BMW F900XR

Ik vind het een leuke motor en hij past mij goed, maar ik heb een Yamaha besteld.
 
Ik vind de F900XR veel mooier dan de S1000XR, die heb ik niet overwogen.
 
Laatst bewerkt:
Toen ik vorige week de 750/850 GS ging bekijken zei de dealer zit ook even op de 900XR, heeft een bijna gelijke zit aan de GS maar is iets sportiever en met de laatste snufjes. Nog een op het testrijden lijstje dus :). Is normaal mijn type niet, maar deze was wel heel netjes.
 
Ik vind de F900XR veel mooier dan de S1000XR, die heb ik niet overwogen.
Vond ik ook dat de 900 mooier is dan de 1000 , die rare plastic stukjes aan de neus onder de koplampen bij de 1000 , ziet er niet uit , goedkoop . Oude 1000 is mooier .
 
Toen ik vorige week de 750/850 GS ging bekijken zei de dealer zit ook even op de 900XR, heeft een bijna gelijke zit aan de GS maar is iets sportiever en met de laatste snufjes. Nog een op het testrijden lijstje dus :). Is normaal mijn type niet, maar deze was wel heel netjes.
Bijna gelijke zit , nou dat vind ik niet , gs850 zit een stuk beter , ruimer , hoger , eigenlijk voor mij beter , maar dat is ieder zijn zit zeg maar .
 
Ik heb toevallig vrijdag proefgereden op een 900XR. Ik vond het een heerlijke fiets. Ik heb momenteel een 800GS (te koop) en die wil ik echt wel inruilen op de 900. Ik twijfel alleen aan de kleur, wit of goudkleurig. Ik denk namelijk dat de rode het meest verkocht zal gaan worden en wil geen 13 in een dozijn...
 
Ik heb toevallig vrijdag proefgereden op een 900XR. Ik vond het een heerlijke fiets. Ik heb momenteel een 800GS (te koop) en die wil ik echt wel inruilen op de 900. Ik twijfel alleen aan de kleur, wit of goudkleurig. Ik denk namelijk dat de rode het meest verkocht zal gaan worden en wil geen 13 in een dozijn...
Dat komt omdat de rode de mooiste is.
 
Heb proef gereden op de xr, rijdt super...... alleen de prijs😡
Het concept lichte motor ca 100 pk beviel me wel, dus heb nu een tiger 800 gekocht, rijdt ook perfect.
Misschien over een paar jaar een 2e hands kopen
 
Ik kom van een MT09, nu sinds een paar weken de XR. Blok iets minder heftig (minder eindschot voor m'n gevoel) maar eigenlijk is het prima zo. Je rijdt toch vlug harder dan ik in de gaten had/heb namelijk. Heel soepel blok, en echt voldoende power, genoeg is genoeg. Prima ding, zat er 2,5 uur op (eerste keer na de winter) en dacht 'moet ik eigenlijk niet ff stoppen'? Prima zithouding dus, stuurt geweldig, remt erg goed, alles is fraai afgewerkt en steekt doordacht in elkaar. Wil nog wel een hoger ruitje proberen ipv dat kleine sportruitje. Reed afgelopen 8 jaar op een naked (KTM en MT09 en daarvoor nog met vele anderen) en zoek nu iets meer comfort. Fijn en mooi TFT dashboard met navigatie, telefoon etc. via je telefoon en de BMW connected app. Erg modern allemaal. Tevreden dus.
 
Gisteren proefgereden op F900XR, erg onder de indruk. Heerlijke fiets, rijd makkelijk, wendbaar, goede zit, gelijk vertrouwen in bochten, genoeg power, mooi modern dashboard, tja wat wil je nog meer... :]*O*:t
 
Ik kom van een MT09, nu sinds een paar weken de XR. Blok iets minder heftig (minder eindschot voor m'n gevoel) maar eigenlijk is het prima zo. Je rijdt toch vlug harder dan ik in de gaten had/heb namelijk. Heel soepel blok, en echt voldoende power, genoeg is genoeg. Prima ding, zat er 2,5 uur op (eerste keer na de winter) en dacht 'moet ik eigenlijk niet ff stoppen'? Prima zithouding dus, stuurt geweldig, remt erg goed, alles is fraai afgewerkt en steekt doordacht in elkaar. Wil nog wel een hoger ruitje proberen ipv dat kleine sportruitje. Reed afgelopen 8 jaar op een naked (KTM en MT09 en daarvoor nog met vele anderen) en zoek nu iets meer comfort. Fijn en mooi TFT dashboard met navigatie, telefoon etc. via je telefoon en de BMW connected app. Erg modern allemaal. Tevreden dus.

Goed om te horen dat hij bevalt! Heb je toevallig ook de Tracer 900 overwogen? En zo ja, waarom deze BMW?
 
Komend weekend proefritje maken op de F900XR, ben benieuwd. Niet kapot van de looks, maar als ie heel lekker rijdt is dat van minder belang.
 
Heeft er hier ook iemand last van trillingen op de nieuwe 900xr? Ik wou deze nieuw kopen in overweging met een tiger 900 gt pro. Toen toch de s1000xr gereden en besloten dat mijn hart toch bij meer ponies en meer performance lag. Anyway, na slechts 1 proefrit waren mijn zwenuwen in mijn handen verdoofd en was de 2 cillinder wel heel erg ‘rauw’ qua karakter. Dit. Moet je aanstaan maar ik had meer souplesse verwacht van een weg georiënteerde bmw! Verder wel een mooie bike maar triumph tiger 900 is duidelijk een segment hoger in qualiteit als we het hebben over een xr en een tiger 900.

tevens jammer dat het voorwiel van die tiger alleen in een debiele maat komt voor puur en enkel de looks waardoor je veelal vastzit aan off road georiënteerde banden op een straat motor. Voor mij was dit het dikste pluspunt van de bmw. Verder was de krachtbron heel bruikbaar.. maar de motor voelde gewoon niet af voor wat je van een bmw verwacht t.o.v. Een s1000xr etc..

my2cents..

edit; plaatjes van de 900xr
 

Bijlagen

  • 059AD78F-CAB5-4C08-8847-A37CDBADEFDF.jpeg
    059AD78F-CAB5-4C08-8847-A37CDBADEFDF.jpeg
    3,6 MB · Weergaven: 69
  • 9E5A2FF5-707C-4CCD-915F-46FA07BABD21.jpeg
    9E5A2FF5-707C-4CCD-915F-46FA07BABD21.jpeg
    3,7 MB · Weergaven: 66
Die trillingen en die rauwe loop lees je wel vaker over de 900 XR....

BMW slaagt er blijkbaar niet (meer) in om bij de lancering van een nieuwe motor, deze meteen ook "af" te presenteren.... steeds heb je die commentaren van "rijdt leuk, mààr...".. altijd die "maar" erbij...

Jammer, want qua type motofiets is hij geslaagd.
 
Mooie machine heb je! En inderdaad; ik vind het ook een erg fijn blok. Juist erg soepel voor een tweepitter en lekker sterk ook onderin de toerenkelder. Heb zelf de F900r dus technisch identiek qua motorblok.
 


Kan je vergelijken met andere, eerdere tweecilinders ?
Ik vind het een heel mooie fiets en misschien zelfs ooit een kandidaat-vervanger voor mijn bedrijfs-Versys 1000, gezien zijn veel lagere gewicht...
Anderzijds heb ik met mijn jongste BMW's (nu een R1250GS) al zoveel sores gehad, dat de betrouwbaarheid van de modale Jap toch erg hoog scoort bij me...
 
Heb hiervoor jarenlang op de verschillende v stroms 650 gereden..
En een blauwe maandag een 1200gs..
De v strom is heel erg soepel en smeuïg en betrouwbaar, dat is de reden waarom ik nooit iets anders wilde.. Tót de 900 voorbijkwam ;)
Hij rijdt soepel en écht niet bokkig en stuurt makkelijk..
Trilt ietsje meer dan de 650 maar absoluut niet storend...
 
Ben zelf zeer positief verrast over het karakter van dit blok. Zelfs ook diverse twins gehad zoals mt07 / Triumph scrambler en Ducati monster. Deze 900 valt voor mij het beste te vergelijken met het boterzachte van de Triumph maar dan met meer power en bovendien een lekker geluid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan