ducati, Husqvarna, KTM, Moto Guzzi een Beyer........;-)

Je moet ze eerlijk nageven dat ze wel een motor kunnen bouwen zeg. Stuurt super, super remmen en vooral de rijhouding. Past gewoon goed zo'n ding........
 
Gefeliciteerd!! Goeie keus imho ;-) Beetje bevooroordeeld natuurlijk met ook 1.

Wanneer krijg je hem en wat is het precies geworden?
 
Tis de zw/wit uitvoering uit 2009 met maar 2800 km erop. Van 1e eigenaar met SC uitlaat, ABS, Computer, koplampkapje, sjeike knippers en handvatverwarming.
Motor is echt werkelijk nieuw.......;-)

Gefeliciteerd!! Goeie keus imho ;-) Beetje bevooroordeeld natuurlijk met ook 1.

Wanneer krijg je hem en wat is het precies geworden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan