BMW F900R - #Neverstopchallenging

Sturen op Midland
leukopdefoto_1598829~4.JPG
 
Sinds eind augustus deze in mijn bezit!

bmw_f900r_reveal.JPG


Eerste 1000km staan er inmiddels al op dus hij kan terug voor zijn eerste beurt. Hij bevalt echt super!
Na 2 jaar verschillende testritten gemaakt te hebben toch gekomen bij de F900R. Laat die motorvakanties maar komen!
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand al deze motor een langere tijd in bezit? Hoe zit het met de betrouwbaarheid? Iemand nog enige problemen gehad met deze motor?
 
sinds aanschaf van mijn F900R in juni 2021 een dikke 6000km gereden en geen enkel probleem gehad tot nu toe 👍🏻
 
Heeft iemand al deze motor een langere tijd in bezit? Hoe zit het met de betrouwbaarheid? Iemand nog enige problemen gehad met deze motor?
Sinds eind maart 2022 in mijn bezit, ruim 11000 km gereden. Er is alleen een schotje in het blok verwijderd omdat de olie niet goed te peilen was. Wat rijden betreft geen problemen.
 
Heeft iemand al deze motor een langere tijd in bezit? Hoe zit het met de betrouwbaarheid? Iemand nog enige problemen gehad met deze motor?
Ik heb er nu 7100km op staan, motor is 2021 en ik heb onder garantie een pakking moeten laten vervangen van de Carter. Was een serie die er geen goede pakking in had zitten.

Verder alleen maar heel veel plezier van de motor gehad 😄
 
Dag allen, deze motor heeft nooit echt bij mij op de radar gestaan totdat ik vorige week door een bekende hierop gewezen werd.
Heb wat filmpjes en reviews gezien en gelezen inmiddels. Vroeg mij af of jullie ook 'last' hebben van een snatchy koppeling en wat taaie quickshifter?
Mijn huidige QS op de KTM is verre van soepel.
Ik rijd dagtoeren binnendoor maar ook regelmatig snelweg, ook om in Duitsland/Luxemburg te komen. Is dat een beetje te doen op deze fiets?
Ik hou van sportief rijden maar ook comfortabel met name op lange stukken ter overbrugging. Gezien het aantal typische bmw opties die je erop kunt krijgen vroeg ik mij af of dat dus goed te doen is op deze fiets. Ook qua vering/demping. Sommige reviews zeggen dat ie nogal hard is afgeveerd.
Alle ervaringsinfo is welkom!
 
Ik kom ook van een KTM (Duke 790). De F900R is beter doseerbaar (eerste helft van het gas kun je braaf door het centrum of over een dijkje, tweede helft dan wil hij echt vooruit). De F voelt degelijker aan, vering vind ik niet harder dan op de Duke, zithouding is best ontspannen en lange afstanden geen probleem. QS heb ik na de Duke niet meer gekozen, weinig meerwaarde.
De Duke stuurde wat scherper/sneller, voor snel toerwerk is de F lekkerder. Ook zit je wat beter op het zadel bij lange ritten.
 
Mijn ervaringen zijn dat de vering (elektronisch) zijn werk goed doet. We hebben de vering helemaal nagemeten en het klopt precies. Als je echt wil door jakkeren zet ik de veer (achter) op 1 persoon + bagage.
Voorvork is niks aan af te stellen, Die is zoals ie is, daar had ik wel twijfels over, maar als je 'm gaat nameten dan klopt het als een huis..Mijn mening is dat het niet super sportief of super hard is. gewoon prima, de fiets heeft een wat langere wielbasis en is daardoor wel minder snel in de korte bochten.

Ik heb een showroommodel gekocht en deze is voorzien van alle pakketten en opties, dus ook de QS. Na de update (tijdens de 1ste beurt uitgevoerd) is het beter geworden en ben ik er echt super content mee. Hoge of lage toeren, hard of zacht rijden. hij doet het altijd.

Ik zelf met 1.89mtr groot, dus heb een verhoogd zadel gekocht, en ja ik zit wel in de wind (op iedere naked) maar ik vind het goed te doen. Ook ik moet eerst 160km maken over de snelweg om in de Eifel te komen. Dat is altijd afzien, maar goed...het is wel te doen. (vering op comfort en gewoon wachten tot dat je er bent) :Y

één van de redenen voor mij was dat je een erg complete bike krijgt voor het geld. En tot op heden kom ik niks te kort en erg blij met mijn BMW.
 
Vanmorgen rond 10:00 vlak bij vliegveld Beek / Mokam een F900R onderuit zien gaan.
Rechts behoorlijke schuifschade.
Zelf gelukkig alleen goed geschrokken en een plats-plek binnenzijde knie.
Iemand van hier?
 
How.. en dan naar een F900R? De R1250R niet overwogen?
Ik wilde gewoon geen dure fiets meer. heb toen een Yamaha Tmax tech max gekocht maar dat vind ik helemaal niets
deze zou ik meenemen achter de Camper. toeren met het vrouwtje, maar die wil toch niet . dan liever maar weer een motor
de r1250r kwam op 23.000 uit

iemand nog upgrades gedaan?
 
Ik wilde gewoon geen dure fiets meer. heb toen een Yamaha Tmax tech max gekocht maar dat vind ik helemaal niets
deze zou ik meenemen achter de Camper. toeren met het vrouwtje, maar die wil toch niet . dan liever maar weer een motor
de r1250r kwam op 23.000 uit

iemand nog upgrades gedaan?
Mooi Jan,

Ik heb alleen een uitlaat gedaan en de korte kentekenplaat. Hoog zadel om dat ik dan beter zit en de bellypan.

Ik vind het sowieso tegenvallen wat er voor de R gefabriceerd wordt...
 
Ik ben op zoek naar een F900R die fabrieksaf verlaagd is. Weet iemand of er eentje staat bij een BMW dealer? Op dit moment is het zoeken naar een speld in een hooiberg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan