BMW F900XR

de CODEERstekker heeft niks te maken met de accessoire aansluiting he...
 
Ik dacht dat ik die stekker voorbij zag komen. Er zitten vlak bij elkaar 2 stekkers. 1 is de codeerstekker die andere kan ik zo snel even niet vinden. Ik ga even goed zoeken.
 
Daar was ik mee in de war inderdaad, maar ik weet 100% zeker dat ik ergens een afbeelding heb gezien van de accessoire stekker op de F900XR. Ik ga even Googlen.
 
Even voorstellen; mijn naam is Wout, sinds enkele weken in het bezit van een blauwe F900R. Hiervoor een MT09 gehad,
De zithouding van de BMW was even wennen, ik heb ook een comfortzadel en een iets hoger stuur besteld waardoor de afstand tot aan de stepjes iets groter is
geworden. De BMW bevalt prima, iets minder wild dan de MT maar toch lekker blok, lekker sturen en leuke opties/gadgets.
De stekker van de navigatie zit aan de linkerkant naast/onder de tank. Deze stekkertjes zijn los te koop (meestal kleur geel) en daar is de draad van de TomTom of
Garmin aan te solderen. Ik heb een licht aluminium montageplaatje gemaakt op het stuur en daar de TomTom op bevestigd.
Kan bij interesse wel een fotootje maken. Werkt in ieder geval prima.
De hierboven genoemde accessoire aansluiting zit links achter, deze is bijv. te gebruiken om je telefoon op te laden wanneer je die in de zijkoffer o.i.d. hebt.
Met de codeerstekker kun je Dynamic Pro naar wens configureren.
 
Welkom hier, dan had ik het verkeerd en waarschijnlijk ook het verkeerde/wat anders op het internet gevonden. Kun je de Dynamic Pro zelf configureren of heb je daar een soort van usb-stick voor nodig?
 
Hier is ie dan , vanmiddag opgehaald.....
E994506E-F4E2-43EE-AE67-874B725BE86E.jpeg
 

Bijlagen

  • 96FD53FD-F9F8-4FD0-8488-CFA2D1EE26B9.jpeg
    96FD53FD-F9F8-4FD0-8488-CFA2D1EE26B9.jpeg
    74 KB · Weergaven: 18
  • EE93526D-A3ED-4B5F-A430-71491D975029.jpeg
    EE93526D-A3ED-4B5F-A430-71491D975029.jpeg
    78,3 KB · Weergaven: 20
  • AEED9C72-DEE1-479B-BD5C-E9BF5E7B7260.jpeg
    AEED9C72-DEE1-479B-BD5C-E9BF5E7B7260.jpeg
    60,5 KB · Weergaven: 20
Welkom hier, dan had ik het verkeerd en waarschijnlijk ook het verkeerde/wat anders op het internet gevonden. Kun je de Dynamic Pro zelf configureren of heb je daar een soort van usb-stick voor nodig?
Zelf heb ik het ook nog niet gedaan maar er is een los plugje bij de motor die je in de stekker plugt waarna je kunt configureren.
 
Mooie kleur ook dat blauw!! Veel rijplezier ermee. overigens gisteren ook nog zon tft protector laten plaatsen. Toch zonde als dat mooie scherm bekrast. Het spiegelt wel iets meer maar nog steeds prima leesbaar.
 
Mooie kleur ook dat blauw!! Veel rijplezier ermee. overigens gisteren ook nog zon tft protector laten plaatsen. Toch zonde als dat mooie scherm bekrast. Het spiegelt wel iets meer maar nog steeds prima leesbaar.
Voordat de screenprotectors opkwamen liet ik altijd het plasticje op mijn telefoon. _O-
Totdat iedereen om mij heen er wat van zei. Zoontje gaf de doorslag.

Als het moet kan je schermpjes polijsten met tandpasta. Niet te diepe krassen natuurlijk.
maar leuk als je het krasvrij houdt voor de volgende eigenaar. ;) :+

Mijn dealer heeft er wel een handje van om krassen te maken op het contactslot.
Elke keer verdubbeld dat weer na een bezoek. :X :X
 
Gelukkig zon keyless start dus daar hoeven de meesten van de f900r / xr rijders dan weer niet huiverig voor te zijn, haha

Overigens voegt dat keyless ride verder niet veel doe vind ik. Had liever n fysiek sleutel gehad achteraf.

Inmiddels 3000 km op de teller. Blijft n erg fijne machine!
 
Gelukkig zon keyless start dus daar hoeven de meesten van de f900r / xr rijders dan weer niet huiverig voor te zijn, haha

Overigens voegt dat keyless ride verder niet veel doe vind ik. Had liever n fysiek sleutel gehad achteraf.

Inmiddels 3000 km op de teller. Blijft n erg fijne machine!
Dat keyless vind ik wel een leuk nieuwtje. Al heeft de R1200RS dat al jaren.
En de op -en terug quickshifter. Maar meer voor op het circuit.
Samen met een TFT scherm voorzien van connectivity mogelijkheden zijn dat voor mij wel aankoopargumenten.
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
Gelukkig zon keyless start dus daar hoeven de meesten van de f900r / xr rijders dan weer niet huiverig voor te zijn, haha

Overigens voegt dat keyless ride verder niet veel doe vind ik. Had liever n fysiek sleutel gehad achteraf.

Inmiddels 3000 km op de teller. Blijft n erg fijne machine!
Ben er nu wel aan gewend, maar voor de navihouder heb je hem dan wel weer nodig ;) , daarna verdwijnt ie in de broekzak...
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
Gemak dient de mens. Toch fijn een aantal opties en gunstig later met inruil. Ofwel je bent de extra investering niet perse allemaal kwijt.
 
Gaaf hoor, het is dat ik windbescherming "nodig" heb voor mijn woon-werk verkeer anders was ik ook voor de R gegaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
Voor diegene die benieuwd zijn wanneer er eventueel een after market uitlaat beschikbaar komt:
Juni is deze uitlaat te koop. Je hebt qua materialen 2 keuzes: titanium en carbon.
Voordeel is ook dat als je deze uitlaat gemonteerd hebt met de koffers aan de zijkant kun je hem lager hangen, heb je de koffers er niet op gemonteerd kun je hem hoger hangen.

Info verkregen door mailcontact te hebben met: www.femon.nl

Zojuist ook gezien dat Arrow uitlaten klaar heeft:
 
Op mijn MT09 had ik een akra maar op de F900R vind ik het geluid precies goed; een mooie roffel maar toch niet te luid.
Het keyless starten vind ik juist ideaal, sleutel in je broekzak en die hoef daar niet steeds uit te peuteren tussen je motorbroek door... 8-)
Voor mij ook de blauwe. De rode vind ik ook erg mooi maar toch voor de blauwe gegaan.
Hierbij enkele foto's van de mount die ik gemaakt heb voor mijn TomTom. Wilde hem zo laag mogelijk.
De afstandbediening is van mijn garagedeur, die moest onder een "afdakje".
Wout.
IMG_20200516_151719.jpg
IMG_20200516_151703.jpg
IMG_20200516_151653.jpg
 
Mooi opgelost zo!

Bij mij ging de keus ook tussen blauw en rood. Allebei erg mooi. Zwart vond ik ook mooi maar was bang dat de grijze velg nogal erg besmettelijk zou zijn.

Wout hoe bevalt jou de twin ipv de 3pitter van de mt09?
 
Lekker! En een super omgeving om je nieuwe machine in te rijden 😎 hoe bevallen de eerste kms ?
 
Lekker! En een super omgeving om je nieuwe machine in te rijden 😎 hoe bevallen de eerste kms ?

Ja idd.... genoeg te gassen (rustig aan nog), remmen en te schakelen hier.....:) Motor bevalt heel goed, kan alleen nog maar beter worden, denk ik zo.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan