BMW F900R - #Neverstopchallenging

Mijn vriendin heeft in september een F900R besteld (r/w/b) met nog wat opties. Staat in de productieplanning voor week 46; en dan begin volgend jaar rijden.

Ze twijfelde tussen een Kawa Z900 en de F900R, maar na een proefrit op een F900R was ze er helemaal weg van (en Z900’s zie je al genoeg). Ook fijn dat de F900R af fabriek verlaagd kan worden geleverd; kan ze net even wat beter met haar pootjes aan de grond.

Dus in het voorjaar zijn we een BMW-stelletje *O*.
Mijn vrouw en ik zijn ook een BMW-stellerje. Zij een BMW auto en ik een BMW motorfiets.

Afgelopen week nog even een F900R “gevoeld” bij de dealer.

Ik moet het toch maar bij mijn 310R houden. Ik ga de 310 maar wat opleuken. Vanmiddag met een van de BMW mensen de opties voor een uitlaat besproken. Ik denk dat het een Akraprovic gaat worden.
 
Mijn vrouw en ik zijn ook een BMW-stellerje. Zij een BMW auto en ik een BMW motorfiets.

Afgelopen week nog even een F900R “gevoeld” bij de dealer.

Ik moet het toch maar bij mijn 310R houden. Ik ga de 310 maar wat opleuken. Vanmiddag met een van de BMW mensen de opties voor een uitlaat besproken. Ik denk dat het een Akraprovic gaat worden.
Akra is mooi spul; goed afgewerkt :Y. Heb er ook een op mijn S1000RR zitten (af fabriek besteld).

Dan zijn mijn vriendin en ik een extra BMW-stelletje: ik heb ook nog een BMW-koekblik (M4) :+.
 
Hey Laprezem, ik geloof dat ik jou al volgde op IG haha.

Zelf nu een paar maanden mijn F900R in bezit, erg fijne motor en vind hem leuker rijden dan de Z900 van mijn vriendin.

Toevallig vandaag de Evotech korte kentekenplaathouder binnen gekregen, morgen eens monteren. Ben benieuwd!

626EF2F8-A91B-44A0-B66C-C50A6E3FF86A.jpeg
 
Hey Laprezem, ik geloof dat ik jou al volgde op IG haha.

Zelf nu een paar maanden mijn F900R in bezit, erg fijne motor en vind hem leuker rijden dan de Z900 van mijn vriendin.

Toevallig vandaag de Evotech korte kentekenplaathouder binnen gekregen, morgen eens monteren. Ben benieuwd!

Bekijk bijlage 1705833
Ook hier welkom 8-) haha..

Geen weer om te rijden op dit moment
 
Hoi, Gisteren een proefrit gemaakt op de F900R, rijd fijn en soepel. Rij al jaren een Ducati Monster 1100, dit bevalt mij goed maar wil iets meer comfort. Heb tijdens de langere ritten naar Italië, Frankrijk, Eifel de laatste jaren last van mijn handen. Wat ik jammer vind aan de F900R is de kleine tankinhoud van 13 liter. De Ducati heeft 15 liter inhoud en is erg zuinig, is deze motor dat ook?. Rijden jullie ook wel eens circuit dagen met de R900R?
Wie geeft me dat laatste duwtje😁
 
Hoi, Gisteren een proefrit gemaakt op de F900R, rijd fijn en soepel. Rij al jaren een Ducati Monster 1100, dit bevalt mij goed maar wil iets meer comfort. Heb tijdens de langere ritten naar Italië, Frankrijk, Eifel de laatste jaren last van mijn handen. Wat ik jammer vind aan de F900R is de kleine tankinhoud van 13 liter. De Ducati heeft 15 liter inhoud en is erg zuinig, is deze motor dat ook?. Rijden jullie ook wel eens circuit dagen met de R900R?
Wie geeft me dat laatste duwtje😁
Ik zal het doen! De tank is misschien 2 liter kleiner maar ik vind m ook lekker zuinig (als dat nodig is)

Het circuit ben ik niet op geweest maar de bergen in wél. Echt heel leuk om de motor lekker uit te melken daar… je gaat geen spijt krijgen! Gewoon doen 😀
 
Ik zal het doen! De tank is misschien 2 liter kleiner maar ik vind m ook lekker zuinig (als dat nodig is)

Het circuit ben ik niet op geweest maar de bergen in wél. Echt heel leuk om de motor lekker uit te melken daar… je gaat geen spijt krijgen! Gewoon doen 😀
Bedankt voor je reactie, ik ga je op de hoogte houden😁
 
Goed zakendoen bij Houtrust hoor, ik was er ook na een uurtje kijken en kletsen met 5 min uit om voor een voorraad motor te tekenen.

Staat nu 1800km op, vorig jaar nog wel wat gereden en dit jaar 2 of 3 ritjes maar betere weer komt eraan! Bevalt goed en blij dat ik een full options genomen heb toch achteraf.
 
Ik ben vorig jaar bij Houtrust op visite geweest, maar vond er geen sfeer doordeweeks.
Twee bakkies koffie gedronken en goed de tijd genomen.
Een andere keer was kort in 2015, toen even snel in de lunchpauze, maar dacht ik er hetzelfde over en viel het mij nog niet speciaal op dat het een BMW only dealer is.
Vorig jaar zocht ik een andere dealer en dacht niet aan Houtrust.
:+ _O-
De showroom is een beetje een donker hok, veel ruimte, te kleine ramen.
Het verkooppersoneel zit het liefste in een eigen kantoor of met zijn allen bij de werkplaats receptie.
Maar dit is mijn persoonlijke ervaring. De vonken vlogen er niet vanaf. :+

Als je er een leuke deal kan scoren en je droommotor goed behandeld wordt.. waarom niet. :t

Ik zoek nog even verder naar een dealer.
Maar in Zuid Holland moet ik dan verhuizen. :+
(Ook al uitgekeken op MR in Barendrecht na vier jaar ervaring)
 
  • Leuk
Waarderingen: Back
Ik ben vorig jaar bij Houtrust op visite geweest, maar vond er geen sfeer doordeweeks.
Twee bakkies koffie gedronken en goed de tijd genomen.
Een andere keer was kort in 2015, toen even snel in de lunchpauze, maar dacht ik er hetzelfde over en viel het mij nog niet speciaal op dat het een BMW only dealer is.
Vorig jaar zocht ik een andere dealer en dacht niet aan Houtrust.
:+ _O-
De showroom is een beetje een donker hok, veel ruimte, te kleine ramen.
Het verkooppersoneel zit het liefste in een eigen kantoor of met zijn allen bij de werkplaats receptie.
Maar dit is mijn persoonlijke ervaring. De vonken vlogen er niet vanaf. :+

Als je er een leuke deal kan scoren en je droommotor goed behandeld wordt.. waarom niet. :t

Ik zoek nog even verder naar een dealer.
Maar in Zuid Holland moet ik dan verhuizen. :+
(Ook al uitgekeken op MR in Barendrecht na vier jaar ervaring)
Ben daar goed geholpen, en komen ook de afspraken na. Heel belangrijk. Verder is het een beetje beursachtig daar binnen. Maar inderdaad het gaat om de motor en hoe je behandelt wordt en dat voelt goed tot nu toe😉
 
Ik ga van de week een seat cover bestellen. Nu zeggen er veel tegen mij gewoon bij Ali bestellen.... Misschien een gekke vraag maar zijn er hier misschien mensen die hem bij ali hebben besteld?
 
Ik ga van de week een seat cover bestellen. Nu zeggen er veel tegen mij gewoon bij Ali bestellen.... Misschien een gekke vraag maar zijn er hier misschien mensen die hem bij ali hebben besteld?
Ik heb de engine cover van Ali. Als je de advertentie kijkt zie je letterlijk mijn motor 😂

Bij mij is het echt 100 punten maar ik begrijp wél dat je geluk moet hebben hiermee (spuit kwaliteit en kleur)
 
Terug
Bovenaan Onderaan