BMW F900XR

A3F6A8C3-825F-415A-9A05-2EEA59287D6A.jpeg
 
Autobeklederij meijer in zeist, van der heijdenlaan...
op mijn verzoek alleen dun laagje schuim ertussen aangebracht zodat zadel iets breder is geworden en minimaal hoger. originele zadel is wel heel smal aan de voorkant. Nu wat meer zitvlak, en dat zit beter
Stuur ik vandaag een mail met een prijsopgave wat het mij gaat kosten zo een zelfde chirurgische ingreep... €295,- :o Of ik wordt opgelicht of jij hebt heel erg mazzel gehad.
 
Stuur ik vandaag een mail met een prijsopgave wat het mij gaat kosten zo een zelfde chirurgische ingreep... €295,- :o Of ik wordt opgelicht of jij hebt heel erg mazzel gehad.
Tijgerleathers Den Haag, iets van 90€ en als er iets niet goed is ga je gewoon terug. Topservice daar
 
Vandaag de ketting even laten spannen, krijg te horen dat er al bijna een nieuwe kettingset op zou moeten...
Voorste tandwiel zou nog ongeveer 2000 km meekunnen..
Er staat nu 15.638 km op...
Achterband ook wel soort van op ... ok na 15.638 km, maar ook de voorband zou al weer snel moeten...
Deze is er nieuw opgezet bij de 10.000 beurt..
Voor de kettingset werd een kleine 500 euro genoemd😳
Zitten er diamantjes in ofzo?

Wat denken jullie?????
 
Vandaag de ketting even laten spannen, krijg te horen dat er al bijna een nieuwe kettingset op zou moeten...
Voorste tandwiel zou nog ongeveer 2000 km meekunnen..
Er staat nu 15.638 km op...
Achterband ook wel soort van op ... ok na 15.638 km, maar ook de voorband zou al weer snel moeten...
Deze is er nieuw opgezet bij de 10.000 beurt..
Voor de kettingset werd een kleine 500 euro genoemd😳
Zitten er diamantjes in ofzo?

Wat denken jullie?????
Lang leve MotoPort. De slijtage zal ongetwijfeld kloppen, maar die prijzen...........
Alles bij elkaar ben je dan voor je 20K beurt 1000 euro kwijt, in mijn ogen echt belachelijk.

Ik heb 28 mei een afspraak staan voor een nieuw setje rubber, alles bij elkaar waarschijnlijk 325 euro kwijt. Ketting en tandwielen gingen op mijn 800GS <20k mee dus op zich is het niet gek, maar het voelt altijd heel genaaid als je 17.000 euro uitgeeft aan een nieuwe fiets en er dan na een jaar alweer €1000+ tegenaan moet gooien.
 
Goed verwoord👍🏻
Ik haal de 20k beurt niet eens...
Zal dan rond de 17.000 km moeten en dan hopelijk op vakantie en dan staat ie daarna op 20k en dan kan ik weer😂
 
Goed verwoord👍🏻
Ik haal de 20k beurt niet eens...
Zal dan rond de 17.000 km moeten en dan hopelijk op vakantie en dan staat ie daarna op 20k en dan kan ik weer😂
Probleem is dat alle officiele BMW dealers duur zijn, ik ging altijd naar een maatje van me. Daar hoefde ik alleen maar de onderdelen te betalen, dat scheelde behoorlijk. Garantie dingen regelde hij dan met Harry Meijer.
 
Probleem is dat alle officiele BMW dealers duur zijn, ik ging altijd naar een maatje van me. Daar hoefde ik alleen maar de onderdelen te betalen, dat scheelde behoorlijk. Garantie dingen regelde hij dan met Harry Meijer.
Daarom wil BMW graag garantie geven tot 5 jaar....
 
Maar voor kettingset en nieuwe banden hoef je toch niet naar de BMW Motorrad dealer?

Weet niet waar je vandaan komt maar Jos Smit in Haarlem staat goed bekend als het om kettingsets gaat en goede bandenboeren zijn er ook genoeg.
 
Vandaag de ketting even laten spannen, krijg te horen dat er al bijna een nieuwe kettingset op zou moeten...
Voorste tandwiel zou nog ongeveer 2000 km meekunnen..
Er staat nu 15.638 km op...
Achterband ook wel soort van op ... ok na 15.638 km, maar ook de voorband zou al weer snel moeten...
Deze is er nieuw opgezet bij de 10.000 beurt..
Voor de kettingset werd een kleine 500 euro genoemd😳
Zitten er diamantjes in ofzo?

Wat denken jullie?????
Denk dat het wel vrij vors is, ketting en tandwielen kosten gemiddeld 150 euro voor de particulier. Of je moet die nieuwe BMW M Endurance ketting hebben en dan heb je inderdaad een soort van industriële diamantjes in je ketting.

Zelf is het ook heel goed te doen, maar als je dat niet aandurft dan is Jos Smit die al genoemd is een hele goede.
 
Maar voor kettingset en nieuwe banden hoef je toch niet naar de BMW Motorrad dealer?

Weet niet waar je vandaan komt maar Jos Smit in Haarlem staat goed bekend als het om kettingsets gaat en goede bandenboeren zijn er ook genoeg.
Daar ga ik ook altijd heen!!! Erg goed adres, ook voor helmen en kleding enz
 
Thanks voor de tips...
Zal eens een beetje gaan shoppen...
Gun het de dealer wel, maar moet wel een beetje leuk blijven..🤷🏼‍♀️
 
Maar een ketting en banden kan elke zaak er opzetten. Daar moet je niet voor naar een BMW dealer
 
Na het lezen van dit hele forum heb ik vandaag een proefrit gemaakt op de F900XR. Man, wat stuurt dat makkelijk vergeleken bij mijn Yamaha Tracer 900 uit 2016. Heerlijke motor!

Krijg nog een hoop terug voor mijn Tracer. Ik wil over 8-10 maanden iets nieuws aanschaffen. Alleen nog even proefrijden met de Ducati Multistrada 950s en dan een keuze maken 😎

De BMW beviel in ieder geval enorm goed!


6776A198-4C52-4718-9010-1BF1ED51AA18.jpeg
 
Na het lezen van dit hele forum heb ik vandaag een proefrit gemaakt op de F900XR. Man, wat stuurt dat makkelijk vergeleken bij mijn Yamaha Tracer 900 uit 2016. Heerlijke motor!

Krijg nog een hoop terug voor mijn Tracer. Ik wil over 8-10 maanden iets nieuws aanschaffen. Alleen nog even proefrijden met de Ducati Multistrada 950s en dan een keuze maken 😎

De BMW beviel in ieder geval enorm goed!


Bekijk bijlage 1632602

Dan is het winter hè?!

Ik ken wel iemand die interesse zou hebben in je Tracer. Toch, @OHARA ?
Kan jij een mooie deal sluiten zonder inruil en hij voor niet teveel geld jouw Tracer overnemen.
 
Deze zag ik vorige week bij mp Almere staan?? Meer die grijze onderkruip?
Je weet het hè, de rode zijn het snelst🤪
 
Ziet er netjes uit! De Multistrada is een heel andere fiets. Heel ander karakter ook denk ik. Ben benieuwd welke van de 2 het gaat worden :)

Die Duc is wel vele malen duurder zeg :o
 
Ziet er netjes uit! De Multistrada is een heel andere fiets. Heel ander karakter ook denk ik. Ben benieuwd welke van de 2 het gaat worden :)

Die Duc is wel vele malen duurder zeg :o

De prijs is ook wat mij tegenhoudt... ik vind hem wel mooi!
Ga hier geen vrienden mee maken: zag laatst een test tussen de multistrada 950s, f900xr en de tracer. Uitkomst was als volgt:

1. Multistrada 950s
2. Tracer 900
3. F900XR
 
Terug
Bovenaan Onderaan