BMW F900XR

als je de motor op de bok hebt staan, en je laat de motor draaien in de 1, stopt het achterwiel dan, uiteindelijk, met draaien als je de koppeling inknijpt? Als het achterwiel blijft draaien staat de koppelinghendelspeling misschien niet goed afgesteld.

Ik mag toch hopen dat ze dat gecontroleerd hebben...
 
Zonder grappen, mensen maken foutjes en vergeten ook wel eens wat. Hoeft niet het geval te zijn, maar zoals ik het net beschreef kan je het controleren.
 
Helaas een 'mankementje'. Dacht eerst dat ik het me verbeeldde, maar met koude motor na een dag stilstaan wil hij de eerste poging moeilijk aanslaan, dit is nu 3keer het geval geweest dus geen incident meer.. De tweede poging lukt overigens zonder morren, net zoals starten met warm blok. Iemand enige verklaring voor? Ik ga uiteraard dit even aankijken en na het weekend contact opnemen met de dealer.
Dit had ik vandaag ook , voor het eerst overigens...
Is het bij jou weg/opgelost?
 
Voor wat betreft het inrijden bedoelde ik eigenlijk meer dat ik me de eerste 1000 km qua rijden niet echt in heb hoeven houden..... genoeg power tot 5000 toeren, nu is het wel lekker dat je nog even verder kunt doortrekkenO-).
De motor zelf lijkt nog steeds wel lekkerder te gaan rijden...staat nu op 2500 km:]
 
Dit had ik vandaag ook , voor het eerst overigens...
Is het bij jou weg/opgelost?

Ik heb de motor laten controleren bij de dealer maar hier is niets uit naar voren gekomen cq ze hebben (helaas) niets afwijkends gevonden. Gek genoeg is het bij mij al 2 weken niet meer gebeurd. Het was bij mij overigens wel kort nadat ik m had schoongemaakt, wellicht ergens vocht terecht gekomen ?
 
Blok lijkt iets “losser”, kan ook psychologisch zijn. In ieder geval kunnen we h’m nu door de 6-7k toeren heen trekken :Y Jammer is dat de motorspoiler nog niet binnen is. Verder aangegeven dat de neutraal stand soms lastig te vinden is. Komt kennelijk door de quickshifter. Van 2 naar N moet makkelijker gaan. We gaan het meemaken, ben eigenlijk wel erg blij met de fiets*O**O**O* Mis eigenlijk nog een mooie Akra 😜

Het moeilijk in de N krijgen, heb ik ook (al heb ik er pas 400km in een week opzitten, nu.....), heb ook een quickshifter. Zal het natuurlijk ook melden bij de 1000-beurt.....
 
Ik heb de motor laten controleren bij de dealer maar hier is niets uit naar voren gekomen cq ze hebben (helaas) niets afwijkends gevonden. Gek genoeg is het bij mij al 2 weken niet meer gebeurd. Het was bij mij overigens wel kort nadat ik m had schoongemaakt, wellicht ergens vocht terecht gekomen ?
Ah, ik had hem ook gewassen.... maar was níet de eerste keer na het wassen dat ik ging rijden. Tweede keer..... En de eerste keer startte hij wel gewoon in een keer :?
Vind wel dat hij een beetje zo’n hoog “jankend” geluid maakt voordat de motor aanslaat..

Het N verhaal hier ook..... vanuit 1 schiet hij bijna altijd door naar 2 en vanuit 2 naar beneden lukt het wel...
 
Ik heb de indruk dat het met de tijd wel beter wordt. Heb nu 3500 km gereden en de N is nu meestal raak ;-)
 
Ah, ik had hem ook gewassen.... maar was níet de eerste keer na het wassen dat ik ging rijden. Tweede keer..... En de eerste keer startte hij wel gewoon in een keer :?
Vind wel dat hij een beetje zo’n hoog “jankend” geluid maakt voordat de motor aanslaat..

Het N verhaal hier ook..... vanuit 1 schiet hij bijna altijd door naar 2 en vanuit 2 naar beneden lukt het wel...

Bij mij was het ook niet direct na het wassen. Maar kan me voorstellen dat het er ook niets mee te maken heeft. Ben benieuwd hoe het zich bij jou verder ontwikkelt. Zojuist weer gereden na een aantal dagen stilstand en geen probleem wederom.

Jankend geluid kan ik niet echt plaatsen / heb ik zover ik weet niet gehoord. Wat is bij jou het voltage (volgens de boordcomputer) vd accu bij volledig koud ?
 
Bij mij was het ook niet direct na het wassen. Maar kan me voorstellen dat het er ook niets mee te maken heeft. Ben benieuwd hoe het zich bij jou verder ontwikkelt. Zojuist weer gereden na een aantal dagen stilstand en geen probleem wederom.

Jankend geluid kan ik niet echt plaatsen / heb ik zover ik weet niet gehoord. Wat is bij jou het voltage (volgens de boordcomputer) vd accu bij volledig koud ?
Oh daar zal ik volgende x eens naar kijken :Y
Verder wacht ik nog steeds op mijn zijkoffers, het ziet er naar uit dat we heel misschien toch nog wel over de grens kunnen/mogen dit jaar*O*
Ze staan in nabestelling, maar het gaat nu wel een beetje lang duren vind ik..
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
Ik heb de indruk dat het met de tijd wel beter wordt. Heb nu 3500 km gereden en de N is nu meestal raak ;-)
Herkenbaar bij een nieuwe motorfiets. :Y
Mijn GSje kreeg ik soms wat lastig in de één bij het stoplicht de eerste paar honderd tot duizend kilometer.
De Neutraalstand is vaak een kwestie van fijne motoriek.
 
Herkenbaar bij een nieuwe motorfiets. :Y
Mijn GSje kreeg ik soms wat lastig in de één bij het stoplicht de eerste paar honderd tot duizend kilometer.
De Neutraalstand is vaak een kwestie van fijne motoriek.
Helemaal mee eens!

Bij mijn vorige Ducati was de versnellingsbak in het begin enorm stug en kreeg ik echt last van de tenen van t schakelen en ook dat kwam met de tijd gewoon goed 😜
 
Je bedoelt de standaard ruit van de witte/goudkleurige? If yes: het is heel wisselend en afhankelijk van je lengte.

In de lage stand had ik nergens last van, in de hoge stand alleen op de snelweg last van wat turbulentie maar ik zat wel heel erg rechtop en had veel tegenwind.
 
Ruim 10 jaar niet, toen had ik niet mijn rijbewijs, maar scheelt niet veel :)

Ik ben dat ja, ik ben toen met een offroad ritje onderuit gegaan op de 800gs. Zag jou vandaag toevallig nog in een filmpje voorbij komen van motor.nl over je Magna:)
 
Vandaag t beestje maar ns even in laagje sop gezet. En wat rijdt dat dan weer lekker.. een schone motor 😎

Blijft een fijne machine ! Moet wel zeggen dat ik om een of andere reden de quickshifter maar weinig gebruik. Gebruiken jullie deze wel veel?
 
Vandaag t beestje maar ns even in laagje sop gezet. En wat rijdt dat dan weer lekker.. een schone motor 😎

Blijft een fijne machine ! Moet wel zeggen dat ik om een of andere reden de quickshifter maar weinig gebruik. Gebruiken jullie deze wel veel?
Ik ben benieuwd hoe soepel het tegenwoordig schakelt, of dat je ook hoger in toeren moet.. op mijn oudere S1000RR en HP2 Sport gebruik ik de quickshifter zelden of nooit. Alleen op het circuit of bij een snelle stoplicht sprint werkt het daar goed/perfect. 8-)
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
Vandaag t beestje maar ns even in laagje sop gezet. En wat rijdt dat dan weer lekker.. een schone motor 😎

Blijft een fijne machine ! Moet wel zeggen dat ik om een of andere reden de quickshifter maar weinig gebruik. Gebruiken jullie deze wel veel?
Ja heel veel, in het begin vond ik het maar onzin, maar tijdens het proefritje kwam ik er al achter dat het superleuk is :Y Ook terugschakelen vlak voor de bocht kan later omdat je de koppeling niet op hoeft te laten komen.... en dan geeft ie zelf een beetje tussengas:Y
Vanuit de eerste versnelling is het niet altijd even soepel maar voor de rest prima te doen, je bent gewoon sneller en kan veel sneller doorschakelen. Af en toe voel je een “rukje” maar als je dat eenmaal weet weegt het niet op tegen de lol die je ervan hebt...
Voor het benzineverbruik is het minder gunstig🙈
 
Leuk om te lezen. Verschillende rijstijlen zoveel is duidelijk. Feit is dat de tweepitter zowel 70 in de zes als flink doorjagen prima kan dus bij ieder humeur zijn de 900 broertjes geschikt 👌😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan