BMW F900XR

Tjah, daarom zei ik al, laten we het erop houden dat het kinderziektes zijn en dat het langzamerhand allemaal oplost. Niet dat als de garantie straks verlopen is dat de hele motorfiets uit elkaar valt :+
 
Die van mij heeft nog geen nieuwe koppeling gekregen, maar dat gaat wel gebeuren. Ik heb geen idee of mijn koppeling ook zwaarder word, als dat zo is laat ik het weten ;-) Ik heb het lijstje al doorgegeven;
- koppeling
- motordeksel rechts
- menu schakelaar (dus hele schakelunit linker stuurhelft)
- remschijven en blokken voor (worden toch wel vervangen, 'hobbelen' is erger geworden zonder dat ik mijn voorrem na constateren nog gebruikt heb)
- 30k beurt

Wordt een leuke aanstaande beurt voor BMW.
vraagje?
Wat is er aan de hand met de schijven, blokken, menu schakelaar en motordeksel?
 
- motordeksel: heb net als in aan de linkerzijde had, net of er pekelschade aan de lak is ontstaan. Dus blaasjes op de plaatsen waar de schroeven in de deksel gaan. Van de linkerzijde zeiden ze dat het waarschijnlijk een chemische reactie is tussen de schroeven en de deksel/verf van de deksel.
- de menuschakelaar blijft soms hangen na indrukken.
- er zit een afwijking in mijn remschijven voor. Bij remmen (licht aangrijpen of fors doorremmen) hobbelt mijn motor als een hobbelpaard. Hij is er al voor naar de dealer terug geweest, de slinger in de schijven is geconstateerd, alleen viel het toen binnen de marge. Resultaat: ik gebruik mijn voorrem NOOIT meer (ook niet nodig met mijn rijstijl hier in NL, als ik naar buitenland zou gaan of sportiever zou rijden tijdens een hobby ritje zou ik hem wel nodig hebben). maar de slinger is wel erger geworden. Waarschijnlijk dus een fout in de afstelling/montage geweest, geen idee, maar zowel de schijven als de blokken gaan vervangen worden.
 
ik gebruik mijn voorrem NOOIT meer (ook niet nodig met mijn rijstijl hier in NL, als ik naar buitenland zou gaan of sportiever zou rijden tijdens een hobby ritje zou ik hem wel nodig hebben).

Volgens mij mis je toch wel een hoop motorplezier als je de voorrem nooit nodig bent.
Of je bent wel een heel rustige rijder.
 
Volgens mij mis je toch wel een hoop motorplezier als je de voorrem nooit nodig bent.
Of je bent wel een heel rustige rijder.
90% van de tijd rijd ik woon-werk verkeer en dan wil ik zo zuinig en economisch mogelijk rijden. Van de week toevallig een ritje (terug naar huis) even 'de hooligan' uitgehangen, door ver vooruit te kijken had ik ook toen de voorrem niet nodig :+ Waarom zit dat ding er eigenlijk op haha.

Ga ik de bergen in of de dijk op dan snap ik dat je meer snelheid eruit moet remmen als je hard rijd.

Nog een bijkomend voordeel, tijdens mijn werk kan ik al alles doen wat regelgeving verboden heeft op de weg :P
 
90% van de tijd rijd ik woon-werk verkeer en dan wil ik zo zuinig en economisch mogelijk rijden. Van de week toevallig een ritje (terug naar huis) even 'de hooligan' uitgehangen, door ver vooruit te kijken had ik ook toen de voorrem niet nodig :+ Waarom zit dat ding er eigenlijk op haha.

Ga ik de bergen in of de dijk op dan snap ik dat je meer snelheid eruit moet remmen als je hard rijd.

Nog een bijkomend voordeel, tijdens mijn werk kan ik al alles doen wat regelgeving verboden heeft op de weg :P
Maar niet zonder licht en geluid.... :9
 
Weet iemand of er een service bulletin voor de koppeling bekend is bij BMW?

Hier in deze thread en op andere kanalen lees ik echt regelmatig dat de koppeling onder garantie wordt vervangen. Zelf merk ik af en toe ook dat die van mij niet helemaal werkt zoals het zou moeten.. op deze manier gaat ‘ie niet heel lang mee in ieder geval
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is er wel een “ lijst “, de 2020 modellen🤷🏼‍♀️
Maar bmw / dealer komt niet naar jou toe😉
 
Nee daar was ik wel achter inderdaad. Ik vind het een lastige. Momenteel is het merkbaar, maar kan ik er wel prima mee rijden. Heb er alleen totaal geen vertrouwen in dat de koppeling een fatsoenlijke levensduur gaat meedraaien.

Toch maar ff aankaarten bij de volgende beurt
 
Mijne is ook na 2 jaar “ pas” vervangen..
Wat is de klacht bij die van jou?
 
Ja daar zit die van mij nu net overheen. Is van april 2020. Het probleem bij mij is het ‘springen’ van de koppeling bij rustig optrekken (vooral bij koude motor). Ondanks dat ik dan rustig de koppeling laat opkomen komt het vermogen dan met schokken vrij. Daarnaast is het echt praktisch niet te doen om de bak in z’n vrij te schakelen. Als de motor dan eventjes stationair draait in z’n vrij ruikt ‘ie naar verbrande koppeling. Alsof de platen aanlopen
 

Bijlagen

  • C8062DB7-3EC4-4719-9715-1CA808B7CD69.jpeg
    C8062DB7-3EC4-4719-9715-1CA808B7CD69.jpeg
    357,4 KB · Weergaven: 46
Ben benieuwd hoe de 9T je gaat bevallen, ik vond het leuk om er even op te rijden toen ik hem mee had tijdens onderhoudsbeurt, maar voor vast wist ik het nog niet zo zeker. Veel plezier ervan in ieder geval :)
 
Ben benieuwd hoe de 9T je gaat bevallen, ik vond het leuk om er even op te rijden toen ik hem mee had tijdens onderhoudsbeurt, maar voor vast wist ik het nog niet zo zeker. Veel plezier ervan in ieder geval :)

Dankjewel ! Hij gaat prima bevallen hoor :Y Ik had twee jaar geleden mijn R nineT ingeruild voor een F900XR, alleen mis ik wat "karakter". De F900XR is een heerlijke reismotor (soort Zwitsers zakmes ook), alleen gebruik ik h'm daar niet voor. Dus we gaan weer terug, maar dan naar een stuk jongere versie :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan