BMW F900XR

220 is hard zat. Ik heb met de Africa Twin eenmalig 210 gereden, maar kruissnelheid nooit boven de 160. Het is te vermoeiend om afstanden af te leggen op hogere snelheden, dan had ik een strijkijzer moeten kopen.
 
220 is hard zat. Ik heb met de Africa Twin eenmalig 210 gereden, maar kruissnelheid nooit boven de 160. Het is te vermoeiend om afstanden af te leggen op hogere snelheden, dan had ik een strijkijzer moeten kopen.
En gaat de xr er komen?
 
Ik heb een mooi aanbod van Simako, maar ik struikel over de 8 tot 10 weken levertijd. Half september leveren impliceert dat ik dit jaar bijna niet meer rij. Eerste week oktober ben ik met een barrel motortoer op pad, dus dan staat de XR ook stil. Het lijkt er dus op dat ik de aanschaf naar volgend jaar til.

@HenC je hebt een beetje het nadeel dat er veel 2018 1200's zijn ingeruild op de 1250. De winkel voorraad jonge 1200's is dus groot en dat beïnvloed de inruilwaarde. Voor mijn 4 jaar oude Africa Twin krijg ik een goede prijs terug, maar daar staan er naar verhouding weinig van, zeker in zo'n nette staat.
Hier is het antwoord!
En een andere dealer was idd de oplossing, wel jammer dat ik dan bij m'n vertrouwde dealer weg ben....
 
Kans is groot dat de XR gaat komen, maar waarschijnlijk pas na december. De levertijd is zo lang dat ik het kenteken liever op 2021 zet. Als ik nu bestel wordt de XR half september uitgeleverd. Ik ga de eerste week van oktober nog met de 500 Toer op pad (met een brocante VFR), dus met de XR in 2020 nog rijden zal niet veel voor gaan stellen.
 
Kans is groot dat de XR gaat komen, maar waarschijnlijk pas na december. De levertijd is zo lang dat ik het kenteken liever op 2021 zet. Als ik nu bestel wordt de XR half september uitgeleverd. Ik ga de eerste week van oktober nog met de 500 Toer op pad (met een brocante VFR), dus met de XR in 2020 nog rijden zal niet veel voor gaan stellen.
Duidelijk, ik kan volgende week al rijden als ik wil!!! Er staan er hier en daar wel wat op voorraad....
 
Heeft er al iemand een tanktas gemonteerd en zo ja, welke? Zou zelf graag voor de 150 - 400km ritten een kleine tanktas willen voor o.a beurs, sleutels, telefoon, reparatie-setje, regenpak. Meer hoeft dat niet te zijn. De kleine tas van BMW lijkt me kwa bevestiging niet "fijn". De evo-micro (sw-motech) lijkt nog het meest in de buurt te komen wat ik dan zou willen......
 
Ik ben er uitgegooid ofzo op MF dus nu maar even een nieuwe aangemaakt met een 2 erachter...
Account is ineens van 2013 en een oude gebruikersnaam!!! MP reageert nergens op...
 
Heeft er al iemand een tanktas gemonteerd en zo ja, welke? Zou zelf graag voor de 150 - 400km ritten een kleine tanktas willen voor o.a beurs, sleutels, telefoon, reparatie-setje, regenpak. Meer hoeft dat niet te zijn. De kleine tas van BMW lijkt me kwa bevestiging niet "fijn". De evo-micro (sw-motech) lijkt nog het meest in de buurt te komen wat ik dan zou willen......

Ik had de nieuwe PRO Micro op mijn MT-09. Erg prettige tas voor dagritten, maar misschien wel net te krap voor jou lijstje aan spullen.

Zelf had ik er in zonder te vergroten: tel, sleutels, portemonnee, flesje water, banaan. En als ik hem vergrootte dan kon ik bijv nog mijn voering van mijn jas meenemen.

Wel een topsysteem en erg fijne tas! Voor mijn gebruik gaat het precies qua inhoud.
 
Donderdag rijden!!!
 

Bijlagen

  • 20200715_153751.jpg
    20200715_153751.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 28
Ik had de nieuwe PRO Micro op mijn MT-09. Erg prettige tas voor dagritten, maar misschien wel net te krap voor jou lijstje aan spullen.

Zelf had ik er in zonder te vergroten: tel, sleutels, portemonnee, flesje water, banaan. En als ik hem vergrootte dan kon ik bijv nog mijn voering van mijn jas meenemen.

Wel een topsysteem en erg fijne tas! Voor mijn gebruik gaat het precies qua inhoud.
941C01F4-AEF4-47F3-880C-7EC581814C3B.png
 
Btw, mijn xr staat op Michelins road 5 GT vanuit de fabriek. De motor spoiler zat er nog niet op, maar ik heb geen bericht gehad dat die niet binnen/beschikbaar was.
 
Ik zag gisterenavond een rode staan bij Motorkledingcenter op de Rijneke Boulevard in Hazerswoude. Had een hoger ruitje dan het standaard sportruitje. Blijft een leuk ding. Mijn dochter vind het ook een leuke motor.


Iemand van hier, toevallig?
 
Ik was net nog even bij Simako in Elst om proef te zitten op het comfort en hoge zadel. Het hoge zadel is een ballenkraker. Je schuift helemaal tegen de tank aan omdat het zadel iets naar voren afloopt, afkeur dus. Het hoge ding is ook nauwelijks getrapt naar de duo en ziet er niet uit.
Het comfort zadel is hard, maar geeft net wat verlichting op je kniehoek. Ik denk dat op lange ritten het harde zadel comfortabel zal blijken, want een zacht zadel knap je nooit van op. Voor mij dus het comfortzadel.

1594984919836.png
 
Dit is een leuk tasje! Moet wel een rekje bij vrees ik, duur zeker....
Waar heb jij ook al weer dat getinte scherm vandaan? Kan de link niet meer vinden...
Ja het tasje is niet duur maar het rekje wel_O-
Ik vind het ook wel fijn dat dat lange ( lelijke )stuk plastic zo een beetje gecamoufleerd wordt.
Link van het ruitje... ik zie dat de donkere niet leverbaar is...
Maar de ruit is van MRA, dus misschien ook wel via een ander te koop:Y
 
Hmmm foto van een XR met de tanktas...... maar het bestellen van de tankring gaat niet via nr1moter.nl , ik kan de BMW daar niet selecteren....... (of zie ik iets over het hoofd...?)
Oh daar heb ik niet naar gekeken, vond het grappig dat de voorbeeldmotor een XR is..
 
Terug
Bovenaan Onderaan