BMW F900XR

Wipneussie

Die hard MF'er
1 dec 2010
954
398
Zijn er al meerdere die hem besteld hebben?
Ik wel*O*
96A02857-5A2F-42A2-B7ED-0A32422385D5.jpeg
 
leuk ding, gezien het aantal dat er bij dealers staat verkoopt het goed. Is ook de halve prijs van een 1000XR. Dus als je 1000XR vermogen niet gebruikt dan een in mijn ogen een leuke motor met mooi design.
 
Misschien geen populaire opmerking, maar dit model, dat in se erg aantrekkelijk is, doet de term XR wel een beetje devalueren, lijkt me.. een beetje zoals de Boxster van Porsche indertijd : volgens de kenners rijdt-ie fijner dan een 911, maar een echte "Porschist" wil er niet dood in gevonden worden... 👀

NB : ik heb noch een (echte) XR, noch een Porsche :Y
 
Misschien geen populaire opmerking, maar dit model, dat in se erg aantrekkelijk is, doet de term XR wel een beetje devalueren, lijkt me.. een beetje zoals de Boxster van Porsche indertijd : volgens de kenners rijdt-ie fijner dan een 911, maar een echte "Porschist" wil er niet dood in gevonden worden... 👀

NB : ik heb noch een (echte) XR, noch een Porsche :Y

En waar staat de term XR dan eigenlijk voor? :?:?
Ik weet dat de term GS voor gelande strasse staat, maar wat de letters xr betekenen?? Geen idee...
En doet bv een 750 GS in jouw ogen dan ook een 1250 GS devalueren?

Anyways ik hou het voorlopig gewoon op Xtra Rood :W
 
Niet onverwacht dat de nieuwe eigenaar van een 900 XR reageert en voorbijgaat aan het feit dat ik juist de loftrompet steek over zijn brommer.
Nadat echter een XR gedurende 5 jaar synoniem was voor bruut geweld van 160-165 PK, hadden ze de nieuwe 900 beter een andere benaming gegeven.
Want nu wordt de 900 steeds ongunstig vergeleken met zijn krachtiger en duurdere 1000 XR broer, zodat zijn eigen kwaliteiten wat in de schaduw blijven staan... denk ik...
 
zoals alle niet-1200's en niet1250gs'en dat worden?(310/650/700/800/750/850)
 
Ik vermoed van wel ... als iemand zegt "ik heb een GS", dan denk je aan een 1200/1250 en niet aan een 750 of een 850... dat is nu eenmaal zo.

BMW wil met de nieuwe 900 duidelijk meesurfen op de reputatie en het beeld dat mensen hebben van de XR (1000) en dat is jammer voor de mensen die bewust een 900 XR kopen omwille van diens onmiskenbare kwaliteiten (én gunstiger prijs).
 
Niet onverwacht dat de nieuwe eigenaar van een 900 XR reageert en voorbijgaat aan het feit dat ik juist de loftrompet steek over zijn brommer.
Nadat echter een XR gedurende 5 jaar synoniem was voor bruut geweld van 160-165 PK, hadden ze de nieuwe 900 beter een andere benaming gegeven.
Want nu wordt de 900 steeds ongunstig vergeleken met zijn krachtiger en duurdere 1000 XR broer, zodat zijn eigen kwaliteiten wat in de schaduw blijven staan... denk ik...
Haar brommer :Y;)
 
Ik vermoed van wel ... als iemand zegt "ik heb een GS", dan denk je aan een 1200/1250 en niet aan een 750 of een 850... dat is nu eenmaal zo.

BMW wil met de nieuwe 900 duidelijk meesurfen op de reputatie en het beeld dat mensen hebben van de XR (1000) en dat is jammer voor de mensen die bewust een 900 XR kopen omwille van diens onmiskenbare kwaliteiten (én gunstiger prijs).
Je vergeet de 1100 en 1150.
 
Er rekening mee houdende dat de 1200 reeds 16 jaar op de markt is, vermoed ik dat "men" niet direct meer aan de 1150, laat staan de 1100 denkt bij de term GS... hoe lang is het geleden dat ik die twee types nog op straat heb gezien ?
Ach ik wist niet dat er een 1200 en 1250 bestond ,kan je zien hoelang ik niet buiten ben geweest 😬
 
Ik was ook nieuwsgierig naar de 900XR en ben er op de beurs eens op gaan zitten , op de hoge uitvoering maar ik vond dat ik er een beetje op gepropt op zat .
Maar ik wil nog wel eens proefrijden en kijken hoe het dan uitpakt , voor de rest een hele nette motor vind ik .
Zeg wel op de GS850 adventure zit ik een stuk beter , minder op gevouwen
 
Terug
Bovenaan Onderaan