BMW F900XR

Het fijne is dat je niet perse hoog in toeren hoeft te rijden om al behoorlijk op te schieten.. dus ook met inrijden kun je al lekker vlotjes rijden. Geniet ervan ! En idd het wordt alleen maar beter en zelfs met de relatief kleine tank kom je ver genoeg.. daar was ik in het begin een beetje huiverig voor.
 
Mooi opgelost zo!

Bij mij ging de keus ook tussen blauw en rood. Allebei erg mooi. Zwart vond ik ook mooi maar was bang dat de grijze velg nogal erg besmettelijk zou zijn.

Wout hoe bevalt jou de twin ipv de 3pitter van de mt09?
Het valt me niet tegen. De MT09 heeft een super blok, daar is niets aan af te dingen. Ik had dan ook in eerste instantie mijn twijfels voor wat betreft de F900R; minder vermogen, twee cilinders, maar het valt me alles mee. Gevoelsmatig is het minder snel maar het gaat vaak harder/sneller dan je denkt. Het verschil in prestaties is echt niet zo groot. De BMW is iets meer allround; een van de weinige nakeds waar iemand fatsoenlijk achterop kan zitten, handige opties en mooie fiets. Het negatieve stukje in de vorige Motoplus vond ik niet terecht; het is even wennen maar qua vermogen kom je echt niets te kort op de F900R.
Wout.
 
Mooi zo! Ik heb nooit op de mt-09 gereden maar wel twee street triples en een speed triple in bezit gehad. Mij bevalt de tweepitter erg goed. Vind het juist mooi dat er een beetje meer leven in het blok zit dan bij de triples en daardoor heel laag in de toeren wellicht iets minder soepel oppakt, maar dat neem ik graag voor lief.
 
Op mijn MT09 had ik een akra maar op de F900R vind ik het geluid precies goed; een mooie roffel maar toch niet te luid.
Het keyless starten vind ik juist ideaal, sleutel in je broekzak en die hoef daar niet steeds uit te peuteren tussen je motorbroek door... 8-)
Voor mij ook de blauwe. De rode vind ik ook erg mooi maar toch voor de blauwe gegaan.
Hierbij enkele foto's van de mount die ik gemaakt heb voor mijn TomTom. Wilde hem zo laag mogelijk.
De afstandbediening is van mijn garagedeur, die moest onder een "afdakje".
Wout.Bekijk bijlage 1501290Bekijk bijlage 1501291Bekijk bijlage 1501292
Je hebt nu een vaste hoek met het schermpje van je navigatie.
Is dat wel fijn? :)

Ziet er verder wel trillingsvrij uit met die rubbers.
Goed uitgemeten (werk je in de metaal?). :t
 
D1AB6261-C3C5-4C49-BC17-658C4985CB53.jpeg


Zo , hij glimt weer :Y D1AB6261-C3C5-4C49-BC17-658C4985CB53.jpeg
 
Je hebt nu een vaste hoek met het schermpje van je navigatie.
Is dat wel fijn? :)

Ziet er verder wel trillingsvrij uit met die rubbers.
Goed uitgemeten (werk je in de metaal?). :t
Ja, bevalt wel zo hoor. Misschien dat iets hoger gemonteerd en daardoor meer in het gezichtsveld iets praktischer is maar dat vind ik bij een naked niet mooi.
De rubbers en montagepunten zijn overigens van de originele mount; in verband met het stilleggen van de fabriek heb ik een andere motor gekregen uit de Nederlandse voorraad. Daardoor had ik de navi-voorbereiding, middenbok en bandenspanningscontrole erbij maar moest ik de cruise control missen.
Dat laatste vond ik wel jammer maar het is niet anders.
De mount is van 1 mm dik aluminium wat zeer eenvoudig te bewerken is, met een slijptolletje en boortol te maken :-).
 
Vanmiddag om 16.45 in Rotterdam, Maastunneltraject, richting Kleinpolderplein een stukje meegereden met een goudkleurige F900XR. Toevallig hier aanwezig? ;)

Mijn zoontje van twaalf zat achterop de GS, maar de XR kwam wel goed weg na het stoplicht, even een tussensprintje.. :t
 
Hierbij enkele foto's van de mount die ik gemaakt heb voor mijn TomTom. Wilde hem zo laag mogelijk.
Mooie oplossing; maar ik zie niet zo 123 welke bout constructie je hebt gebruikt. Zijn dat 'studded' bouten die nu het stuur vastzetten, dan busjes met binnendraad, en de torx er weer bovenin? Daarvoor lijkt het wel erg kort. Zit erover te denken hetzelfde te doen, maar dan een oude gsm erop.

edit: all info ontvangen via pm👍
 
Laatst bewerkt:
En nu raggen met dat ding ;)
Ik merk eerlijk gezegd weinig verschil tussen de eerste 1000 km en nu....
Af en toe trek je hem wat verder door:Y Maar dat ligt misschien aan mij..
In veel motorfietsen mag er pas volsynthetische olie na 3.000 .. 5.000 kilometer.
Het inrijden gaat als het ware door.
Zelf ververs ik bij een nieuwe motorfiets na 500 km zelf, en daarna elke 3.000 km.
Goed gevoel bij.

Omdat ik meestal geen twee, drie seizoenen met een motorfiets doe is het verkeerde zuinigheid op het blok.
Maar ja, techniek mag vertroetelt worden. :')

Het voelt de eerste drie keer zeker alsof er een stapje gemaakt wordt. Soepeler lopen, meer toerengraag.
De grootste stap is vooral in de kop. :+
 
Niet dat ze er heel veel voor doen.
Mijn eerste 1.000 km beurt had ik zelfs mijn eigen olie mee naar de BMW dealer (voorkeur voor Motül en lagere viscositeit met starten in de winter).
Maar e.a. komt gewoon op de factuur i.v.m. de fabrieksgarantie.
De checks kan je in een paar minuten doen.
Twee bakken koffie en een pauze, daarna staat de motor klaar.

Maar voor mij draait het vooral om de garantie.
Dus het moet wel gedaan worden.
 
En nu raggen met dat ding ;)
Ik merk eerlijk gezegd weinig verschil tussen de eerste 1000 km en nu....
Af en toe trek je hem wat verder door:Y Maar dat ligt misschien aan mij..

Blok lijkt iets “losser”, kan ook psychologisch zijn. In ieder geval kunnen we h’m nu door de 6-7k toeren heen trekken :Y Jammer is dat de motorspoiler nog niet binnen is. Verder aangegeven dat de neutraal stand soms lastig te vinden is. Komt kennelijk door de quickshifter. Van 2 naar N moet makkelijker gaan. We gaan het meemaken, ben eigenlijk wel erg blij met de fiets*O**O**O* Mis eigenlijk nog een mooie Akra 😜
 
Blok lijkt iets “losser”, kan ook psychologisch zijn. In ieder geval kunnen we h’m nu door de 6-7k toeren heen trekken :Y Jammer is dat de motorspoiler nog niet binnen is. Verder aangegeven dat de neutraal stand soms lastig te vinden is. Komt kennelijk door de quickshifter. Van 2 naar N moet makkelijker gaan. We gaan het meemaken, ben eigenlijk wel erg blij met de fiets*O**O**O* Mis eigenlijk nog een mooie Akra 😜
als je de motor op de bok hebt staan, en je laat de motor draaien in de 1, stopt het achterwiel dan, uiteindelijk, met draaien als je de koppeling inknijpt? Als het achterwiel blijft draaien staat de koppelinghendelspeling misschien niet goed afgesteld.
 
Niet dat ze er heel veel voor doen.
Mijn eerste 1.000 km beurt had ik zelfs mijn eigen olie mee naar de BMW dealer (voorkeur voor Motül en lagere viscositeit met starten in de winter).
Maar e.a. komt gewoon op de factuur i.v.m. de fabrieksgarantie.
De checks kan je in een paar minuten doen.
Twee bakken koffie en een pauze, daarna staat de motor klaar.

Maar voor mij draait het vooral om de garantie.
Dus het moet wel gedaan worden.
Garantie is voor mij ook de voornaamste reden. En ik heb weleens de allereerste olie gezien die uit een motor kwam na de eerste 1000km. Bizar hoeveel metaaldeeltjes erin zaten.
 
Blok lijkt iets “losser”, kan ook psychologisch zijn. In ieder geval kunnen we h’m nu door de 6-7k toeren heen trekken :Y Jammer is dat de motorspoiler nog niet binnen is. Verder aangegeven dat de neutraal stand soms lastig te vinden is. Komt kennelijk door de quickshifter. Van 2 naar N moet makkelijker gaan. We gaan het meemaken, ben eigenlijk wel erg blij met de fiets*O**O**O* Mis eigenlijk nog een mooie Akra 😜
Ik vind die SCproject demper ook wel gaaf die er is. Ik ga alleen geen 800 euro meer uitgeven aan een demper.
 
Blok lijkt iets “losser”, kan ook psychologisch zijn. In ieder geval kunnen we h’m nu door de 6-7k toeren heen trekken :Y Jammer is dat de motorspoiler nog niet binnen is. Verder aangegeven dat de neutraal stand soms lastig te vinden is. Komt kennelijk door de quickshifter. Van 2 naar N moet makkelijker gaan. We gaan het meemaken, ben eigenlijk wel erg blij met de fiets*O**O**O* Mis eigenlijk nog een mooie Akra 😜

Ja zo'n akra zou wel mooi zijn. Iets meer geluid is soms best welkom! Qua uiterlijk niet nodig want de standaard pijp ziet er prima uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan