BMW F900XR

Uit al het bovenstaande lees ik dat niemand zijn onderhoud zelf uit voert. Begrijp ik daarmee ook goed dat als je het zelf uitvoert dat daarbij je garantie vervalt ?

Als ik kijk naar de 20.000 km onderhoud interval, vloeistoffen wissel, bougies, luchtfilter, ketting is allemaal prima zelf uit te voeren. Lijkt mij meer dat de garantie is voor fabrieksfouten zoals de pakking van het blok die wel eens wilt lekken?
 
Uit al het bovenstaande lees ik dat niemand zijn onderhoud zelf uit voert. Begrijp ik daarmee ook goed dat als je het zelf uitvoert dat daarbij je garantie vervalt ?

Als ik kijk naar de 20.000 km onderhoud interval, vloeistoffen wissel, bougies, luchtfilter, ketting is allemaal prima zelf uit te voeren. Lijkt mij meer dat de garantie is voor fabrieksfouten zoals de pakking van het blok die wel eens wilt lekken?
Ik lees zo af en toe mee hier. Vond dit wel een goede vraag, misschien beter in een nieuw topic. Garantie is een waarborg op in het engels 'defects in materials' en 'workmanship'. Dus mag wel duidelijk is dat bijna alles dat aan slijtage onderhevig is buiten garantie valt, tenzij idioot veel slijtage om duidelijke redenen
Op een amerikaans forum denken ze dat de Magnuson-Moss Warranty Act ervoor zorgt dat de fabrikant moet bewijzen dat als je originele of gelijkwaardige delen heb gekocht het toch aan jou ligt. Ik geloof dat totaal niet, en toen ik zocht was er ook niemand die zo iets aangespannen heeft (of gewonnen heeft). Workmanship in een professionele garage betekent dat iedereen getraind is, goed gereedschap gebruikt, gekalibreerde momentsleutels gebruikt, en daar betaal je dus voor. De laatste twee heb ik ook, getraind ben ik niet en maak niets uit of ik wel of niet ingenieur ben, en mijn eigen kalibratie van momentsleutels is ook niet goed. De advocaten van een fabrikant halen je onmiddellijk onderuit omdat je niet getraind bent etc. Mag je rechtzaak ook nog betalen, dus voor mij wel duidelijk.
Mijn advies voor het beetje dat je bespaard op klein onderhoud tijdens garantie, laat de dealer het doen. Kost wat meer maar je hebt wel een redelijke relatie. Gaat je eigen onderhoud fout op een nieuwe motor dan heb je een probleem. Buiten garantie doe je wat je wil. Als je 5 jaar garantie hebt, dan is dat een positief en negatief probleem
 
Ik lees zo af en toe mee hier. Vond dit wel een goede vraag, misschien beter in een nieuw topic. Garantie is een waarborg op in het engels 'defects in materials' en 'workmanship'. Dus mag wel duidelijk is dat bijna alles dat aan slijtage onderhevig is buiten garantie valt, tenzij idioot veel slijtage om duidelijke redenen
Op een amerikaans forum denken ze dat de Magnuson-Moss Warranty Act ervoor zorgt dat de fabrikant moet bewijzen dat als je originele of gelijkwaardige delen heb gekocht het toch aan jou ligt. Ik geloof dat totaal niet, en toen ik zocht was er ook niemand die zo iets aangespannen heeft (of gewonnen heeft). Workmanship in een professionele garage betekent dat iedereen getraind is, goed gereedschap gebruikt, gekalibreerde momentsleutels gebruikt, en daar betaal je dus voor. De laatste twee heb ik ook, getraind ben ik niet en maak niets uit of ik wel of niet ingenieur ben, en mijn eigen kalibratie van momentsleutels is ook niet goed. De advocaten van een fabrikant halen je onmiddellijk onderuit omdat je niet getraind bent etc. Mag je rechtzaak ook nog betalen, dus voor mij wel duidelijk.
Mijn advies voor het beetje dat je bespaard op klein onderhoud tijdens garantie, laat de dealer het doen. Kost wat meer maar je hebt wel een redelijke relatie. Gaat je eigen onderhoud fout op een nieuwe motor dan heb je een probleem. Buiten garantie doe je wat je wil. Als je 5 jaar garantie hebt, dan is dat een positief en negatief probleem
Goede informatie, thanks!
 
Gisteren een rondje met m’n jongste dochter gereden. Ze heeft vorige maand haar A2 gehaald. Ze heeft een proefrit op de XR in A2 uitvoering gemaakt en was erg onder de indruk.

Ik had een demo 1250GS mee.

0128B323-45F5-4096-9935-C47F15A5281B.jpeg
 
Meetinkje altijd leuk:Y
Had afgelopen een proefritje gemaakt met het Wunderlich zadel maar vond het niet prettig zitten….
Jouw bestelde zadel @HenC 8-)
 
Weet iemand waar ik een op een makkelijke plek de schakeldraad (groen) van een setje extra lampen (SW-Motech) het best kan aansluiten?
 
Als je geen navivoorbereiding hebt dan kan je die stekker gebruiken. De dealer verkoopt de contrastekker voor een paar euri's
 
Dan zou je heel creatief kunnen doen en 2 reparatiestekkers kunnen halen, om zo een aftakking te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan