BMW F900XR

De prijs is ook wat mij tegenhoudt... ik vind hem wel mooi!
Ga hier geen vrienden mee maken: zag laatst een test tussen de multistrada 950s, f900xr en de tracer. Uitkomst was als volgt:

1. Multistrada 950s
2. Tracer 900
3. F900XR
En jij vindt de tracer een stuk minder dan de f9xr, dus lekker betrouwbaar zo'n test...
En zo'n stukgaattie is erg duur idd...
In Alkmaar staat een hele mooie complete f9xr met maar 7k op de teller... ik weet uit betrouwbare bron dat die erg goed rijd en stuurt 8-) .
En voor "maar" €13950,- ....
 
De prijs is ook wat mij tegenhoudt... ik vind hem wel mooi!
Ga hier geen vrienden mee maken: zag laatst een test tussen de multistrada 950s, f900xr en de tracer. Uitkomst was als volgt:

1. Multistrada 950s
2. Tracer 900
3. F900XR
Ik vind die testen altijd leuk om te lezen, maar de uitslag vind ik altijd persoonlijk. Voor mij is een motorfiets deels emotie. De Multistrada is leuk, de Tracer ziet er best grappig uit, maar toch staat de 900XR voor mij op 1. Gelukkig verschillen smaken, anders krijgen we net als met de meeste auto's op de NL-se snelwegen eenheidsworst :)
 
Ik vind die testen altijd leuk om te lezen, maar de uitslag vind ik altijd persoonlijk. Voor mij is een motorfiets deels emotie. De Multistrada is leuk, de Tracer ziet er best grappig uit, maar toch staat de 900XR voor mij op 1. Gelukkig verschillen smaken, anders krijgen we net als met de meeste auto's op de NL-se snelwegen eenheidsworst :)
Helemaal mee eens!
 
Na het lezen van dit hele forum heb ik vandaag een proefrit gemaakt op de F900XR. Man, wat stuurt dat makkelijk vergeleken bij mijn Yamaha Tracer 900 uit 2016. Heerlijke motor!

Krijg nog een hoop terug voor mijn Tracer. Ik wil over 8-10 maanden iets nieuws aanschaffen. Alleen nog even proefrijden met de Ducati Multistrada 950s en dan een keuze maken 😎

De BMW beviel in ieder geval enorm goed!


Bekijk bijlage 1632602

Die Multistrada 950s is wel een beetje duurder... |(
 
Valt best mee toch...
Mijn f9xr kwam aan de 18500€

Screenshot_20210516-060128_Chrome.jpg
 
Ik heb ooit de eerste multistrada gehad. De beurten waren enorm duur en eea sleet als de gekke zoals klepgeleiders, althans beweerde de dealer. Was garantie gelukkig. En 2003 geloof ik. Nostalgisch verhaal eigenlijk. Ze zulken wel verbeterd zijn, maar onderhoud zal wel duur zijn
 
Ik heb ooit de eerste multistrada gehad. De beurten waren enorm duur en eea sleet als de gekke zoals klepgeleiders, althans beweerde de dealer. Was garantie gelukkig. En 2003 geloof ik. Nostalgisch verhaal eigenlijk. Ze zulken wel verbeterd zijn, maar onderhoud zal wel duur zijn
Volgens de reviews zijn de onderhoudsintervallen langer geworden en de kosten lager vergeleken met het oude model. Pluspunt waren de lage kosten. Schijnt inderdaad in het verleden anders te zijn geweest…
 
Ik heb ooit de eerste multistrada gehad. De beurten waren enorm duur en eea sleet als de gekke zoals klepgeleiders, althans beweerde de dealer. Was garantie gelukkig. En 2003 geloof ik. Nostalgisch verhaal eigenlijk. Ze zulken wel verbeterd zijn, maar onderhoud zal wel duur zijn
Mijn maat had er zo eentje... ook de elektriciteit werkte voor geen meter,... continu werkten de knippers, het stoplicht en/of de verlichting niet, hetgeen ook de oorzaak was van mijn enige ernstige crash tot op heden (hout afkloppen).
Ik kreeg dan ook een gloeiende hekel aan die treurfiets.... :r;(
 
Gaan toch geen prehistorische MTS 1000/1100 vergelijken met nieuwere types Ducati?
2003, das 18 jaar geleden :')

Geloof dat juist de nieuwere modellen behoorlijk betrouwbaar zijn. Lange onderhoudsintervallen en geeneens duurder dan een KTM of BMW om maar wat te noemen.

MTS 950 vind ik een leuk ding :Y
Alleen zo krap voor langere rijders..
 
Nope,ik vergelijk ze met mijn toenmalige prehistorische HONDA’s , waarvan alle lampjes werkten, zoals het moest, zodat de andere rijders wisten wanneer je remde omdat je wilde afslaan... en er dus niet vol bovenop knalden.... 8)7
Maar @flowiej heeft interesse in een 2021 Multistrada 950 dan heeft het geen zin om een fiets van 18 jaar oud aan te halen om (gebrek aan) betrouwbaarheid aan te tonen :P

Net ff een YouTube filmpje gekeken, wel een kicke motor hoor, mooi dash en mooie materialen.
 
Mmmmmmm.... ik vergeleek de prijzen van een paar recent aangeschafte spullen met hun site .
De meeste zogenaamde brutoprijzen staan er irrealistisch hoog op vermeld, zodat hun nettoprijzen nog steeds behoorlijk hoog zijn.

Bijvoorbeeld : het bagagetasje 77498562634 wordt NERGENS verkocht aan de vermelde hoge bruto prijs van € 122 .
Hun zogenaamde netto prijs ligt nog altijd zowat € 20 hoger dan wat Motoplaza er netto voor vraagt (diens brutoprijs ligt trouwens slechts op € 82).

Ik vind het een vorm van boerenbedrog, op die manier...
 
@flowiej al met zo’n Multistrada gereden dan? De 950S stond lang op 1 op mijn lijstje vorig jaar, maar ben nog nooit zo gedesillusioneerd geweest na een proefrit. Wat een @&&#£ ding. Trilde en rammelde aan alle kanten. Was blij toen ik weer terug was, echt niet mijn ding.
 
@flowiej al met zo’n Multistrada gereden dan? De 950S stond lang op 1 op mijn lijstje vorig jaar, maar ben nog nooit zo gedesillusioneerd geweest na een proefrit. Wat een @&&#£ ding. Trilde en rammelde aan alle kanten. Was blij toen ik weer terug was, echt niet mijn ding.
Nee, gister de bmw gereden en nu binnenkort de multistrada. Daarna doe ik verslag 😎
 
Was op bezoek bij bekende in Roosendaal en bromfiets wilde niet meer starten toen ik weer weg wilde rijden. BMW Motorrad Service gebeld, binnen 45 minuutjes stond ANWB op locatie. In mum van tijd opgelost, accu dood. Leuk om een monteur te treffen die ook motor rijdt. Nooit gedacht dat ik gebruik zou maken van pechhulp. Zojuist nog nagebeld door BMW of alles is opgelost en naar wens is gegaan, top geregeld hoor ! Is een compliment waard :t
 
Mijn neef , die tot voor kort eenzelfde Tracer 900 uit 2016 had, reed onlangs met de nieuwe versie ervan .
Wat een verschil, blijkbaar : tien keren vlotter en makkelijker berijdbaar .... misschien ook een kandidaat voor Flowiej, als het een nieuwe mag zijn ?
Ik hoor hier meer berichten over. Misschien moet het nieuwe model ook op de lijst met met kandidaten 🔥
 
Tuurlijk zal de multistrada enorm verbeterd zijn tov vroegah. heeft wel geheel ander motorkarakter als onze staande twin. Het is maar waar je voorkeur naar uitgaat. Blijft uiteraard Italiaans: design gaat voor praktische toepassing op bepaalde punten.
Daar is BMW heel goed in.
 
Vandaag heb ik een Mivv X-M1 demper gemonteerd, wat een verschil. Leuk diep geluid met kleine pops.
Ook even een stukje gereden zonder db killer maar dat is echt niet normaal :X, gauw de db killer er maar weer in gedaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan